Vilniaus universitete taikomi innoSPICE mokymo metodai

Publikuota: 2014 m. gegužės 26 d. pirmadienis

Vilniaus universitete buvo aptarti mokymų, vykusių pagal specialią innoSPICE metodiką, rezultatai. Beveik pusantrų metų trukę mokymai buvo vykdomi imituojant technologijų perdavimo (TP) procesų gebėjimų vertinimą ir ugdant TP gebėjimus. Mokymus vedė konsultantai iš ilgametę TP patirtį turinčio Brėmeno universiteto ir VU Matematikos ir informatikos fakulteto docentas dr. Antanas Mitašiūnas.

Šiuose mokymuose galimybę dalyvauti turėjo universiteto darbuotojai, rengiantys paraiškas mokslinių tyrimų finansavimui, administruojantys projektus, kuriantys žinias, technologijas, vedantys derybas dėl technologijų perdavimo galimiems verslo partneriams. Pasibaigus mokymams, dr. A. Mitašiūnas ir Davidas Wevetzeris pateikė žinių ir TP Vilniaus universitete vertinimo ataskaitą, rodančią VU brandą TP srityje.

innoSPICE – tai modelis, sukurtas įgyvendinant 2007–2013 m. Baltijos jūros regiono programos projektą „Baltic Organisation and Network of Innovation Transfer Associations“ (BONITA). Šis modelis pateikia naują originalų požiūrį į inovacijas ir žinių perdavimą kaip į „baltą dėžę“. Tradiciškai ši veikla yra traktuojama kaip „juoda dėžė“, kurią siekiama pažinti stebint ir lyginant pradinius duomenis bei rezultatus.

innoSPICE modelio pagrindinė idėja – inovacijos ir žinių perdavimas yra į procesus orientuota veikla, kuri gali būti susisteminta, prižiūrima ir nuolat gerinama. Idėjos šaltinis – programinės įrangos kūrimo veiklos sėkmingas susisteminimas. Programų inžinerijos bendruomenė buvo priversta ieškoti būdų, kaip išspręsti vadinamąją programinės įrangos krizę, kai jos kūrimo projektai sistemingai viršija biudžetą, terminus ar nepasiekia numatyto funkcionalumo. Dėl programinės įrangos kūrimo procesų gebėjimo modelių evoliucijos buvo surasti vertinimo ir gerinimo sprendimai, kurie gali būti taikomi bet kokios į procesus orientuotos veiklos gerinimui.

Mokymų analizė parodė, kad VU gerai vykdomi procesai, susiję su žinių kūrimu, su projektiniais pasiūlymais. Tobulinti reikėtų rinkodaros analizės, žinių, TP ir TP perdavimo rezultatų priežiūros procesus. Siekiant gerinti VU vykdomos kūrybinės veiklos rezultatų panaudojimą, siūloma dokumentais aprašyti TP veiklą. Išsakytos mintys, kad atskiruose VU padaliniuose, ne tik centrinėje administracijoje turėtų būti sudarytos struktūros, užsiimančios žinių, technologijų perdavimu.

Specializuoti praktiniai mokymai vyko įgyvendinant projektą „Technologijų perdavimo gebėjimų ugdymas Lietuvos slėnių mokslo ir studijų institucijose (TP-Uni)“. Projekto koordinatorius – VšĮ „Saulėtekio slėnis“.

Šaltinis: vu.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Mokslo virusu vaikus užkrečia ne tik bandymai, bet ir šansas pademonstruoti išradimus viešai

Vienas iš būdų motyvuoti jaunuosius išradėjus kurti – didelio populiarumo JAV sulaukiančios išradimų mugės bei konkursai. Tokioje mokslo mugėje šių metų rugsėjį jaunimą kviečia sudalyvauti ir technologijų bei verslumo renginys #SWITCH! skaityti »

Mechatronikos ir robotikos specialistai – be jų neįsivaizduojama ateitis

Kompiuterio spausdintuvas, oro temperatūros termostatas, šaldytuvas su skaitmeniniu valdymu – visa tai yra mechatronikos įrenginiai. skaityti »

Šiemet – rekordinis skaičius stojančiųjų į pedagogikos krypties profesines studijas

Pedagogikos krypties profesinėms studijoms, sulaukusioms itin didelio aukštųjų mokyklų absolventų susidomėjimo, Švietimo ir mokslo ministerija papildomai skyrė 30 valstybės finansuojamų vietų. skaityti »

V. Sutkus: būsimų bedarbių rengimą stabdo rinka

Pristatome Lietuvos verslo konfederacijos prezidento Valdas Sutkaus mintis apie Lietuvos švietimo pertvarką. skaityti »

Tarptautiniai studentų mainai: investicija į save ir profesinę ateitį

Naujausi „Erasmus+“ poveikio tyrimo duomenys rodo, kad daugelyje šalių studentų mainų programos dalyviams po studijų baigimo įsidarbinti darbo rinkoje pavyksta net 14 proc. lengviau ir greičiau. skaityti »

Jaunimo susidomėjimas šalies aukštosiomis mokyklomis nemažėja

Stojančiųjų susidomėjimas Lietuvos aukštosiomis mokyklomis nemažėja. Kaip ir pernai, į universitetus ir kolegijas pretenduoja 68 proc. brandos atestatus turinčių bendrojo ugdymo mokyklų abiturientų. skaityti »

Trečdalis stojančiųjų į universitetus renkasi Vilniaus universitetą

5 230 visų stojančiųjų į Lietuvos universitetus pirmuoju prioritetu pageidavo studijuoti geriausiai tarptautiniuose reitinguose tarp Lietuvos aukštųjų mokyklų vertinamame Vilniaus universitete. skaityti »

„Baltoji žynė“ – įtraukianti maginė fantastika net ir tiems, kurie nemėgsta fantastikos

Australų kilmės rašytoją Trudi Canavan nuo pat mažumės domino senovės mitologija ir jos pritaikymas fantastikos pasaulyje. skaityti »

Švietimo ministrė: Lietuva turi visas sąlygas tapti informacinių technologijų centru

Europos komisijos teigimu, net 40% darbdavių Europoje neranda darbuotojų, kurių įgūdžiai įmonei leistų atsinaujinti ir sparčiai judėti į priekį. skaityti »

JTO dirbanti lietuvė: „Didžioji mano darbo dalis – įtikinti kitus, kad viskas yra įmanoma“

„Nelaikau savęs emigrante“, – šypsosi Ieva Lazarevičiūtė, jau 11 metų gyvenanti Brazilijoje. skaityti »