Interaktyvioji televizija: ką noriu – tą žiūriu

Publikuota: 2008 m. spalio 20 d. pirmadienis

Skaitmeninė televizija
Nuo judančių juodai baltų paveiksliukų iki tiesioginės transliacijos iš vandenyno dugno HD formatu. Perfrazuojant klasiką, galima pasakyti, kad televizija – tai gyvenimo atspindys.

Ji gelbsti nuo vienatvės, organizuoja laisvalaikį, formuoja socialinį politinį požiūrį, tampa gyvenimo fonu. Ji orientuojasi į vis platesnį žiūrovų ratą, todėl pamažu užleidžia vietą interaktyviajai medijai. Šiuolaikiniai žiūrovai TV turinį nori kurti patys.

Apie vaizdo turinio tendencijas kalbamės su interaktyviosios IP televizijos „Penki TV“ projektų vadybininke Irma Brusokaite.

Kokius reikalavimus televizijos ir vaizdo turiniui kelia šiuolaikiški žiūrovai?

Šiandien žiūrovai nori matyti mėgstamas geros kokybės laidas, serialus ar filmus visais įmanomais technologiniais būdais: internetu, per mobilųjį ryšį, televiziją, DVD formatu ir kt. Žiūrovas nori būti ne pasyvus stebėtojas, bet aktyvus turinio kūrėjas ir dalyvis. Tai buvo aiškiai matyti neseniai Kanuose vykusioje tarptautinėje audiovizualinės produkcijos parodoje „Mipcom“. Štai viena Izraelio kompanija pristatė projektą „40 savaičių“. Besilaukianti mama ar būsimas tėvelis interneto svetainėje gali peržiūrėti filmuką, kuriame pasakojama apie mamos ir vaiko organizme tam tikrą savaitę vykstančias permainas. Tokius filmukus taip pat galima parsisiųsti mobiliuoju telefonu, peržiūrėti IP televizijos virtualios vaizdo nuomos skiltyje arba tiesiog DVD leistuvu. Be to, pagausėjo didelės raiškos (HD) televizijos turinio bei prietaisų HD kokybei perduoti. Rinkos dalyvių užduotis – įtraukti žiūrovą į kūrybos procesą, sukurti naują bendravimo terpę.

Kokia TV produkcija parodoje buvo populiariausia?

Tai labai individualu. Parodoje buvo pristatomas pats įvairiausias TV ir vaizdo turinys – nuo japoniškų animacinių filmų iki dokumentinių juostų apie Šiaurės ašigalio gyvūniją. Pirkėjai domėjosi filmais, kurie netrukus pasirodys kino teatruose, TV serialais, komedijomis, animaciniais filmais, skirtais TV kanalų eteriui arba produkcija virtualiai vaizdo nuomai IP televizijoje, internetui, mobiliesiems. Renginio organizatorių duomenimis, buvo įsigyta produkcijos už daugiau nei 10 mlrd. eurų.

Kokia interaktyviosios televizijos situacija Lietuvoje?

IP televizija įgauna pagreitį ir tampa vis populiaresnė. Lietuvius traukia naujos IPTV funkcijos, pvz., IP televizija „Penki TV“ žiūrovams siūlo virtualiojo kino teatro paslaugas, prisijungimą prie žiniatinklio, suteikia galimybę skaityti bei žiūrėti aktualias naujienas, stebėti HD transliacijas, žaisti loginius žaidimus, susipažinti su televizijų programų anonsais ir kt. Išsamesnės informacijos galite rasti – www.penki.tv.

Populiariausių „Penki TV“ virtualiojo kino teatro filmų (rugsėjo mėn.) dešimtukas

1. „Ekstremalūs pasimatymai“

2. „Intymumas“

3. „Iš Dievo nieko naujo“

4. „Slaptieji agentai“

5. „Tas tikrasis vienintelis“

6. „16 kvartalų“

7. „Guliverio kelionės“

8. „Myli, nemyli“

9. „Paklydęs angelas“

10. „24 valandos iš moters gyvenimo“

Šaltinis:

Penki.lt

Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

„Penki“ ir ­5 faktai apie televiziją (3)

Pasaulinės televizijos dienos proga - 5 įdomūs faktai apie televiziją. skaityti »

