G. Steponavičius: Lietuvos mokiniai pagal užsienio kalbų mokėjimą – prie Europos pirmaujančiųjų

Švietimo ir mokslo ministras Gintaras Steponavičius pasveikino Vilniuje vykstančio Frankofonijos kongreso dalyvius.

Savo kalboje ministras pabrėžė, kad Lietuva pagal mokinių daugiakalbystę priklauso prie Europos pirmaujančių šalių – greta gimtosios mokosi ar jau moka dvi užsienio kalbas. „Daugiakalbystė Lietuvai, kaip ir kitoms Europos Sąjungos šalims, turi ne vien praktinę reikšmę - sudaro reikiamas sąlygas mokymuisi ir darbui Europoje. Pirmiausia, ji nepaprastai svarbi visų europiečių socialinei bendrystei, taip pat kuriant europinės tapatybės jausmą. Gebantys vartoti kalbas darbuotojai – tai šalies turtas, veiksnys, patrauklus užsienio investicijoms. Todėl užsienio kalbų mokymo plėtojimas ir stiprinimas – viena iš Lietuvos pažangos strategijos „Lietuva 2030“ įgyvendinimo krypčių,“- sakė G. Steponavičius.

Ministras pažymėjo, kad bendros ministerijos, Prancūzijos ambasados Lietuvoje, Prancūzų instituto, mokyklų ir savivaldybių pastangos ir kryptingas bendradarbiavimas padėjo sustiprinti ir išplėsti prancūzų kalbos mokymo galimybes. Sėkminga Prancūzų Instituto ir Švietimo ir mokslo ministerijos projekto EMILE-klasė (integruoto dalyko ir kalbos mokymosi) plėtra per kelerius metus lėmė prancūzų kalbos mokymąsi V ir VI klasėse pasirinkusių vaikų skaičiaus padidėjimą.

Taip pat šiuo metu įgyvendinamas ESF projektas, skirtas dalyko integracijai su prancūzų kalba. Numatoma, kad 65 mokytojams bus suteikta integruoto dalyko ir prancūzų kalbos mokymo kvalifikacija, bus parengta su prancūzų kalba integruotų 140 įvairių dalykų modulių, kurių galės mokytis apie 900 mokinių.