Ukrainoje rastas būdas padidinti bankomatų tinklo pasiekiamumą kortelių savininkams

Vyras prie bankomato
Ukrainos bankų bankomatai vidutiniškai veikia tik 90–93 proc. viso darbo laiko. Gan dažnai bankomato ekrane galima išvysti užrašą, informuojantį, jog įrenginys laikinai neveikia, ir nepatenkintus kortelių savininkus, negalėjusius išsigryninti pinigų. O juk kiekviena bankomato darbo minutė, teisingai organizuojant darbą, neša pelną bankui.

„Net jei bankomatai neveikia1 proc. viso laiko (maždaug 7 val. per mėnesį), bankas praranda apie 6 500 grivnų iš kiekvieno 100 bankomatų, – teigė A. Romančukas, Ukrainos apdorojimo centro (UAC) valdybos pirmininkas. – Be to, nestabiliai veikiantis bankomatų tinklas – tai nepatenkinti klientai, negalėję išsigryninti pinigų ir greičiausiai pasinaudoję kitų bankų bankomatais. Šito galima išvengti įdiegus automatinio monitoringo bei bankomatų tinklo valdymo sistemą.“

Vieno iš bankų bankomatų tinklo veiklos analizė suteikia galimybę teigti, jog šių įrenginių tinklo valdymo automatizavimas bei centralizavimas daro įtaką bankomatų pasiekiamumo bei banko veiklos rodikliams.

Banke, kur naudojamasi UAC paslaugomis, bankomatų remonto laiką pavyko sutrumpinti 20 proc., o popieriaus, rašalo ir kitų medžiagų keitimas vyksta pusantro karto greičiau. Dėl bankomatų tinklo valdymo automatizavimo sistemos 2010 metų liepą UAC įrenginiais kortelių savininkai galėjo naudotis 97 proc. viso jų veikimo laiko. Tai padeda bankui sutrumpinti bankomatų valdymui skirtas išlaidas, suteikiant galimybę kortelių savininkams naudotis bankomatu bet kuriuo metu.