Jau trečius metus iš eilės Lietuvos moksleivius draugėn suburia verslumo skatinimui skirtas renginys „MEKA 2017“.
Jau trečius metus iš eilės Lietuvos moksleivius draugėn suburia verslumo skatinimui skirtas renginys „MEKA 2017“, kuriame savo jėgas išsibando vis didesnis skaičius jaunuolių.
Suvienyti ekonomikos ir matematikos žinias, pasitelkiant kūrybiškumą bei sumanumą, moksleivius kviečia Kauno technologijos universiteto (KTU) Ekonomikos ir verslo bei Matematikos ir gamtos mokslų fakultetai, kartu su AB „Swedbank“. Norinčiųjų iš arčiau perprasti verslo subtilybes ir sau bei aplinkiniams įrodyti, kad gali nuveikti daugiau už suolo draugą, gretos sparčiai auga.
Dar praėjusiais metais renginys apėmė tik Kauno regioną, o šiemet tapo visos Lietuvos konkursu, mat besidominčių skaičius išaugo kelis kartus. Pirmajame konkurso etape dalyvavo daugiau nei 200 moksleivių.
„Moksleiviai mielai įsitraukia į verslo skatinimui skirtus renginius. Tą rodo ir sparčiai didėjantis dalyvių skaičius. Pernai „Meka 2016“ dalyvavo 8 komandos, šiemet sulaukta 74 užklausų. Toks staigus kilimas rodo jaunimo norą domėtis šia sritimi, siekti išsibandyti save. Panašu, kad ateityje moksleiviai nori kurti darbo vietas, o ne būti samdomais darbuotojais“, – teigė praėjusių metų nugalėtojų komandos kapitonas Antanas Bernatonis.
Renginio tikslas – skatinti jaunus žmones susipažinti su verslo kasdienybe, ugdyti savo verslumo gebėjimus ir dar mokyklos suole tapti verslo ekspertais.
„Mokiniai negauna mokyklose reikiamų žinių verslo ugdymui. Jie mokomi spręsti pratimus, bet ne mąstyti kūrybiškai. Kai reikia atlikti kūrybinę užduotį, pasukant galvą ir stengiantis kuo originaliau pateikti atsakymą, dažnai to padaryti nesugebama. Pernai mūsų komanda papildomų taškų gavo vien už tai, jog nebijojo mąstyti kitaip, originaliai, nesinaudojant šablonais. Nereikia bijoti išsiskirti“, – sakė A. Bernatonis.
Pasak konkurso organizatorių, su ekonominėmis žiniomis kasdien susiduriama vis dažniau, todėl būtina ugdyti moksleivių sąmoningumą šioje srityje. Manoma, kad žmonės gauna per daug įvairios informacijos, todėl nebedaro gilesnių analizių.
„Mokiniai turi išmokti atsirinkti savišvietai reikalingas žinias. Jiems reikia suprasti, kas yra BVP, kodėl Vyriausybė priima tam tikrus sprendimus, kam šalyje naudojama muitų sistema, alkoholio prekyboje taikomi draudimai, kaip pasirenkamos valstybės prekybai, kodėl Didžioji Britanija panoro atsiskirti nuo Europos, o JAV nusprendė pirkti daugiau savo šalyje pagamintų produktų ir kita. Visi šie dalykai yra be galo svarbūs, o ekonominės žinios padeda juos suprasti“, – įsitikinęs „Swedbank“ Pietų Lietuvos filialo valdytojas Sauliaus Drasutis.
Manoma, kad tokie verslumo ugdymo renginiai mokiniams duoda neįkainojamos patirties, nes lavinami reprezentavimo įgūdžiai, gebėjimas diskutuoti bei apginti savo nuomonę, pasiskaičiuoti bei suprasti, kas yra pelnas ir nuostolis, pasyvai ar aktyvai.
„Pagrindiniai ekonomikos principai pradedami formuoti nuo 3-4 metų, kai dovanų gaunama taupyklė ir į ją įmetamas pirmasis euras. Šis veiksmas reiškia, kad mokomasi atsidėti pinigus vėlesniam laikui, kai bus galima daugiau kažko pavartoti ar lengviau įsigyti didesnį daiktą. Šis įprotis vėliau lavinamas mokykloje, kai mokiniai nusprendžia ar pietums, ar pramogoms išleisti kišenpinigius. Bene labiausiai prie nūdienos aktualijų priartėja studentai, priversti pragyventi už tam tikrą sumą pinigų“, – teigė S.Drasutis.
„Meka 2017“ dalyvauja 10-12 klasių moksleiviai iš Kauno, Vilniaus, Alytaus, Kaišiadorių, Šilalės, Pagėgių, Lentvario, Trakų, Anykščių ir Kupiškio. Viso sulaukta per 70 komandų užklausų iš kurių į konkursą pateko 51 komanda. Konkursas vyks iki 2017 balandžio 21 d.