Kol didieji pešasi...

Dviejų IT gigančių „Apple“ ir „Samsung“ priešprieša jau tapo savotišku mokslo ir technologijų bei verslo ir teisės pasaulių epu, kuriame kiekviena diena arba kiekvieno naujo minėtų kompanijų gaminio pasirodymas žada naują jo skirsnį, paprastai palydimą arba siekiais uždrausti konkurentų produktų pardavimą kurioje nors šalyje, arba daugiamilijoniniais ieškiniais.

Žinoma, nuolat pasirodo informacijos, kad „Apple“ bei „Samsung“ tarpusavyje turi ir tam tikrų, gan glaudžių gamybinių ryšių, tačiau tokio pobūdžio „nuotrupos“ tikrai nesušvelnina bendrojo priešpriešos fono, kuris ėmė ypač ryškėti, kai iš gyvenimo pasitraukė genialusis „Apple“ įkūrėjas bei ilgametis vadovas Steve Jobs. Galima pastebėti, kad vieši „Samsung“ išpuoliai prieš „Apple“ ir prasidėjo būtent tuomet, kai ši kompanija bandė atsigauti po S. Jobs netekties ir neužleisti savo pozicijų rinkoje, į kurią, reikia pripažinti, „Samsung“ įsiveržė labai energingai.

Tradiciškai reikėtų manyti, jog tarpusavyje besipešant dviem gigantėms puikią progą smogti jiems vieną kitą rimtesnį niuksą įgyja kiti rinkos dalyviai, pvz., tokios kompanijos kaip HTC, „Motorola“ ar „Nokia“. Tačiau HTC nesenai pasiekė savotišką taikos susitarimą su „Apple“, „Motorola“ ambicijos mobiliųjų įrenginių rinkoje jau senokai yra pažabotos, o „Nokia“, ko gero, tik ir laukia, kol už jos prekinį ženklą milijardinę sumą atseikės kokia nors Kinijos kompanija. Taigi, turime tokią situaciją, kurioje didiesiems peštis yra netgi patogu, nes įtampos palaikymas rinkoje, ypač tokioje jautrioje naujovėms kaip IT, visuomet skatina vartojimą. Juk ne veltui prie „Apple“ parduotuvių laukdami naujo „iPhone“ modelio žmonės laukdavo paromis, o „Samsung“ tapo neatsiejama tokių įvykių kaip olimpinės žaidynės dalimi.

Šiuo atveju emocijos tarsi aiškiai nurodo, kad draudimas realizuoti savo produkciją Jungtinėse Amerikos Valstijose kompanijai „Samsung“, kurio taip siekia „Apple“, tarsi yra didžiulė grėsmė. Kaip ir milijardiniai korėjiečių ieškiniai „Apple“ atžvilgiu. Tačiau yra ir ekonominė logika, kažkuo panaši į sportinį azartą, nes eilinis vartotojas, tokioje kovoje palaikantis vieną ar kitą pusę, įaudrintas pasaulinės dvikovos, pirks eilinį „Galaxy“ ar „iPhone“ su dvigubu entuziazmu, net jei palapinėje ant šaligatvio ir teks praleisti keletą dienų. Juk „savas brendas“ valdo.