Vienodos galimybės neįgaliesiems įgyti aukštąjį išsilavinimą – deklaracija, o ne realybė

Publikuota: 2012 m. kovo 21 d. trečiadienis

Lietuvos jaunųjų mokslininkų sąjungos (LJMS) atlikta analizė parodė, kad Lietuvos universitetuose pilnaverčių studijų galimybės studentams su negalia yra tik deklaracija, bet ne realizuota tikrovė. Visų pakopų neįgaliems studentams vis dar tenka patirti įvairių problemų net ir stojant į aukštąsias Lietuvos mokyklas, nepaisant to, kad universitetų statutuose deklaruota, esą visiems sudaromos vienodos galimybės siekti aukštojo išsilavinimo.

Pasak LJMS atstovų, visų pakopų studentams aktualios tokios problemos kaip nepritaikyti neįgaliesiems akademiniai pastatai, specialios įrangos, reikalingos neįgaliųjų darbui su informacijos šaltiniais, stygius, alternatyvių aptarnavimo formų stoka ir daugelis kitų rūpesčių. Tuo tarpu trečiosios pakopos studentai – doktorantai – susiduria su papildomais specifiniais sunkumais.

„Doktorantų su negalia interesai neatstovaujami organizuojant konferencijas, seminarus bei įvairius mokymus, vykstant į mokslines stažuotes šalyje ir už jos ribų. Nesukurta socialinės, edukacinės paramos negalią turintiems doktorantams sistema. Todėl būtina ieškoti būdų kurti palankesnes sąlygas neįgaliųjų studijoms ir integracijai į akademinę bendruomenę“, – teigia LJMS pirmininkė dr. Vilma Petrikaitė.

Jaunieji mokslininkai atkreipia dėmesį ir į tai, kad universitetuose neteikiamos asistento paslaugos žymią judėjimo negalią turintiems studentams. Šie žmonės aukštojo mokslo gali siekti tik tais atvejais, jei asistento funkcijas atlieka jų šeimos nariai, artimieji.

Jaunieji mokslininkai pastebi, kad nepaisant to, jog Lietuvos universitetų statutuose deklaruojama, kad sudaromos sąlygos lygiavertiškai dalyvauti studijų procese visiems studentams, tačiau nepavyko aptikti dokumentų, kuriuose būtų aiškiai reglamentuota, kaip aukštosios mokyklos atsižvelgia į negalią turinčiųjų trečiosios pakopos studentų specifinius poreikius.

Todėl, siekdama atkreipti dėmesį į negalią turinčių doktorantų atstovavimo Lietuvos universitetuose stoką ir būtinybę inicijuoti pozityvius pokyčius šioje srityje, Lietuvos jaunųjų mokslininkų sąjunga buria darbo grupę, rengsiančią pasiūlymus, kaip pagerinti negalią turinčių žmonių sąlygas siekti aukštojo išsilavinimo ir mokslininko karjeros. Dalyvauti darbo grupėje kviečiami Lietuvos mokslo ir studijų institucijų, studentų ir kitų visuomeninių organizacijų atstovus.

 

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »