BS/2 plečia užsakomųjų paslaugų spektrą

 

BS/2 logo

Praėjęs ekonominis sunkmetis privertė verslą ieškoti veiklos optimizavimo priemonių, netradicinių sąnaudų mažinimo būdų ir efektyvesnių sprendimų pristatyti rinkai savo gaminius ir paslaugas. Tiek pasaulinės korporacijos, tiek mažesnės regioninės bendrovės iš naujo atsigręžė į užsakomąsias paslaugas (angl. Outsourcing). O nauji atsiskaitymo už jas būdai turėtų dar labiau išjudinti šią rinką.

Neišnaudotos galimybės >>>

Užsakomosios paslaugos išsimokėtinai >>>

Privalumai nusveria trūkumus >>>

Neišnaudotos galimybės

Bankai ir kitos finansų institucijos ilgą laiką rėmėsi gan konservatyvia užsakomųjų paslaugų politika. Tačiau globaliniai ekonomikos procesai privertė ir šį sektorių imtis permainų – susikoncentruoti ties pagrindine veikla (kreditavimu bei indėlių kaupimu), o daugelį kitų veiklų patikėti išorinėms bendrovėms.

Pavyzdžiui, bankomatų ir mokėjimo kortelių terminalų tinklai daugelyje išsivysčiusių šalių yra valdomi ne bankų, o specializuotų įmonių. Jos turi daugiau patirties ir tinkamos kvalifikacijos specialistų šią veiklą vykdyti mažiausiomis galimomis sąnaudomis.

„Lietuvoje, kaip ir daugelyje kitų šalių, prekybos centruose stovi po tris keturis skirtingų bankų bankomatus. Juos prižiūrėti ir išlaikyti kainuoja nemažai pinigų, o įrenginių apkrova tikrai nėra maksimali. Taigi, būtų kur kas pigiau išlaikyti toje vietoje vieną ar du bankomatus bei taip padidinti jų apkrovą (jais bus atliekama daugiau operacijų) ir sumažinti priežiūros išlaidas“, – teigia Vladas Lapinskas, bendrovės „Penkių kontinentų bankinės technologijos“ (BS/2) vykdomasis direktorius.

Jo teigimu, tokiose šalyse, kaip Suomija, jau kurį laiką visi bankomatai sujungti į vieną tinklą. Paprastiems gyventojams nereikia ieškoti „savo“ bankomato, kuriame galima būtų pigiau atlikti reikiamas operacijas, o bankams tenka mažesnės tinklo išlaikymo sąnaudos. Skaičiuojama, kad dėl to vidutinė įrenginio apkrova Suomijoje yra iki penkių kartų didesnė nei Lietuvoje, o vienos operacijos sąnaudos tiek pat mažesnės.

Panašiu keliu kaip Suomija žengia ir Švedija, kitos Europos šalys, pirmi žingsniai žengti ir Lietuvoje (jau anksčiau vienodas sąlygas operacijoms bankomatuose atlikti teikė du bankai, neseniai tinklus sujungė dar keturi šalies bankai).

Užsakomosios paslaugos išsimokėtinai

„Moderni techninė ir programinė įranga, kvalifikuoti specialistai padeda sutaupyti, tačiau visa tai kainuoja nemažai pinigų. Patyrę nemažų finansinių nuostolių bankai pastaruoju metu susilaiko nuo tokių investicijų, dėl to susidaro uždaras ratas – trūkstant investicijų, sunku pasiekti kokybiškai geresnių rezultatų“, – teigia V. Lapinskas.

Dėl šios priežasties „Penkių kontinentų“ grupei priklausanti bendrovė savo klientams – Lietuvos ir užsienio bankams – pasiūlė naują sprendimą – užsakomųjų paslaugų nuomą arba išperkamąją nuomą.

„Taigi visus techninius ar programinius mūsų sprendimus, taip pat BS/2 atstovaujamos bendrovės „Wincor Nixdorf“ sprendimus siūlome įsigyti visiškai kitomis sąlygomis, kurios nereikalauja didelių vienkartinių investicijų“, – aiškina V. Lapinskas.

Jo teigimu, pasinaudoję tokiu bendradarbiavimu bankai gauna ekonominės naudos. Vaizdžiai tariant, investuodami, pavyzdžiui, penkis litus, jie gauna priemonių, kuriomis naudodamiesi gali sutaupyti dešimt litų arba tokią pačią sumą uždirbti iš papildomų paslaugų.

BS/2 sudaro sąlygas bankams ir kitoms finansų institucijoms nuomotis arba išperkamosios nuomos būdu įsigyti ne tik bankomatų, bet ir specializuotos programinės įrangos, visą IT infrastruktūrą, kvalifikuotų specialistų paslaugų. Suprantama, tam reikalingas bankų pasitikėjimas ir atitinkama duomenų apsauga.

„Ilgalaikis bendradarbiavimas su dideliais užsienio bankais rodo, kad partneriai mumis pasitiki. O naujiems partneriams bent jau iš dalies pasitikėjimo turėtų suteikti tas faktas, kad „Penkių kontinentų“ įmonėms suteiktas aukščiausio lygio tarptautinis duomenų saugumo sertifikatas PCI DSS, taip pat baigiami diegti PA DSS, ITIL bei ISO 20 000 standartai“, – teigia BS/2 vadovas.

Privalumai nusveria trūkumus

Specialistų teigimu, bene didžiausias sunkumas, susijęs su užsakomųjų paslaugų diegimu, yra psichologinio pobūdžio.
„Tai galima būtų palyginti su situacija, kai kas pasiūlo atsisakyti seno nuosavo automobilio ir naudotis moderniu daugiafunkciu, kuris tau nepriklausys, bet su kuriuo tu galėsi kur kas daugiau nuveikti“, – aiškina V. Lapinskas.

Be to, ilgesnį laikotarpį užsakomosios paslaugos gali atsieiti kiek brangiau. Tačiau jeigu naują būstą įsigyji išsimokėtinai, tai sumoki ne tik nustatytą būsto kainą, bet ir palūkanas už kreditą.
Pasak V. Lapinsko, kartais vengiama užsakomųjų paslaugų ir dėl to, kad baiminamasi atsisakyti senos įprastinės infrastruktūros.

„Kyla klausimų, kaip bus diegiamos išorinės kompanijos pasiūlytos sistemos. Tačiau šiais laikais įdiegti skirtingas IT sistemas yra kur kas paprasčiau ir greičiau nei kadaise. Tad ir šio faktoriaus nereikėtų baimintis“, – tikina specialistas.

Jo teigimu, galimus užsakomųjų paslaugų diegimo trūkumus visiškai atsveria jų privalumai. Pirmiausia tai veiklos optimizavimas ir su tuo susijusi ekonominė nauda. Paslaugų sferos įsigalėjimas Vakarų šalyse puikiai parodo, kad bendrovės specializuojasi vis siauresnėse srityse ir antrines funkcijas perduoda tos srities specialistams.