Vertingiausių mokslinių tyrimų rezultatų sklaidai stinga lėšų ir prieinamumo

Publikuota: 2012 m. sausio 2 d. pirmadienis

Lietuvos jaunųjų mokslininkų sąjungos (LJMS) teigimu, vertingiausi Lietuvos mokslininkų tyrimų rezultatai galėtų būti labiau pastebimi tarptautinėje mokslinėje erdvėje, jei būtų tinkamai išnaudojamos publikavimo atviros prieigos (Open Access) žurnaluose bei periodiniuose mokslo leidiniuose galimybės. Tokią poziciją ir susirūpinimą dėl lėšų aukščiausio lygio mokslinių rezultatų sklaidai stygiaus Lietuvos jaunųjų mokslininkų sąjunga išsakė kreipdamasi į Lietuvos mokslo tarybą.

Pasak jaunųjų mokslininkų, atviros prieigos moksliniuose leidiniuose publikuojami straipsniai – prieinami kiekvienam, turinčiam prieigą prie interneto, o tai – ženkliai didina mokslinių rezultatų prieinamumą, viešumą, jų efektyvią sklaidą bei integraciją į tarptautinį mokslinį kontekstą.

„Manome, kad Lietuvos mokslo taryba, sekdama užsienio fondų ir autoritetingų mokslo institucijų pavyzdžiu, galėtų skatinti Lietuvos mokslininkų ar Lietuvos mokslo institucijose gautų aukščiausio lygio mokslinių rezultatų publikavimą solidžiuose tarptautiniuose mokslo leidiniuose, tuo pačiu galėtų skatinti atvirosios prieigos iniciatyvą, padengdama su atvirąja prieiga susijusias išlaidas“, – sako LJMS tarybos narys dr. Mindaugas Zaremba.

Anot Lietuvos jaunųjų mokslininkų sąjungos pirmininkės dr. Vilmos Petrikaitės, lėšų skirtų publikacijoms rimtuose mokslo leidiniuose stygius išties yra nemenka kliūtis aukščiausio lygio mokslinių tyrimų rezultatų sklaidai.

„Mokslinių rezultatų publikavimas recenzuojamuose citavimo rodiklį turinčiuose ar atviros prieigos periodiniuose mokslo leidiniuose dažnai yra mokamas ir jo kaina gali siekti 10 000 Lt ir daugiau. Įprastai lėšos tokioms publikacijoms būna numatytos mokslinių tyrimų projektų išlaidų sąmatose arba gali būti padengtos mokslinės institucijos. Tačiau praktikoje nereti atvejai, kai gaunami vertingi moksliniai rezultatai, o lėšų jų publikavimui – tiesiog nėra ar neįmanoma skirti“, – pasakoja LJMS pirmininkė dr. Vilma Petrikaitė.

V.Petrikaitės teigimu, kreipdamasi į Lietuvos mokslo tarybą, Lietuvos jaunųjų mokslininkų sąjunga kviečia ieškoti galimybių įsteigti fondą, skirtą vertingiausių mokslinių rezultatų publikavimo išlaidoms padengti.

Pritardamas kolegoms jauniesiems mokslininkams dr. Tomas Žalandauskas pabrėžia, kad Lietuvos mokslo tarybos iniciatyvos skatinti publikacijas atviros prieigos žurnaluose ir ieškoti galimybių remti vertingiausius mokslinius rezultatus pristatančių mokslinių straipsnių publikavimą – labai svarbios, tačiau jas įgyvendindama Lietuvos mokslo taryba turėtų užtikrinti, kad būtų finansuojama parama tik publikacijoms prestižiniuose mokslo leidiniuose, kur užtikrinamas aukšto lygio recenzavimas, priimami publikuoti tik reikšmingi atitinkamos mokslo krypties darbai.

