Vilniaus universitete taikomi innoSPICE mokymo metodai

Publikuota: 2014 m. gegužės 26 d. pirmadienis

Vilniaus universitete buvo aptarti mokymų, vykusių pagal specialią innoSPICE metodiką, rezultatai. Beveik pusantrų metų trukę mokymai buvo vykdomi imituojant technologijų perdavimo (TP) procesų gebėjimų vertinimą ir ugdant TP gebėjimus. Mokymus vedė konsultantai iš ilgametę TP patirtį turinčio Brėmeno universiteto ir VU Matematikos ir informatikos fakulteto docentas dr. Antanas Mitašiūnas.

Šiuose mokymuose galimybę dalyvauti turėjo universiteto darbuotojai, rengiantys paraiškas mokslinių tyrimų finansavimui, administruojantys projektus, kuriantys žinias, technologijas, vedantys derybas dėl technologijų perdavimo galimiems verslo partneriams. Pasibaigus mokymams, dr. A. Mitašiūnas ir Davidas Wevetzeris pateikė žinių ir TP Vilniaus universitete vertinimo ataskaitą, rodančią VU brandą TP srityje.

innoSPICE – tai modelis, sukurtas įgyvendinant 2007–2013 m. Baltijos jūros regiono programos projektą „Baltic Organisation and Network of Innovation Transfer Associations“ (BONITA). Šis modelis pateikia naują originalų požiūrį į inovacijas ir žinių perdavimą kaip į „baltą dėžę“. Tradiciškai ši veikla yra traktuojama kaip „juoda dėžė“, kurią siekiama pažinti stebint ir lyginant pradinius duomenis bei rezultatus.

innoSPICE modelio pagrindinė idėja – inovacijos ir žinių perdavimas yra į procesus orientuota veikla, kuri gali būti susisteminta, prižiūrima ir nuolat gerinama. Idėjos šaltinis – programinės įrangos kūrimo veiklos sėkmingas susisteminimas. Programų inžinerijos bendruomenė buvo priversta ieškoti būdų, kaip išspręsti vadinamąją programinės įrangos krizę, kai jos kūrimo projektai sistemingai viršija biudžetą, terminus ar nepasiekia numatyto funkcionalumo. Dėl programinės įrangos kūrimo procesų gebėjimo modelių evoliucijos buvo surasti vertinimo ir gerinimo sprendimai, kurie gali būti taikomi bet kokios į procesus orientuotos veiklos gerinimui.

Mokymų analizė parodė, kad VU gerai vykdomi procesai, susiję su žinių kūrimu, su projektiniais pasiūlymais. Tobulinti reikėtų rinkodaros analizės, žinių, TP ir TP perdavimo rezultatų priežiūros procesus. Siekiant gerinti VU vykdomos kūrybinės veiklos rezultatų panaudojimą, siūloma dokumentais aprašyti TP veiklą. Išsakytos mintys, kad atskiruose VU padaliniuose, ne tik centrinėje administracijoje turėtų būti sudarytos struktūros, užsiimančios žinių, technologijų perdavimu.

Specializuoti praktiniai mokymai vyko įgyvendinant projektą „Technologijų perdavimo gebėjimų ugdymas Lietuvos slėnių mokslo ir studijų institucijose (TP-Uni)“. Projekto koordinatorius – VšĮ „Saulėtekio slėnis“.

Šaltinis: vu.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Tarp 28 geriausių Lietuvos studentų – ir LEU atstovė

Geriausiems Lietuvos studentams paskirtos vardinės Lietuvos Respublikos prezidentų stipendijos. skaityti »

Kaip informatikos studijas pakeitė asmeninių kompiuterių ir interneto atsiradimas?

Kaip informatikos studijas pakeitė pastaraisiais dešimtmečiais žaibiškai besivystančios informacinės technologijos (IT), rinkos poreikiai, kokių programavimo kalbų mokomi dabartiniai studentai, kokios IT studijos bus ateityje? skaityti »

LEU rektoriui akademikui Algirdui Gaižučiui suteiktas Vroclavo universiteto garbės daktaro vardas

Birželio 29 d. Vroclavo universitete (Lenkija) vyko iškilmės, kurių metu Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) rektoriui, Lietuvos kultūros, meno filosofui akademikui prof. habil. dr. Algirdui Gaižučiui įteiktos šio universiteto garbės daktaro regalijos skaityti »

Kuriama lietuvių kalbos testavimo sistema užsienio lituanistinių mokyklų mokiniams

Švietimo ir mokslo ministerija, įvertinusi šiuo metu egzistuojančius lietuvių kalbos mokėjimo vertinimo būdus, inicijavo vieningos lietuvių kalbos testavimo sistemos, skirtos užsienio lietuviams ir užsieniečiams, sukūrimą. skaityti »

Lietuva pirmąkart dalyvavo suaugusiųjų gebėjimų tyrime

Lietuva pirmą kartą dalyvavo Tarptautiniame suaugusiųjų gebėjimų tyrime (PIAAC), kuriame įvertintas suaugusiųjų raštingumas, gebėjimas skaičiuoti bei problemų sprendimas informacinių technologijų pagalba 33-ose šalyse. skaityti »

LNB parengė virtualią paroda „Lietuvos edukologijos universiteto Lituanistikos fakultetui – 70“

2015 m. Lietuvos edukologijos universitetui (LEU) minint 80-metį, šios mokslo ir švietimo įstaigos Lituanistikos fakultetas šventė 70-ąjį jubiliejų. Ta proga Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka parengė virtualią parodą. skaityti »

Papildomas informatikos mokymasis – sėkmingos karjeros pagrindas

Apklausos rodo, kad iš 66 proc. moksleivių, lankančių papildomo ugdymo užsiėmimus, tik 6,2 proc. renkasi mokytis informacinių technologijų (IT), kai, tuo tarpu, sportuoja daugiau nei pusė iš jų. skaityti »

TVM taps visateise VU dalimi: stojantieji galės pretenduoti į valstybės finansuojamas vietas

Vilniaus universitetas (VU) integruoja Tarptautinio verslo mokyklą (VU TVM) vidinio organizacinio padalinio (lot. sui generis) pagrindu. skaityti »

Mokslo metų statistika: beveik kas trečias pažymys – dešimtukas

Lietuvos moksleiviams per praėjusius metus parašyta beveik 2 mln. neigiamų pažymių ir tai – 19 procentinių punktų mažiau nei dešimtukų. skaityti »

Ūkio ministerija kviečia studentus dalyvauti magistro darbų konkurse

Ūkio ministerija kviečia aukštųjų universitetinių mokyklų magistrantus ir jų mokslinius vadovus dalyvauti magistro darbų konkurse. skaityti »