„VoltAir“ – elektrinio lėktuvo koncepcija

Publikuota: 2011 m. liepos 4 d. pirmadienis

Korporacija EADS (The European Aeronautic Defence and Space Company – Europos aeronautikos gynybos ir kosmoso kompanija) tikisi iki 2035 sukurti ir pradėti eksploatuoti tik elektros energija varoma lėktuvą.

Tokio lėktuvo prototipas, pavadintas „VoltAir“, buvo pademonstruotas ką tik įvykusioje Paryžiaus aviacijos ir aeronautikos parodoje, vienoje didžiausių tokių parodų paaulyje. „VoltAir“ turės ličio jonų akumuliatorius, išdėstytus lėktuvo priekinėje dalyje. Jie, be abejo, bus gerokai didesni ir galingesni nei elektromobiliuose, o energija bus tiekiama į du gale esančius variklius, kurių kiekvienas turės po riešinga kryptimi besisukančius propelerius.

EADS teigimu, prireiks maždaug 20 metų, kol toks lėktuvas taps realybe, o pagrindinė problema, kuriai išspręsti gali trukti ilgiausiai laiko, yra lėktuve numatytos panaudoti aukštos tempertūros superlaidumo technologijos.

Aukštos temperatūros superlaidumo (High-Temperature Superconducting - HTS) medžiagos kol kas tiriamos tik laboratorijose, nors pasiekimai leidžia tikėtis, kad jos ateityje galės būti naudojamos ir pramonėje bei buityje. Tačiau EADS atrodo tuo jau tiki.

Šaltinis: mokslasplius.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Ateities lėktuvas: iš Tokijo į Paryžių – greičiau nei per 2, 5 val.

Europos aeronautikos ir gynybos koncerno EADS inžinieriai sukūrė koncepcinį viršgarsinio keleivinio lėktuvo koncepcinį modelį. Teigiama, kad tai bus viena ekologiškiausių ir greičiausių oro transporto priemonių pasaulyje. skaityti »

Populiariausi straipsniai

VDU ir LEU pasirašys integracijos sutartį

Vasario 6 d., pirmadienį, 11.30 val. bus pasirašyta VDU ir LEU integracijos sutartis. skaityti »

Kviečiame susipažinti su LEU studentų ir dėstytojų sukurtais interaktyviais žemėlapiais

Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) studentai ir dėstytojai aktyviai taiko geografines informacines sistemas (GIS), kuria ir viešina interaktyvius žemėlapius skaityti »

VU genetikai siūlo naują vėžio diagnostikos metodą

„Vėžio prigimtį, vystymosi mechanizmus tyrinėju daugelį metų, bet molekuliniu lygmeniu pradėjome dirbti ne taip ir seniai“, – sako Vilniaus universiteto Gyvybės mokslų centro profesorė Sonata Jarmalaitė. skaityti »

VGTU studento komanda sukūrė virtualų „Tesla Motors“ gigafabriką

Vilniuje fejerverkais ir perkirpta raudona juostele pažymėtas JAV elektromobilių gamintojo „Tesla Motors“ gigafabriko atidarymas. skaityti »

VU Gyvybės mokslų centras – tarp geriausių pasaulio architektūros projektų

Vilniaus universiteto (VU) Gyvybės mokslų centro projektas susilaukė pasaulio žiniasklaidos dėmesio – prestižinio architektūros žurnalo „ArchDaily” konkurse jis nominuotas geriausio 2017 m. kultūros objekto kategorijoje. skaityti »

Kauno studentai sukūrė autonominio vežimėlio oro uostui prototipą

Oro uostą, kuriame skubančių žmonių – mažiau, eilės – trumpesnės, o kelioniniai lagaminai patys pasiekia bagažo atidavimo punktą, šiandien įsivaizduoti sunku. skaityti »

VGTU inžinerijos licėjaus mokiniai pasiekė Lietuvos rekordą

2017 m. sausio 26 d., VGTU inžinerijos licėjaus 1-4 klasių mokiniai pasiekė Lietuvos rekordą – sužaidė didžiausiame šachmatų turnyre Lietuvoje. skaityti »

Stojantiesiems į aukštąsias mokyklas keliama priėmimo kartelė

Kaip numatyta 2016 m. priimtame Mokslo ir studijų įstatyme, Švietimo ir mokslo ministerija pirmą kartą nustato mažiausią konkursinį balą stojantiesiems į valstybės finansuojamas vietas. skaityti »

KTU subūrė Europos inovatyvių universitetų vadovus

Kauno technologijos universitetas (KTU) dalinasi patirtimi su giminingomis užsienio aukštojo mokslo įstaigomis. skaityti »

Kurdami skiauteručius mokslininkai garsina Lietuvą

Aleksandro Stulginskio universiteto profesoriai Simas Gliožeris ir Alfonsas Sigitas Tamošiūnas, kurdami naujas dekoratyvinių augalų veisles, garsina Lietuvos vardą visame pasaulyje. skaityti »