Interaktyvioji televizija: ką noriu – tą žiūriu

Publikuota: 2008 m. spalio 20 d. pirmadienis

Skaitmeninė televizija
Nuo judančių juodai baltų paveiksliukų iki tiesioginės transliacijos iš vandenyno dugno HD formatu. Perfrazuojant klasiką, galima pasakyti, kad televizija – tai gyvenimo atspindys.

Ji gelbsti nuo vienatvės, organizuoja laisvalaikį, formuoja socialinį politinį požiūrį, tampa gyvenimo fonu. Ji orientuojasi į vis platesnį žiūrovų ratą, todėl pamažu užleidžia vietą interaktyviajai medijai. Šiuolaikiniai žiūrovai TV turinį nori kurti patys.

Apie vaizdo turinio tendencijas kalbamės su interaktyviosios IP televizijos „Penki TV“ projektų vadybininke Irma Brusokaite.

Kokius reikalavimus televizijos ir vaizdo turiniui kelia šiuolaikiški žiūrovai?

Šiandien žiūrovai nori matyti mėgstamas geros kokybės laidas, serialus ar filmus visais įmanomais technologiniais būdais: internetu, per mobilųjį ryšį, televiziją, DVD formatu ir kt. Žiūrovas nori būti ne pasyvus stebėtojas, bet aktyvus turinio kūrėjas ir dalyvis. Tai buvo aiškiai matyti neseniai Kanuose vykusioje tarptautinėje audiovizualinės produkcijos parodoje „Mipcom“. Štai viena Izraelio kompanija pristatė projektą „40 savaičių“. Besilaukianti mama ar būsimas tėvelis interneto svetainėje gali peržiūrėti filmuką, kuriame pasakojama apie mamos ir vaiko organizme tam tikrą savaitę vykstančias permainas. Tokius filmukus taip pat galima parsisiųsti mobiliuoju telefonu, peržiūrėti IP televizijos virtualios vaizdo nuomos skiltyje arba tiesiog DVD leistuvu. Be to, pagausėjo didelės raiškos (HD) televizijos turinio bei prietaisų HD kokybei perduoti. Rinkos dalyvių užduotis – įtraukti žiūrovą į kūrybos procesą, sukurti naują bendravimo terpę.

Kokia TV produkcija parodoje buvo populiariausia?

Tai labai individualu. Parodoje buvo pristatomas pats įvairiausias TV ir vaizdo turinys – nuo japoniškų animacinių filmų iki dokumentinių juostų apie Šiaurės ašigalio gyvūniją. Pirkėjai domėjosi filmais, kurie netrukus pasirodys kino teatruose, TV serialais, komedijomis, animaciniais filmais, skirtais TV kanalų eteriui arba produkcija virtualiai vaizdo nuomai IP televizijoje, internetui, mobiliesiems. Renginio organizatorių duomenimis, buvo įsigyta produkcijos už daugiau nei 10 mlrd. eurų.

Kokia interaktyviosios televizijos situacija Lietuvoje?

IP televizija įgauna pagreitį ir tampa vis populiaresnė. Lietuvius traukia naujos IPTV funkcijos, pvz., IP televizija „Penki TV“ žiūrovams siūlo virtualiojo kino teatro paslaugas, prisijungimą prie žiniatinklio, suteikia galimybę skaityti bei žiūrėti aktualias naujienas, stebėti HD transliacijas, žaisti loginius žaidimus, susipažinti su televizijų programų anonsais ir kt. Išsamesnės informacijos galite rasti – www.penki.tv.

Populiariausių „Penki TV“ virtualiojo kino teatro filmų (rugsėjo mėn.) dešimtukas

1. „Ekstremalūs pasimatymai“

2. „Intymumas“

3. „Iš Dievo nieko naujo“

4. „Slaptieji agentai“

5. „Tas tikrasis vienintelis“

6. „16 kvartalų“

7. „Guliverio kelionės“

8. „Myli, nemyli“

9. „Paklydęs angelas“

10. „24 valandos iš moters gyvenimo“

Šaltinis:

Penki.lt

Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

„Skynet“ paslaugas renkasi vis daugiau gyventojų

UAB „Penkių kontinentų komunikacijų centras“ plečia vieną didžiausių Lietuvoje šviesolaidinį tinklą „Skynet“. 2015 metais prie „Skynet“ planuojama prijungti daugiau Pilaitės ir Verkių mikrorajonų gyventojų. skaityti »

„Mados infekcija“ prie ekranų sutraukė tūkstančius gerbėjų

Paskutinį kovo savaitgalį praūžė 17-oji „Mados infekcija“. Mados gerbėjai festivalį galėjo stebėti ne tik užsukę į Šiuolaikinio meno centrą, bet ir svetainėje www.zmones.lt. skaityti »

Parodoje „Horex Caucasus 2015“ – kompleksiniai pasiūlymai prekybos sektoriui

Balandžio 2 dieną Azerbaidžano sostinėje Baku prasideda 9-oji tarptautinė paroda „Horex Caucasus 2015“. Tai didžiausias specializuotas renginys, skirtas viešbučių, restoranų, prekybos sektoriams Kaukazo regione. skaityti »

Moterys mokysis kurti savo verslą

Klaipėdoje, Šiauliuose ir Kaune vyks projekto „Išmani moteris“ mokymai. Juos bus galima stebėti ir tiesiogiai per internetą. skaityti »

„Mados infekcija“ plis ir internetu

Vilniuje jau 17-ąjį kartą rengiamas didžiausias šalies mados renginys „Mados infekcija“. Jo transliaciją bus galima stebėti ir per internetą. skaityti »

VGTU Karjeros mugė – žingsnis sėkmingos karjeros link

Š. m. kovo 19 dieną į Vilniaus Gedimino technikos universitetą (VGTU) skubėjo ne tik studentai ir dėstytojai, bet ir solidūs verslininkai. Visus juos čia sutraukė kasmetė Karjeros mugė. skaityti »

Atnaujinta „SmartSafe.iQ“ interneto svetainė

Bendrovė „Penkių kontinentų bankinės technologijos“ (BS/2) atnaujino „.iQ“ produktų šeimos programinio sprendimo „SmartSafe.iQ“ svetainę www.smartsafe.lt. skaityti »

VU studentai semiasi patirties iš praktikų

Vilniaus universiteto (VU) Komunikacijos fakulteto kvietimu įmonių grupės „Penki kontinentai“ Sistemų administravimo departamento vadovas Tomas Okmanas tapo šios aukštojo mokslo švietimo įstaigos lektoriumi. skaityti »

Auga įmonių grupės „Penki kontinentai“ pelnas ir pajamos

Pernai įmonių grupės „Penki kontinentai“ konsoliduotos metinės pajamos padidėjo 20,7 proc. ir siekė 153,31 mln. litų (44,4 mln. eurų). 2013 metais šis rodiklis buvo 127,02 mln. litų (36,8 mln. eurų). skaityti »

„Skynet“ sveikina moteris su pavasario švente

Mielos moterys, teateina į Jūsų širdis džiaugsminga pavasarinė nuotaika. skaityti »