Projekto „Tiek, kiek reikia mokyklai“ rezultatas: Kauno mokykloje įrengta Baltijos šalyse analogų neturinti apšvietimo sistema
Užbaigdama šiemet inicijuotą efektyvaus elektros energijos vartojimo projektą „Tiek, kiek reikia MOKYKLAI“, AB LESTO pristatė moderniausią ir analogų Baltijos šalyse neturinčią patalpų apšvietimo sistemą „ShoolVison“. Projekto partneris „Philips“ šią sistemą padovanojo Kauno J. Dobkevičiaus vidurinei mokyklai, kartu atnaujinęs ir šios įstaigos vestibiulio apšvietimą.
Vykdydama projektą „Tiek, kiek reikia MOKYKLAI“, LESTO inicijavo trijų tipinių Lietuvos mokyklų elektros suvartojimo ir vidinio elektros ūkio būklės auditą. Be to, bendrovė pritraukė socialinius projekto partnerius, kurie įrengė modernaus ir efektyvaus apšvietimo sistemas Kauno, Klaipėdos ir Vilniaus mokyklose. Į projektą investuotos partnerių lėšos siekia per 100 tūkst. litų.
„Iniciatyva „Tiek, kiek reikia“ – skirta ugdyti racionalaus elektros energijos vartojimo įpročius, projektas vykdomas nuo 2009 metų pabaigos. Šiemet nusprendėme pagrindinį dėmesį skirti šalies ugdymo įstaigoms – taip gimė atskiras projektas „Tiek, kiek reikia MOKYKLAI“, – sakė LESTO socialinės atsakomybės projektų vadovė R. Gaudinskaitė.
Pasak jos, pastebėjus didelius elektros energijos suvartojimus mokyklose, bendrovė nusprendė išsiaiškinti priežastis atliekant elektros suvartojimo ir tinklo ūkio būklės tyrimą. Tačiau galutinis projekto tikslas buvo tyrime dalyvavusiose mokyklose įrengti modernaus, šiuolaikiško, tausojančio apšvietimo sistemas, kurios ženkliai pagerintų patalpų apšvietimą, leistų racionaliau vartoti elektros energiją ir sumažintų patiriamus kaštus apšvietimui.
Pasak R. Gaudinskaitės, mokyklos tyrimui buvo pasirinktos pagal Švietimo ir mokslo ministerijos rekomenduojamus kriterijus. Iš didžiulio sąrašo, siekiant išskirti tipines mokyklas, suvartojančias daug elektros energijos, turinčias panašų moksleivių kiekį ir plotą, projekto organizaroriai atsirinko tris – Vilniaus licėjų, Kauno J. Dobkevičiaus vidurinę mokyklą ir Klaipėdos „Žemynos“ gimnaziją.
Tyrimo rezultatai parodė, kad daugiausia elektros suvartojama apšvietimui, naudojant šiuolaikinių poreikių ir techninių reikalavimų nebeatitinkančias elektros sistemas bei energijos netaupančius šviestuvus. Specialistų teigimu, atnaujinus apšvietimą ir elektros ūkį, galima sutaupyti vidutiniškai 50 proc. išlaidų elektrai. Tyrimų rezultatus projekto iniciatoriai kartu su partneriu „City Service“ pristatė rugpjūčio mėnesį surengtoje spaudos konferencijoje. Pagal šiose mokyklose atlikto elektros ūkio ir apšvietimo kokybės vertinimo duomenis šiuo metu yra rengiamos universalios elektros ūkio optimizavimo gairės, kuriomis galės naudotis daugelis mokymo įstaigų, planuojančių atlikti vidaus tinklo remonto ar rekonstrukcijos darbus.
Tyrime dalyvavusioms mokykloms „Tiek,kiek reikia MOKYKLAI“ organizatoriai pristatė ne tik išsamias studijas apie elektros ūkio būklę, bei ir rekomendacijos, nuo ko pradėti vykdant rekonstrukcijos ar remonto darbus ir kaip optimizuoti elektros suvartojimą. Po tyrimų, visose mokyklose dalyje patalpų buvo nutarta įrengti pavyzdinio apšvietimo sistemas. Šiems darbams pasitelkta apšvietimo ir elektros instaliacijų profesionalų pagalba.
„Philips“, pasirinkusi Kauno J. Dobkevičiaus vidurinę mokyklą, joje atnaujino pagrindinio vestibiulio ir vieno pradinių klasių kabineto apšvietimus, kurie nebuvo keisti nuo mokyklos įkūrimo – daugiau nei 34 metus. Pradinių klasių kabinete „Philips“ įdiegė pažangią apšvietimo sistemą „SchoolVision“ – tokios šiuo metu nėra ne tik Lietuvos, bet ir aplinkinių šalių mokyklose. „ShoolVison“ ypatumas – keli apšvietimo režimai, galintys padėti mokytojui paskatinti vaikus susikaupti, nusiraminti ar būti budriems pasitelkiant skirtingą apšvietimą. Kabinetas, kuriame šiuo metu mokosi Jovitos Tamašauskienės ugdomi ketvirtokai, mokykloje buvo vienas iš tamsiausių – šviesą iš lauko jame užstoja didžiulis kieme augantis medis. „Dabartinė kabineto apšvietimo kokybė – puiki, bet svarbiausia, kad sistema reaguoja į dienos šviesą. Jei lauke šviečia saulė, apšvietimas automatiškai pritemsta ar net išsijungia“, – džiaugėsi šiame kabinete dirbanti mokytoja.