Virtuali mokymosi aplinka – išsigelbėjimas ir dėstytojams, ir studentams

Publikuota: 2014 m. rugsėjo 28 d. sekmadienis

Vilniaus universiteto virtuali mokymosi aplinka (VMA) yra efektyvus įrankis studentams ir dėstytojams studijų procese. Vis dėlto VU elektroninių studijų ir egzaminavimo centro statistika rodo, kad šia jau penkerius metus gyvuojančia sistema naudojasi dar nedaug dėstytojų.

Anksčiau, kol nebuvo bendros sistemos, dalis dėstytojų naudojosi įvairiais kitais elektroniniais įrankiais. Matematikos ir informatikos fakulteto akademinių reikalų prodekanas Linas Butėnas teigia, kad tokios sistemos atsiradimas paskatino atsisakyti visuomenei atvirų „Wiki“ sistemų.

„Jau seniai ieškojau kokios nors virtualios mokymosi aplinkos, kurioje galėčiau dėti studentų darbus, rašyti atsiliepimus, balus. Prieš tai buvo įvairių kitų sistemų bandymų, tačiau vėliau pats savo serveryje nutariau išmėginti moodle sistemą. Ja naudojausi vos metus, kadangi ji buvo įdiegta visame Vilniaus universitete“, – apie sėkmingą perėjimą prie VMA kalbėjo MIF prodekanas.

VMA pranašumą prieš kitas sistemas išskyrė ir Chemijos fakulteto Taikomosios chemijos katedros vedėjas prof. dr. Rimantas Raudonis – čia duomenys yra prieinami tik dėstytojams ir studentams, tad jie yra saugūs ir negali patekti į kitų rankas.

Studentai tikina, kad naudotis VMA yra kur kas patogiau, nei gaišti savo laiką ieškant informacijos įvairiuose kituose informacijos kanaluose. Visą su kursu susijusią medžiagą galima pasiekti vienoje vietoje – į VMA galima įkelti kursų programas, paskaitų ir seminarų literatūrą, orientacinius klausimus ir egzaminuoti studentus elektroniniu būdu. Dėstytojų požiūriu tai geriausias įrankis naujam kursui dėstyti.

Egzaminuojant studentus elektroniniu būdu yra galimybė pamatyti, kurie klausimai studentams buvo per lengvi ar per sunkūs. Automatiškai skaičiuojamas balų pasiskirstymas, galima apskaičiuoti dalinius balus. Galima riboti, iš kokių kompiuterių studentai turi galimybę laikyti egzaminą, tad to padaryti iš namų dėstytojo pageidavimu studentai negali. Dėstytojas turi galimybę pildyti testus naujais klausimais, o egzamino metu šie klausimai būna sumaišomi atsitiktine tvarka, tad nusirašyti, net ir matant greta esančiame ekrane tą patį laikomą egzaminą, galimybių praktiškai nėra.

VMA galima naudoti ir kaip elektroninį konspektą. Tai visa dalyko studijoms surinkta elektroninė mokymo medžiaga, gaunama per paskaitas, seminarus, pratybas. „Seniau, būdavo, laboratoriniams darbams išleidi knygutę, o norėdamas ją pakeisti nebegali, nes ji jau išspausdinta. Dabar gali sugalvoti ką nors naujo ir iškart koreguoti, papildyti. Tai labai palengvina darbą ateinantiems metams. Studentams nereikia konspektuoti medžiagos, taigi jie aktyviau dalyvauja užsiėmimuose“, – sistemos privalumus vardijo prof. dr. R. Raudonis.

VMA taip pat yra puiki pagalba dėstytojui stebint ir analizuojant studentų mokymąsi. Kai vyksta grupinis darbas, sistemoje galima matyti, kiek kartų studentai prisijungė prie sistemos, kaip studentai domėjosi įkelta medžiaga ir ar ji buvo perskaityta. „Iš grupėje esančių keturių žmonių visada atsiranda vienas, kuris mokosi paskutinę dieną. Ginantis projektą, aš klausinėju tų studentų, kurie iš esmės neprisidėjo prie darbo. Visas kursas stebėjosi, kaip dėstytojas sugebėjo „prigauti“ studentus, kol jiems neatskleidžiau savo metodo“, – pasakojo S. Preidys.

