Vaikų universitetas: nuo molekulinės kulinarijos iki reklamos kūrimo

Publikuota: 2015 m. birželio 26 d. penktadienis

Gegužės–birželio mėnesiais Vilniaus universiteto Vaikų universitetas jau tryliktą kartą kvietė į paskaitų ir praktinių užsiėmimų sesiją. Šį kartą dalyvių buvo tikrai daug – net 650 (Vilniuje – 499, Kaune – 151) iš įvairių miestų susirinkusių 8–15 metų amžiaus moksleivių. Jų laukė įdomios pažintys su universiteto dėstytojais ir mokslo paslaptimis. Vaikų universitete daug dėmesio skirta gamtos klausimams, kultūrai ir istorijai, informacinėms technologijoms. Dalyvių laukė nemažai praktinių užsiėmimų: jie galėjo pamėginti kurti reklamą, internetinę svetainę, išmėginti vertėjo amatą, susipažinti su kompiuterine grafika ar pradėti mokytis švedų kalbos, pamatyti, kaip vienos cheminės medžiagos virsta kitomis, išbandyti molekulinę kulinariją ar trumpam pasijausti geologais ir pažvelgti į žemės gilumą.

Vaikų universiteto paskaitas lankęs Mantas dalyvavo daugiau nei pusėje užsiėmimų. Visi jam labai patiko: jie buvo skirtingi, kitokie, nei vykę prieš tai. Mantas jau dabar laukia rudens, kai vėl prasidės nauja Vaikų universiteto sesija. Kitos dalyvės Gustės mama džiaugėsi, kad Vaikų universitete sudaromos galimybės nemokamai ugdyti vaikus. Trečiojo studento tėvelis dėkojo už šaunią iniciatyvą organizuoti puikius užsiėmimus vaikams: „Lankėmės visuose renginiuose, į kuriuos buvome užsiregistravę, įspūdžiai – puikūs! Nekantriai lauksime registracijos į kitas universiteto veiklas šį rudenį. Ačiū Jums!“

Daugiausia dėmesio šį kartą sulaukė praktiniai užsiėmimai, kuriuose vaikai dirbo mažose grupėse – registracijos metu iš karto buvo užpildytos visos laisvos vietos, teirautasi dėl papildomų. Fizikos fakulteto absolvento, judėjimo „Mokslas Šventei“ įkūrėjo Simo Janulio praktinis užsiėmimas, skirtas maisto gamybą su mokslu jungiančiai molekulinei kulinarijai, buvo bene pats populiariausiais. Gaminant molekulinės kulinarijos patiekalus teko pasikliauti jaunųjų studentų sukauptomis žiniomis apie produktus, skonio receptorius ir skonių dermes. Moksleiviai sužinojo, kas gi ta molekulinė kulinarija, ir drauge su lektoriumi mėgino pasigaminti apvalių ikriukų iš mėgstamų gėrimų. Vaikai eksperimentavo, maišė skonius, dalijosi savo pastebėjimais ir patarimais, skubėjo užsirašyti receptą, kad galėtų nustebinti šeimos narius. Kitų dirbtuvių, vedamų Gamtos mokslų fakulteto doktoranto Simono Saarmanno, metu moksleiviai galėjo susipažinti su tuo, kaip iš tiesų „raukšlėjasi“ kalnai. Lektorius drauge su vaikais lipdė kalnus iš plastilino ir aiškinosi, kaip jie formuojasi. Po užsiėmimo mažieji studentai namo galėjo parsinešti savo pačių suformuotus žemės sluoksnių lopinėlius. Chemijos fakulteto profesorius Rimantas Raudonis moksleiviams papasakojo, kaip vienos medžiagos virsta kitomis: jas maišė, leido stebėti, kaip, vykstant cheminei reakcijai, keičiasi spalvos, atliko vandenilio gavybos iš vandens eksperimentą, pasibaigusį įspūdingu sprogimu.

Sesijos metu dėmesio netrūko ir praeities mįslėms. Istorijos fakulteto doktorantė Gražina Sviderskytė pristatė iki šiol menkai žinomus lakūnų Dariaus ir Girėno legendos vingius. Kitas šio fakulteto doktorantas Dainius Noreika moksleiviams pasakojo 1944–1953 m. Lietuvos partizanų istoriją: kas juos skatino iškeisti jaukius namus į tamsų mišką ir drėgną šaltą bunkerį, kaip jie net dešimt metų kovojo su daugybę kartų gausesniais priešais, kaip jų poelgiai veikia mūsų pačių dabartį.

Kauno humanitariniame fakultete mažieji studentai taip pat dalyvavo gausybėje paskaitų ir praktinių užsiėmimų: tai „Etika ant etiketės“, „Pasiduoti negalima išversti“, „Kas aš esu?“, „Švedija ir švedų kalba: pirmieji 20 švediškų žodžių“, „Asmeninės internetinės svetainės kūrimas“, smaližių istorija „Seniai seniai saldumynais snigo…“, „Mes kuriame reklamą!“. Kompiuterinės grafikos pamokoje vaikai mokėsi piešti paveikslėlius ir kurti įvairias kompozicijas. Vienose dirbtuvėse moksleiviai galėjo pamėginti drauge įgarsinti filmuką ir prakalbinti poną Byną, kitose galėjo ne tik pamatyti, iš ko susideda kompiuteris, bet ir jį išardyti, o tuomet vėl surinkti.

Iš viso Vaikų universitetas Vilniuje kvietė į 4 paskaitas ir 4 praktinius užsiėmimus, Kaune – į 6 paskaitas ir 6 praktinius užsiėmimus, visus juos vedė 16 skirtingų lektorių. Juose lankėsi ne tik Vilniaus ar Kauno, bet ir Lentvario, Dūkšto, Nemenčinės, Pabradės, Ukmergės, Širvintos, Švenčionėlių, Rokiškio moksleiviai.

Vaikų universitetą organizuojanti Studijų direkcijos komanda mažiesiems studentams ir dėstytojams linki smagios ir prasmingos vasaros ir laukia visų pailsėjusių rudenį.

Šaltinis: vu.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »