„Veido“ sudarytame universitetų reitinge pirmauja VU

Publikuota: 2014 m. gegužės 27 d. antradienis

Savaitraštis „Veidas“ pateikia jau septynioliktą universitetų reitingą. Vertintas universitetų moksliškumas, finansai, akademinis personalas, tarptautiškumas, darbo rinka, įvaizdis ir įvertinimas. Šiemet „Veidas“ atsisakė skirstymo į privačius ir valstybinius universitetus.

„Veido“ reitinge absoliutus moksliškumo lyderis – VU. 2013 m. jo mokslininkai pelnė penkias Lietuvos mokslo premijas iš septynių. VU vykdė daugiau kaip 350 mokslo projektų, įsteigė keturis atviros prieigos centrus (APC): Informacinių technologijų, Fizinių ir technologijos mokslų, Jungtinį gyvybės mokslų ir Lazerinių tyrimų centrą „Naglis“. Taip pat VU toliau kuria Nacionalinį fizinių ir technologijos mokslų centrą – vieną iš „Saulėtekio“ slėnio projektų, kuriam skirta 238,9 mln. Lt. Antroje vietoje pagal moksliškumo kriterijų – Kauno technologijos universitetas, trečioje – Vilniaus Gedimino technikos universitetas.

VU įsiveržė į priekį ir pagal finansavimą (universiteto gebėjimas pritraukti lėšas). Pirmiausia vertinta, kokią dalį pajamų, palyginti su universiteto biudžetu, sudaro pajamos iš mokslinės veiklos, parduodant savo paslaugas verslui ir visuomenei. Šiam kriterijui skirta  60 proc. visos vertės skaičiuojant universiteto reitingą. Antras kriterijus, kuriam skirta 40 proc., – universiteto 2007– 2013 m. gautų ES struktūrinių fondų lėšų dalis nuo bendros visų universitetų gautos ES struktūrinių programų lėšų sumos. Taip pat pateikiamos universitetų 2013 m. biudžetų lėšos, valstybės jiems skirti asignavimai (studijoms, mokslui, administravimo ir ūkio išlaidoms).

Reitingo priekyje atsidūrė universitetai, sugebantys įdarbinti mokslą ir parduoti jį rinkoje. Lyderiu pagal šį kriterijų tapo VU, antroje vietoje – Vytauto Didžiojo universitetas, trečioje – Kauno technologijos universitetas.

Reikia pažymėti, kad Vilniaus universiteto vietą šiame reitinge vis dėlto lėmė ne pajamos už mokslo produkciją, kurios sudaro 22,8 mln. Lt, arba 6 proc. bendro universiteto biudžeto, o per penkerius metus gautos ES struktūrinių programų lėšos – beveik 700 mln. Lt. Tai daugiau nei 47 proc. bendros visų universitetų ES lėšų sumos.

„Veidas“ vertino ir akademinio personalo prabą, svarbiausiu rodikliu pasirinkdamas tai, kokia dalis jo turi mokslo laipsnį. Tam skirta net 90 proc. vertės „svorio“. Dešimtadalis vertinimo priklausė nuo universitetų gebėjimo pasikviesti dėstyti kolegų iš užsienio. Pagal šiuos parametrus irgi lyderiauja VU, surinkęs 83,6 balo. Lietuvos sporto universitetas čia antras, Vilniaus Gedimino technikos universitetas – trečias.

Išanalizavus Lietuvos darbo biržos ir šalies universitetų pateiktus 2013 m. duomenis, sudarytas ir daugiausiai bedarbių „iškepančių“ universitetų sąrašas. Pernai VU baigė 5103 absolventai. Šiuo metu 9,2 proc. jų neturi darbo. Pirmoje vietoje – Vytauto Didžiojo universitetas  (Iš 2204 šio universiteto absolventų 20 proc. neturi darbo).

Atliktas ir didžiųjų Lietuvos miestų gyventojų nuomonės tyrimas. Į klausimą, kuriame konkrečiai iš Lietuvoje veikiančių universitetų asmeniškai rinktųsi ar rekomenduotų savo artimiesiems, draugams studijuoti, net 19,8 proc. apklaustųjų atsakė, kad VU (antroje vietoje – Lietuvos sveikatos mokslų universitetas, trečioje – Kauno technologijos universitetas). VU gali pasigirti ne tik garbingiausia istorija, bet ir plačiausia studijų pasirinkimo galimybe.

Minėtos bendrovės atlikta Lietuvos darbdavių apklausa rodo, kad šiandieninėje darbo rinkoje kaip tinkamiausios vertinamos Vilniaus universiteto absolventų žinios ir gebėjimai. Darbdaviai pastebi, kad jaunuoliams po universitetinių studijų koją pakiša praktinių įgūdžių stoka. Deja, šioje vietoje VU yra vienas lyderių. Tačiau jo studentai neblogai pasirodo per mokomąją praktiką. VU atsidūrė antroje vietoje pagal bendradarbiavimą su įmone ne tik ieškant darbo, bet įtraukiant į mokymą procesą, organizuojamus renginius. Pagal šį kriterijų pirmauja Kauno technologijos universitetas.

Šaltinis: vu.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »