Technologijų plėtra skatina vaikus gilinti finansinio raštingumo žinias
Naudodamiesi šiuolaikinėmis technologijomis Lietuvos moksleiviai vis anksčiau turi priimti finansinius sprendimus. Tyrimo duomenys rodo, kad net 95 proc. 10–15 metų vaikų naudojasi mobiliaisiais telefonais, o daugiau kaip pusė jų (56 proc.) yra naudojęsi ir tokiomis mokamomis paslaugomis kaip balsavimas televizijos laidose, paveikslėlių ar muzikos atsisiuntimas. Šios tendencijos patvirtina, kad paaugliams pinigų valdymo žinios reikalingos kiekvieną dieną.
„Tyrimo duomenys rodo ne tik vaikų aktyvumą, bet ir savarankiškumą. 43 proc. vaikų sąskaitas už mobiliojo ryšio paslaugas apmoka patys ir tam išleidžia iki 15 litų per mėnesį. Taip pat daugiau kaip dešimtadalis (12 proc.) vaikų internete apsiperka savarankiškai. Šių duomenų visuma atskleidžia, kad vaikams reikalingos ne tik bendro pobūdžio žinios apie pinigus ir jų valdymą, tačiau ir nuolatinis įgūdžių lavinimas“, – sako Gerimanta Stankutė, „Danske Bank“ Socialinės veiklos ir aptarnavimo kokybės skyriaus vadovė.
Pasak G. Stankutės, technologijų paplitimas, viena vertus, yra iššūkis vis jaunesniame amžiuje valdyti pinigus, kita vertus, tinkamai jas panaudojus galima paskatinti vaikus aktyviau domėtis su pinigais susijusiomis temomis.
„Šiuolaikinėms technologijoms sukurtos ir pritaikytos įvairios edukacinės programos. Moksleiviai praktinius įgūdžius gali stiprinti žaisdami tokius edukacinius žaidimus kaip „Pinigėnai“ ir „Misija: Pinigai“, kurie pritaikyti skirtingo amžiaus vaikams“, – teigia G. Stankutė.
Edukaciniuose žaidimuose gausu gyvenimiškų situacijų, tad vaikai gali mokytis planuoti, priimti svarbius sprendimus, suvokti priežasčių ir pasekmių ryšį finansinėse situacijoje bei ugdyti atsakomybę. G. Stankutės nuomone, ugdant vaikų finansinį raštingumą ypač svarbus ir tėvų bei mokytojų įsitraukimas, tad siekiant nuoseklaus vaikų ugdymo edukacinėse programose pateikiama specialios medžiagos ir jiems.
Statistika rodo, jog Lietuvos vaikai palankiai įvertino edukacinę priemonę „Pinigėnai“. Žaidimo svetainėje prisiregistravo daugiau kaip 450 tūkst. vartotojų. Visame pasaulyje prie šio žaidimo prisijungė jau daugiau kaip 4,7 mln. vartotojų.
10–15 metų moksleivių finansinio raštingumo tyrimą „Danske Bank“ užsakymu 2012 m. rugsėjo mėnesį atliko tyrimų bendrovė SIC. Tyrimo metu apklausti 446 moksleiviai.