Pasak LJMS vadovės, nepaisant nelengvo ekonominio laikotarpio, kurį išgyvena visa Europa, būtina rasti galimybių, kad vertingiausi Lietuvos mokslinių tyrimų rezultatai būtų lengviau pastebimi tarptautinėje mokslinėje erdvėje ir viešai prieinami.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Vilniaus universitetas pirmą kartą įvertintas Šanchajaus ARWU akademinių sričių reitinge

Vilniaus universitetas (VU) pirmą kartą šalies universitetų istorijoje pateko į Akademinį pasaulio universitetų reitingą (ARWU, Academic Ranking of World Universities) medžiagų mokslo ir inžinerijos kryptyje. skaityti »

Informacinės technologijos taps universitetų branduoliu?

Kaip suderinti įmonių poreikius ir mokymo įstaigų galimybes, diskutavo didžiausių šalies universitetų vadovai ir Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) atstovai. skaityti »

Pedagogų veiklos vertinimą siūloma sieti su mokinių pasiekimais

Švietimo ir mokslo ministerija parengė ir Vyriausybei pateikė Pedagogų rengimo, kvalifikacijos, veiklos vertinimo, atestacijos ir kvalifikacijos tobulinimo kaitos kryptis. Siūloma veiklos vertinimą sieti su mokinių pasiekimais. skaityti »

Šiaulių universitetas steigs „Microsoft“ sertifikavimo centrą

Šiaulių universitetas (ŠU) pradeda bendradarbiavimą IT kompanija „Microsoft“. ŠU atstovai tikisi, kad šie ryšiai suteiks dar daugiau galimybių tiek dėstytojams, tiek studentams. skaityti »

Paleidžiama jungtinė UNESCO IBE ir VDU magistro programa

Lietuvoje ir pasaulyje įvairūs socialiniai, ekonominiai, kultūriniai iššūkiai skatina diskusijas apie globalų švietimą ir jo skatinimą. Jungtinių Tautų švietimo, mokslo ir kultūros organizacija (UNESCO) didelį dėmesį skiria švietimo galimybių plėtrai, nepriklausomai nuo ekonominių, demografinių skirtumų. skaityti »

Didžiosios Britanijos ambasadorė Claire Lawrence įteikė Edinburgo hercogo apdovanojimus

Birželio 17 d. Jungtinės Karalystės ambasadoje vyko iškilminga apdovanojimų ceremonija, kurios metu apdovanoti„ The Duke of Edinburgh‘s International Award“ („DofE“) programos dalyviai iš visos Lietuvos. skaityti »

VGTU mokslininkai kuria pirmąjį Lietuvoje skaitmeninį miestelį

VGTU mokslininkai žengė pirmą žingsnį skaitmeninio miesto link – sukūrė pirmąjį Lietuvoje skaitmeninio VGTU Saulėtekio miestelio modelio prototipą. skaityti »

Vyriausybėje vėl darbuosis moksleiviai

Jau aštuntus metus iš eilės Lietuvos Respublikos Vyriausybė, bendradarbiaudama su Lietuvos moksleivių sąjunga, Lietuvos mokinių parlamentu ir Nacionaline moksleivių akademija, kviečia baigiamųjų klasių moksleivius dalyvauti projekte „Moksleiviai – į Vyriausybę“. skaityti »

IT egzaminą laiko būsimi perspektyviausi darbuotojai

Abiturientams laikant IT egzaminą, leidyklos „Šviesa“ informacinių technologijų vadovėlių ir kitų mokymo priemonių autoriai Vaino Brazdeikis, Jurgis Pralgauskis, Tatjana Balvočienė ir patys abiturientai pasakoja apie tai, ar įmanoma IT specialistu tapti dar mokykloje. skaityti »

ŠMM ir pedagogų asociacijos pasirašys sutartis dėl mokinių pasiekimų gerinimo

Kaip pagerinti mokinių pasiekimus? Jau septintąjį kartą organizuojamas Pedagogų bendruomenės asociacijų rėmimo konkursas kvietė pedagogų bendruomenes įsitraukti į šios problemos sprendimą. skaityti »