Valdorfo pedagogikos sklaida Lietuvoje

Publikuota: 2014 m. sausio 15 d. trečiadienis

Per mažai skatinamas ikimokyklinio amžiaus vaikų (iki 7 m.) kūrybiškumo ugdymas yra aktuali šių dienų problema Lietuvoje, kurios sprendimui trūksta strateginio dėmesio, nes kol kas švietimo sistemos reformos daugiausia orientuotos į aukštąsias ir viduriniojo mokslo mokyklas, o ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas sprendžiamas tik per socialinės politikos įgyvendinimo priemones.

Valdorfo pedagogikoje remiamasi nuostata, kad esminės prielaidos žmogaus kūrybingumui formuojasi kūdikystėje ir ankstyvojoje vaikystėje, ikimokykliniame amžiuje, todėl itin svarbu ikimokyklinio ugdymo įstaigose sudaryti visas sąlygas efektyviam ir savalaikiam vaikų kūrybiškumo ugdymui.

Kauno paramos Valdorfo pedagogikai bendrija „Šaltinėlis“ (toliau – Bendrija) įgyvendindama paprojektį „Gyvybingo Valdorfo ikimokyklinio ugdymo įstaigos bendruomenės modelio kūrimas Lietuvoje“ (toliau – Paprojektis) parengė Valdorfo darželio bendruomenės modelį, kuris sudaro sąlygas kokybiškesniam vaikų ugdymui, padeda įtraukti darželio bendruomenę į vaikų ugdymą, ypač vaikų kūrybiškumą skatinančias veiklas, gerina Bendrijos institucinius gebėjimus. Per 12 mėn. Paprojekčio įgyvendinimo laikotarpį buvo surengtos 5 konferencijos ir seminarai (apmokyta 250 asmenų), kuriuose dalyvavo lektoriai iš užsienio ir Lietuvos: Peter Lang, Birgit Krohmer, Jaanus Rooba, Rasa Ragauskaitė Driukienė ir kt. Bendrijoje taip pat buvo sukurta vaikų pasiekimų duomenų bazė, parengta veiklos strategija, atlikta Vokietijos Valdorfo darželių gerosios patirties perėmimo analizė.

Visos šios veiklos padėjo siekti Paprojekčio tikslo – stiprinti Kauno paramos Valdorfo pedagogikai bendrijos „Šaltinėlis“ institucinius gebėjimus sukuriant gybybingą darželio bendruomenės modelį ir taip užtikrinant reikiamas sąlygas vaikų kūrybiškumo ugdymui.

Tikimasi, kad ikimokyklinio ugdymo įstaigų specialistai, rengdami individualias įstaigų ugdymo programas, galės pasinaudoti sėkminga šio Paprojekčio patirtimi ir parengta metodine medžiaga, kad kokybiškai praturtintų savo įstaigų ugdymo programas.  

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Pokyčiai VU rektoriaus komandoje – studijų prorektoriaus pareigas eis doc. dr. Valdas Jaskūnas

Naujus mokslo metus Vilniaus universitete (VU) pasitinka atsinaujinusi rektoriaus komanda: nuo rugsėjo 1 d. studijų prorektoriaus pareigas vietoj filosofijos docentės dr. Nijolės Radavičienės eis indologijos docentas dr. Valdas Jaskūnas, iki šiol vadovavęs VU Orientalistikos centrui. skaityti »

MRU prasidėjo tarptautinė studentų savaitė

Rugpjūčio 29–rugsėjo 4 dienomis Mykolo Romerio universitete (MRU) vyksta tradicinė įvadinė tarptautinių studentų savaitė, kurios metu studentai susipažįsta su universitetu, dalyvauja susitikimuose su administracija, susipažįsta su Lietuva. skaityti »

LEU vaikų darželio „Mažųjų akademija“ laukia vaikų

Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) Ugdymo mokslų fakulteto dėstytojai subrandino ir įgyvendino idėją – vaikų darželis „Mažųjų akademija“ jau laukia vaikų. skaityti »

Lietuvos pedagogai semiasi žinių skaitmeniniuose mokymuose

Artėjant rugsėjo pirmajai Lietuvos pedagogai jau pradėjo ruoštis naujiesiems mokslo metams. Labiausiai motyvuoti šalies mokytojai susirinko į Kauną, kur startavo skaitmeninių mokymų programa „Samsung Mokykla ateičiai“. skaityti »

KTU tapo vasaros universitetu kinų moksleiviams

Keturi kinų moksleiviai iš Šenženio miesto Kinijoje dvi savaites šią vasarą praleido Kauno technologijos universitete (KTU) – mokėsi fizikos ir anglų kalbos, kūrė svajonių namus kompiuterine 3D programa, mokėsi šokio ir piešimo. skaityti »

Vilniaus universitetas gerina sąlygas žmonėms su negalia

Vilniaus universitetas (VU) skirs dar daugiau dėmesio negalią turinčių žmonių poreikių užtikrinimui. Siekiama, kad visuose VU padaliniuose galėtų studijuoti ir dirbti asmenys su negalia. skaityti »

Kaip išnaudoti mobiliojo telefono galimybes ugdymo procese?

Įtraukus mobilųjį telefoną į ugdymo procesą, jis ugdytiniams neatrodys toks trokštamas kaip uždraustas vaisius. skaityti »

Ministro pareigos sudomino projekto „Moksleiviai – į Vyriausybę“ jaunuolius

Būti aktyviems, neprarasti pozityvumo ir nuoširdžiai mylėti savo veiklą. To projekte „Moksleiviai – į Vyriausybę“ dalyvaujantiems klaipėdietei Klaudijai Lukošiutei ir Lukui Neverdauskui iš Šilalės linkėjo socialinės apsaugos ir darbo ministrė Algimanta Pabedinskienė. skaityti »

Kaip pagal moksleivio amžių parinkti telefoną, planšetę ar kompiuterį?

Išmaniojo įrenginio pasirinkimas prieš mokslo metus kelia nemažai klausimų ir moksleiviams, ir jų tėvams. Kas ir kokioje situacijoje pravers labiau – telefonas, planšetė ar kompiuteris? skaityti »

Vilniaus licėjaus mokinys Tarptautinėje informatikos olimpiadoje Kazanėje pelnė bronzos medalį

28-ojoje tarptautinėje informatikos olimpiadoje, rugpjūčio 12–19 dienomis vykusioje Kazanėje (Rusija), Vilniaus licėjaus vienuoliktokas Jonas Pukšta pelnė bronzos medalį. skaityti »