Vaikai smėlio pilis iškeitė į interneto technologijas

Pasaulį apraizgęs informacinių technologijų tinklas palietė ir vaikų laisvalaikio pramogas: smėlio dėžę, kamuolį ar žaidimą pagaliukais pakeitė kompiuteris, telefonas ir internetas. Ieškodami intelektinės stimuliacijos mažieji vis daugiau laiko praleidžia prie kompiuterių – ši tendencija jau pradedama linksniuoti kaip vienas žalingiausių jaunosios kartos įpročių. Visgi Lietuvos pramogų organizatoriai jau rado būdą, kaip vaikus paskatinti kuo daugiau judėti ir būti gryname ore, tačiau tuo pačiu metu – duoti darbo ir jų protams.

„Neatsiejama kasdienybės dalimi tapusios moderniosios technologijos ir padeda, ir kenkia mūsų vaikams: nors jų protas, loginis mąstymas lavėja, tačiau ištisos dienos, praleistos prie kompiuterių ekranų, silpnina jų fizinę būklę, – sako pramogų agentūros „Vaiduokliai“ vadovė Vaida Šulniūtė. – Organizuodami pramogas vaikams stengiamės atitraukti juos nuo ekranų į atviras erdves, tačiau sudominti juos tik fizinio aktyvumo reikalaujančiais lauko žaidimais tampa vis sudėtingiau.“ 

V. Šulniūtės teigimu, jų agentūra šiais metais sukūrė vaikų mėgstamą interaktyvų lauko žaidimą. Orientacinis žaidimas įtraukia mąstyti skatinančiomis užduotimis, o internetinė mobilioji programa išmaniesiems įrenginiams daro jį dar patrauklesnį vaikams. Žaidimas vyksta gamtoje, kur vaikai laksto ir sprendžia mįsles, logines užduotis, kiekvienas žaidimas būna linksmas, su nuotykiais. Vaikams itin patinka tai, jog jį galima kontroliuoti internetu: mobilioji programa telefone siunčia objektų nuotraukas, mįsles, o jei nesiseka, duoda patarimus, palengvinančius užduotis. Pasak organizatorės, linksmiausia dalis – po žaidimo atsiunčiama ir aptarinėjama tiksli statistika, kaip vaikams sekėsi spręsti skirtingus galvosūkius, kokius klaidingus atsakymus bandė suvesti, kiek minučių užtruko jų priešininkai spręsdami tas pačias užduotis ir pan.