Dėl COVID-19 pandemijos įvesti ribojimai įnešė esminių permainų finansinių įstaigų klientų aptarnavimo srityje. Tradicinį klientų aptarnavimą bankų skyriuose vis dažniau keičia bankomatai ir kiti savitarnos įrenginiai.
Siekdamos grynųjų pinigų priėmimo ir išdavimo įrenginius panaudoti kaip visą parą veikiančius daugiafunkcius automatinio klientų aptarnavimo skyrius, finansinės organizacijos įgyvendina išmaniųjų bankomatų (angl. „Smart ATM“) koncepciją. T.y., bankomatai turi atlikti kur kas daugiau funkcijų, nei vien išduoti grynuosius pinigus ar suteikti galimybę papildyti kortelės sąskaitą.
Personalizacija – priemonė kovoti su reklaminiu aklumu
Daugiafunkcis bankomatų panaudojimas padeda akivaizdžiai sumažinti klientų aptarnavimo sąnaudas, tačiau jį įgyvendinant kyla ir tam tikrų iššūkių. Pagrindiniai iš jų – kaip pritraukti naujų klientų ir kaip išlaikyti kokybišką ryšį su jau esamais.
Nuotolinis aptarnavimas nesuteikia galimybės bendrauti su kiekvienu klientu individualiai, todėl finansų įstaiga gauna silpną atgalinį ryšį. Dėl šios priežasties bankas skiria mažiau dėmesio klientų poreikiams ir problemoms spręsti, praranda galimybę kiekvienam klientui pasiūlyti būtent tą produktą, kuris jį sudomintų labiausiai.
Vis dėlto šią situaciją galima pagerinti, pasinaudojant kiekvieno segmento klientų duomenų baze ir lanksčiai taikant bankinių produktų pardavimo strategiją per savitarnos įrenginius.
Kai žmogus atlieka operacijas bankomatu, į jį sutelkia visą savo dėmesį, todėl bankomato ekranas – puiki vieta pasiūlyti jam papildomų paslaugų. Individualus reklaminis turinys, rodomas bankomato ekrane tinkamam klientui tinkamu metu neerzina ir nesukelia neigiamos reakcijos. Toks būdas gali duoti kur kas geresnį efektą nei standartinė reklama.
Be to, kai reklaminiai filmukai bankomate rodomi šalia standartinių informacinių pranešimų, klientai juos priima kaip vientisą natūralų informacinio pobūdžio turinį. Personalizuotą papildomų paslaugų reklamą klientai priima kaip būtent jiems skirtus informacinius patarimus.
„Vynamic Marketing“ – reklaminio ir informacinio turinio valdymas bankomatuose
Dauguma finansų įstaigų jau ne vienerius metus rodo tam tikrą reklamą bankomatų ir informacinių kioskų ekranuose. Dažniausiai, norint paleisti reklamą bankomate, reikia savitarnos įrenginių tinklą prižiūrinčių technikos specialistų pagalbos. Dėl šios priežasties rinkodarininkai ir bankinio verslo plėtros specialistai negali lanksčiai įgyvendinti į klientų segmentus nukreiptų reklaminių kampanijų, taip pat įvertinti jų efektyvumo (pvz., atlikti А/B testavimo).
Siekiant įgyvendinti interaktyvią reklamos kampaniją ir gauti atgalinį ryšį (pvz., klientų užpildytas užklausas), bankui reikia perskirstyti turimų IT specialistų darbą arba samdytis specialistus iš išorės.
Šiems procesams optimizuoti „Diebold Nixdorf“ sukūrė rinkodarinių kampanijų valdymo sistemą „Vynamic Marketing“. Sistema padeda centralizuoti ir automatizuoti reklaminių bei informacinių pranešimų demonstravimą savitarnos įrenginiuose skirtingoms vartotojų grupėms, įgyvendinti individualios interaktyvios reklamos scenarijus, apdoroti iš kortelių sistemos, banko ABS ar CRM sistemų gautus duomenis.
„Vynamic Marketing“ suteikia plačių galimybių pristatyti kiekvienam bankomato vartotojui tinkamiausius bankinius produktus ir banko partnerių pasiūlymus, operatyviai suteikti visą reikiamą informaciją, išmokyti naudoti visomis šiuolaikiškomis savitarnos įrenginio funkcijomis.
Pakeisti reklaminį turinį ir valdyti reklamos demonstraciją bankomatuose gali patys rinkodaros skyriaus atstovai, nes nuo to nepriklauso įprasta savitarnos įrenginio veikla.
Kaip tai veikia?
Naudodamasis „Vynamic Marketing“, savitarnos įrenginių tinklo savininkas gali efektyviai reklamuoti produktus ir paslaugas įrenginių ekranuose, nepatirdamas didelių finansinių ir darbo išteklių išlaidų.
