Vilniaus universitete taikomi innoSPICE mokymo metodai

Publikuota: 2014 m. gegužės 26 d. pirmadienis

Vilniaus universitete buvo aptarti mokymų, vykusių pagal specialią innoSPICE metodiką, rezultatai. Beveik pusantrų metų trukę mokymai buvo vykdomi imituojant technologijų perdavimo (TP) procesų gebėjimų vertinimą ir ugdant TP gebėjimus. Mokymus vedė konsultantai iš ilgametę TP patirtį turinčio Brėmeno universiteto ir VU Matematikos ir informatikos fakulteto docentas dr. Antanas Mitašiūnas.

Šiuose mokymuose galimybę dalyvauti turėjo universiteto darbuotojai, rengiantys paraiškas mokslinių tyrimų finansavimui, administruojantys projektus, kuriantys žinias, technologijas, vedantys derybas dėl technologijų perdavimo galimiems verslo partneriams. Pasibaigus mokymams, dr. A. Mitašiūnas ir Davidas Wevetzeris pateikė žinių ir TP Vilniaus universitete vertinimo ataskaitą, rodančią VU brandą TP srityje.

innoSPICE – tai modelis, sukurtas įgyvendinant 2007–2013 m. Baltijos jūros regiono programos projektą „Baltic Organisation and Network of Innovation Transfer Associations“ (BONITA). Šis modelis pateikia naują originalų požiūrį į inovacijas ir žinių perdavimą kaip į „baltą dėžę“. Tradiciškai ši veikla yra traktuojama kaip „juoda dėžė“, kurią siekiama pažinti stebint ir lyginant pradinius duomenis bei rezultatus.

innoSPICE modelio pagrindinė idėja – inovacijos ir žinių perdavimas yra į procesus orientuota veikla, kuri gali būti susisteminta, prižiūrima ir nuolat gerinama. Idėjos šaltinis – programinės įrangos kūrimo veiklos sėkmingas susisteminimas. Programų inžinerijos bendruomenė buvo priversta ieškoti būdų, kaip išspręsti vadinamąją programinės įrangos krizę, kai jos kūrimo projektai sistemingai viršija biudžetą, terminus ar nepasiekia numatyto funkcionalumo. Dėl programinės įrangos kūrimo procesų gebėjimo modelių evoliucijos buvo surasti vertinimo ir gerinimo sprendimai, kurie gali būti taikomi bet kokios į procesus orientuotos veiklos gerinimui.

Mokymų analizė parodė, kad VU gerai vykdomi procesai, susiję su žinių kūrimu, su projektiniais pasiūlymais. Tobulinti reikėtų rinkodaros analizės, žinių, TP ir TP perdavimo rezultatų priežiūros procesus. Siekiant gerinti VU vykdomos kūrybinės veiklos rezultatų panaudojimą, siūloma dokumentais aprašyti TP veiklą. Išsakytos mintys, kad atskiruose VU padaliniuose, ne tik centrinėje administracijoje turėtų būti sudarytos struktūros, užsiimančios žinių, technologijų perdavimu.

Specializuoti praktiniai mokymai vyko įgyvendinant projektą „Technologijų perdavimo gebėjimų ugdymas Lietuvos slėnių mokslo ir studijų institucijose (TP-Uni)“. Projekto koordinatorius – VšĮ „Saulėtekio slėnis“.

Šaltinis: vu.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Edukacinė aplinka: ar jau subrendome pokyčiams mokyklose?

Niekas neabejoja, jog namų aplinka turi būti jauki, patogi, darbo vieta – leidžianti susikaupti, tačiau tik dabar prabylama apie edukacinių erdvių kokybinius poreikius. skaityti »

Rengiamasi keisti informatikos ugdymo programą

Atsižvelgiant į vis tobulėjančias technologijas ir išaugusį informatikos išmanymo poreikį, rengiamasi keisti informatikos ugdymo programą mokyklose. skaityti »

Tarptautinėje architektūros parodoje Venecijoje – VGTU profesoriaus darbas

Venecijoje baigėsi pusmetį trukusi 15-toji Tarptautinė architektūros paroda pavadinta „15th International Architecture Exhibition – la Biennale di Venezia 2016“. skaityti »

Kėdainiuose – KTU mokslininkų sukurta inovatyvi nuotekų valymo technologija

Kėdainių nuotekų valykloje – pokyčių metas. Netrukus joje pradės veikti atnaujinti filtravimo įrenginiai. skaityti »

LEU pirmakursių išsidėstymas pagal gyvenamąsias vietoves – interaktyviame žemėlapyje

Sukurtas interaktyvus žemėlapis, kuriame vaizduojamas Lietuvos edukologijos universiteto I kurso studentų išsidėstymas pagal gyvenamąsias vietoves (miestus, miestelius) ir savivaldybes 2016 m. rudens semestro duomenimis. skaityti »

Privalomas priešmokyklinis ugdymas palengvins mokytojo darbą

Siekiant užtikrinti optimalią vaiko raidą, atsižvelgiant į jo asmens unikalumą ir ugdymosi poreikius, padedant pasirengti sėkmingai mokytis mokykloje, nuo šių mokslo metų Lietuvoje įvestas privalomas priešmokyklinis ugdymas. skaityti »

„Clarivate Analytics“ – naujas vardas mokslinėje komunikacijoje

Thomson Reuters kompanijos atstovai žiniasklaidoje paskelbė apie intelektinės ir mokslinės informacijos verslo pardavimą privataus kapitalo fondams „Onex Corporation“ ir „Baring Private Equity Asia“ už 3,55 mlrd. JAV dolerių. skaityti »

Lietuvos ir Kanados mokslininkų atliktas tyrimas padės suprasti dažnų žmogaus ligų kilmę

Prestižiniame mokslo žurnale „Nature Structural and Molecular Biology” išspausdintame straipsnyje bendras Toronto, Vilniaus universiteto ir Lietuvos sveikatos mokslų universiteto mokslininkų tyrimas atskleidė, kaip vystosi žarnyno veiklos sutrikimas, susijęs su laktozės netoleravimu. skaityti »

KTU studentai laimėjo „Google“ interneto rinkodaros iššūkio konkurse

Naujųjų medijų kalbą KTU studijuojančių jaunuolių komanda laimėjo kategorijoje „Google+ Social Media Marketing“ ir pelnė „Google+ Social Media Marketing Regional Winner Europe“ apdovanojimą. skaityti »

„Knygų Kalėdos“ keičia žmonių gyvenimus

Iki 2017 m. sausio 6 d. Lietuvoje vyksta Prezidentės akcija „Knygų Kalėdos“. skaityti »