Be šių funkcijų, sistemą galima naudoti ir namų darbams. Pavyzdžiui, galima pažymėti, kad namų darbo įkėlimo laikas yra iki tam tikros datos ir valandos, paskui sistema automatiškai užsidaro. Vertinant studentų atliktas užduotis jas galima bendrai susumuoti. Formulę, kuria skaičiuojami balai, dėstytojas gali įrašyti kokią tik nori, taip pat gali nustatyti minimalią bei maksimalią karteles. Pačiam skaičiuoti dėstytojui nereikia – už jį šį darbą atlieka sistema.

Naujienų forume studentai gali paklausti, kas jiems buvo neaišku per seminarą ar paskaitą, ten galima perkelti diskusiją apie studentų darbus, jų įvertinimus. Tai reiškia, kad į sistemą galima kelti ir rašto darbus, juos iškart komentuoti ir vertinti.

Šaltinis: vu.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Kiekvienoje Vilniaus mokykloje – atviros mikrokompiuterių erdvės

Kovo 20 d. sostinės savivaldybės Jaunimo informacijos centre „Genio“ progimnazijos penktokai mikrokompiuteriais matavo patalpos temperatūrą, kūrė šviesoforo algoritmą ir eksperimentavo. skaityti »

Ateitis priklausys miestuose gyvenantiems kūrybingiems žmonėms

Pasak R. Dargio, į darbo rinką jau ateina naujos kartos darbuotojai, kurių prioritetai skiriasi nuo rinkos senbuvių. skaityti »

Skelbiamas 2017 metų Kalbos premijos konkursas

Seimo Lituanistikos tradicijų ir paveldo įprasminimo komisija, vadovaudamasi 2016 m. gruodžio 22 d. Seimo nutarimu Nr. XI-186, skelbia 2017 metų Kalbos premijos konkursą. skaityti »

Švietimo ir mokslo komitetas nagrinėjo tarptautinių švietimo tyrimų rezultatus

Švietimo ir mokslo komitetas kovo 15 d. posėdyje išklausė Švietimo ir mokslo ministerijos pranešimą apie 2015 metų tarptautinių švietimo tyrimų – Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos PISA ir Švietimo pasiekimų vertinimo tarptautinės asociacijos TIMSS rezultatus. skaityti »

Ar buhalteriai išnyks kaip dinozaurai?

Sparčiai vystantis technologijoms, vis dažniau viešojoje erdvėje pasigirsta nuogąstavimų, kad buhalteriai yra viena iš tų profesijų, kurios poreikis artimiausiu dešimtmečiu smarkiai sumažės. skaityti »

Lietuviškas vadovėlis – geriausia mokymosi priemonė pasaulyje

Ekonomikos vadovėlis „Ekonomika per 31 valandą”, kurį parengė ir išleido Lietuvos laisvosios rinkos institutas paskelbtas geriausia edukacine priemone pasaulyje. skaityti »

Ateities IT: programavimo įgūdžių nebepakaks

Ateities IT specialistams, kurie tikisi ne tik atlikti paskirtas užduotis, bet ir kurti IT sprendimus, reikės papildomų kompetencijų. skaityti »

Bibliotekomis naudojasi daugiau nei milijonas Lietuvos gyventojų

Lietuvos bibliotekų durys 2016 m. buvo atvertos 22,8 milijono kartų. skaityti »

Ar IT specialistui būtinas diplomas?

Bendraujant su moksleiviais ar žmonėmis, ieškančiais naujo karjeros kelio, dažnai tenka išgirsti abejonę, kam tas universitetas, jei galima iš karto pradėti savo verslą. skaityti »

VU komunikacijos kampanija „Belaukiant Nobelio” – geriausia Baltijos šalyse

Vilniaus universiteto komunikacijos kampanija „Belaukiant Nobelio”, kurios metu buvo pristatyta VU Gyvybės mokslų centro profesoriaus Virginijaus Šikšnio atrasta genomo redagavimo technologija CRISPR-Cas9 – „DNR žirklės” – buvo įvertinta kaip geriausia viešojo sektoriaus įvaizdinė kampanija Baltijos šalyse konkurse „Mi:t&links. Baltic Communication Awards 2017”. skaityti »