Kad ši programinė įranga veiktų, nereikia papildomų įrenginio sisteminių išteklių, priešingai, taikant specialias priemones galima netgi sumažinti tinklo apkrovą ir optimizuoti audiovizualinių failų apdorojimą.
1. Reklamos parinkimas pagal nustatytus parametrus
Savitarnos įrenginių vartotojams pateikiama informacija, atsižvelgiant į apie juos turimus duomenis. Tam „Vynamic Marketing“ sistema gali naudoti bet kokių duomenų bazių duomenis (taip pat ir duomenų apdorojimo centro bei ABS sistemų). „Vynamic Marketing“ taip pat gali būti integruota su CRM sistema. Šiuo atveju duomenų perdavimas, įskaitant ir informaciją apie klientų reakciją į reklamą, automatizuojamas ir papildo CRM sistemą nauju vertingu turiniu.
„Vynamic Marketing“ padeda parinkti tinkamą reklamą, atsižvelgiant ir į skirtingų grupių, ir į individualių vartotojų poreikius. Bankomato ekrane rodomas turinys gali skirtis, priklausomai nuo vartotojo tipo (ar jis yra banko, kuriam priklauso bankomatas, klientas, ar ne); vietą ir regioną, kur bankomatas stovi; laiką (metų, savaitės dieną) ir kitus parametrus. Paleisdamas reklaminę kampaniją, administratorius nustato, kokiai vartotojų grupei ji skirta, kokiuose bankomatuose ir kokiu metu ją rodyti. Be to, taikant šią sistemą, galima reklamuoti prekės ženklą, produktus ir paslaugas net tuomet, kai bankomatas neveikia. Administratorius gali nustatyti skirtingą reklamą, atsižvelgdamas į savaitės dieną ar paros laiką.
2. Personalizuota reklama
Naudojant duomenų bazės duomenis ir dirbant „Vynamic Marketing“, galima ne tik paskirstyti vartotojus į grupes pagal skirtingus kriterijus, bet ir parinkti jiems individualią reklamą, t.y., pasiūlyti būtent tai, kas klientui aktualiausia tuo metu, kartu skatinant ir jo lojalumą.
Pavyzdžiui, jei kliento kortelės galiojimo laikas netrukus baigsis, bankas jam tai gali priminti dar prieš atliekant operaciją su grynaisiais pinigais ar po jos ir pasiūlyti užsisakyti naują kortelę tiesiai bankomate.
Atsižvelgiant į duomenų apie vartotoją šaltinį, galimi skirtingi reklamos personalizavimo lygiai.
- Pagal kortelių sistemos duomenis (kortelės turėtojo vardas, pavardė, kortelės galiojimo laikas, duomenys apie kortelės limitą, kortelės klasė, tipas).
- Pagal ABS sistemos duomenis (duomenys apie kliento bankines sąskaitas, įskaitant ir ne kortelių sąskaitas, apie jo naudojamus banko produktus, sutarties pasirašymo ir jos galiojimo pabaigos data, informacija apie lėšų judėjimą, kortelės turėtojo gimimo diena).
- Pagal CRM sistemos duomenis (kokiam segmentui klientas priklauso, pvz., socialinė-demografinė grupė, gyvenamoji vietovė; informacija apie klientui siūlomus produktus ir kt.).
3. Atgalinis ryšys
Vienas iš didžiausių reklamos bankomatuose privalumų – galimybė iš karto gauti iš bankomato naudotojo atgalinį ryšį. Tam gali būti naudojamos įvairios formos: meniu, iš kurio klientas gali parinkti tinkamą atsakymo variantą, galimybė patvirtinti savo atsakymą, jį įvedant į bankomatą, el. paštu ar mobiliuoju telefonu ir kt.
Analizuodamas klientų reakciją į bankomate rodytas reklamas, bankas gali įvertinti reklaminės kampanijos efektyvumą, keisti ar koreguoti jos demonstravimą, kai ji jau paleista, kad sulauktų didesnio efekto.
„Vynamic Marketing“ – Jūsų reklamai bankomatuose
BS/2 teikia „Vynamic Marketing“ pristatymo, diegimo ir techninės priežiūros paslaugas, konsultuoja įgyvendinant reklamines kampanijas, taip pat teikia rinkodarinio turinio administravimo bankomatuose ir kituose savitarnos įrenginiuose paslaugas.
Esame lankstūs ir atsižvelgiame į užsakovo poreikius. „Vynamic Marketing“ sistema gali būti įdiegta į užsakovo infrastruktūrą arba prieinama per virtualų BS/2 serverį, taikant debesijos technologiją ir laikantis visų bankinių saugumo reikalavimų.
Norėdami sužinoti daugiau apie produkto galimybes ir gauti jo taikymo konsultaciją, susisiekite su BS/2 atstovais.
Suskleisti straipsnį