Pandemijos akivaizdoje rekordiškai išaugo interneto srauto vartojimas (6)

Koronavirusas, dar pavasarį uždaręs namuose daugybę žmonių, vėl negailestingai siautėja. Įvedus karantino sąlygas, interneto srauto apkrova muša naujus rekordus. skaityti »

Žvilgsnis į praeitį: nuo kasininko Ritty iki savitarnos kasų (5)

1879 m. lapkričio 4 d. minima kaip kasos aparato gimtadienis. Praėjus 141-eriems metams, šiuolaikinės prekybos jau nebegalime įsivaizduoti be kasų. Jos visur: parduotuvėse, kavinėse, degalinėse ir pašto skyriuose. Kas sugalvojo šį įrenginį, padedantį apskaityti pinigines įplaukas? skaityti »

„Vynamic Marketing“. Klientų pritraukimas ir personalizuota reklama bankomato ekrane (3)

Dėl COVID-19 pandemijos įvesti ribojimai įnešė esminių permainų finansinių įstaigų klientų aptarnavimo srityje. Tradicinį klientų aptarnavimą bankų skyriuose vis dažniau keičia bankomatai ir kiti savitarnos įrenginiai. skaityti »

Šviesolaidinis internetas Lietuvoje švenčia 22-ąjį gimtadienį (5)

Lietuvoje šviesolaidinio interneto era prasidėjo 1998 m. spalio 28 dieną, kai „Penkių kontinentų“ grupės įmonė „Penkių kontinentų komunikacijų centras“ pirmoji pradėjo siūlyti sostinės gyventojams tuo metu sparčiausią interneto ryšį optinio kabelio linijomis. Taigi šią dieną švęsime ne tik dabartinio „Penki“ tinklo, bet ir apskritai šviesolaidinio interneto Lietuvoje gimtadienį! skaityti »

COVID-19 diagnozuotas penkiems UAB „Penkių kontinentų bankinės technologijos“ darbuotojams (2)

„Penkių kontinentų“ grupės įmonėje „Penkių kontinentų bankinės technologijos“ nustatyti penki COVID-19 atvejai. Apie tai informuotas Nacionalinis visuomenės sveikatos centras. skaityti »

Pandemija spartina perėjimą prie skaitmeninių atsiskaitymų (2)

Pasaulio jau seniai nestebina mokėjimo kortelės, elektroniniai atsiskaitymai ar kitos nuotolinės finansinės paslaugos. Pernai prasidėjusi COVID-19 pandemija šią transformaciją dar paspartino. Daugybė šalių septynmyliais žingsniais žengia į naują realybę, kurioje nėra nei monetų, nei kupiūrų. Grynųjų pinigų atsisakymo spartai įtakos turi daug veiksnių: naujų patogių bei saugių atsiskaitymo būdų atsiradimas, inovacinių technologijų plėtra ir netgi ekstremalios situacijos – šiuo metu pasaulį užvaldžiusi COVID-19 pandemija. skaityti »

Teniso turnyre „BFI Cup“ ir vėl triumfavo SEB (3)

Šiemet jau 13-ąjį kartą Lietuvoje organizuojamame bankų ir finansinių įstaigų teniso turnyre „BFI Cup“ geriausiai sekėsi SEB banko žaidėjams. skaityti »

Pasaulis investuoja į kriptomatus. Kaip sekasi? (2)

Daugiau nei 10 tūkstančių. Tiek pasaulinės kriptovaliutų tyrimų svetainės „Coin ATM Radar“ duomenimis šiuo metu pasaulyje yra kriptomatų. Pirmasis iš jų buvo įrengtas prieš septynerius metus Vankuveryje. Norvegų finansų įmonės „AksjeBloggen“ tyrimai rodo, kad vien per metus šių įrenginių skaičius išaugo 167 proc. skaityti »

„ASHBURN International“ mezga bendradarbiavimą su elektroniniais bankais (1)

„Penkių kontinentų“ grupės įmonė „ASHBURN International“ pasirašė mokėjimo paslaugų sutartį su skaitmeniniu banku „Travel Union“. Įmonė teiks kompleksines atsiskaitymo infrastruktūros plėtros paslaugas. skaityti »