Mokytojai patenkinti specialiais mokymais, kaip paaugliams diegti socialinius įgūdžius

Siekiant užtikrinti ugdymo modelio „Mokykla tėvams ir auklėtojams“ ir paauglių socialinių įgūdžių ugdymo programos „Tiltai“ kokybę, 19-oje projekte dalyvaujančių šalies mokyklų buvo organizuojamos supervizijos mokyklų administracijos darbuotojams, mokytojams, programos „Tiltai“ mokymų instruktoriams. Iš viso supervizuota 210 specialistų.

Jų metu visi projekto dalyviai pasidalijo savo įspūdžiais apie mokyklose vykdytus mokymus bei kokią naudą jiems tai suteikė.

„Susitikimai buvo naudingi, nes gavome konkrečių patarimų. Pavyzdžiui, kaip padėti mokiniams, kuriems nesiseka mokytis ar kurie turi bendravimo sunkumų. Tokie pokalbiai suteikė galimybę į problemą pažiūrėti iš kito kampo“, – sakė Vilniaus S. Stanevičiaus vidurinės mokyklos mokytoja Birutė Vaiciukevičienė.

„Supervizijos padėjo suprasti, kad panašių problemų turi ir kiti mokytojai. Gavome atsakymus į mums rūpimus klausimus. Pavyzdžiui, kodėl kartais sunku susikalbėti su jaunimu, arba, ką reiškia vienoks ar kitoks jų elgesys. Tai suteikė daugiau pasitikėjimo savo jėgomis tiek kiekvienam atskirai, tiek visiems bendrai“, – teigė Jurbarko Naujamiesčio pagrindinės mokyklos mokytojai po grupinės supervizijos.

„Tai suteikė naujų įžvalgų, kurias panaudosiu darbe. Tokių priemonių tikrai reikia, nes jos labai sustiprina ir padeda išspręsti tam tikrus sunkumus: mokėmės vieni iš kitų, analizavome sunkesnes situacijas, gavome patarimų iš profesionalų“, – pasakojo Vilniaus „Sietuvos“ progimnazijos socialinė pedagogė Danguolė Janušienė.

Nemažai vertingos patirties įgijo ir programos „Tiltai“ apmokymus mokiniams mokyklose vedę instruktoriai. Pasak Vilniaus S. Stanevičiaus vidurinės mokyklos socialinės pedagogės Lauros Druteikaitės, tokios atsakingos pareigos jai asmeniškai suteikė neįkainojamos patirties.

„Buvo įdomu save išbandyti kitose pareigose, po kurių išgirdau kitų dalyvių nuomonę, kas pavyko, ką galėčiau patobulinti. Turėjau puikią galimybę pasitikrinti save, pamačiau savo klaidas, stipriąsias puses“, – sakė ji.

Nemažai projekto „Mokykla tėvams ir auklėtojams“ dalyvių pripažino, kad dalinantis savo problemomis bei patirtimi, jie tapo artimesni vienas kitam, nes daugelis mokytojų iki tol nebuvo linkę su kolegomis atvirauti ir dalintis savo sunkumais.

Tuo metu kai kurių mokyklų atstovai jau dabar džiaugiasi akivaizdžiais rezultatais ir pasikeitimais.

„Norėjome ne tik išgirsti, kaip sekasi kolegoms pritaikyti žinias, įgytas mokymuose, bet ir pasidžiaugti savo sėkme. Šis susitikimas parodė, kad mes iš tiesų tapome kitokie: įgijome pasitikėjimo savimi, sprendžiant problemas, išmokome kalbėti taip, kad išgirstume ir kitą“, – džiaugsmo neslėpė Šiaulių Diždvario gimnazijos lietuvių kalbos mokytoja Lina Michailovienė. 

Pasak tos pačios mokyklos Neformaliojo švietimo ir pagalbos skyriaus vedėjos Daivos Trijonienės, jie sulaukė nemažai teigiamų atsiliepimų ne tik iš pačių pedagogų, bet ir iš mokymuose dalyvavusių tėvų.

„Galiu tik pasidžiaugti, nes gaunu labai teigiamų atsiliepimų iš tėvų, mokytojų, mokinių. Tai visai kita mokymo forma, savęs suvokimas, situacijos sprendimas. Tai kitoks požiūris į konfliktų sprendimo būdus ir analizę“, – vardijo D. Trijonienė.

Apibendrinant, galima sakyti, kad vykdyti mokymai suteikė nemažai naudos visiems projekto „Mokykla tėvams ir auklėtojams“ dalyviams, tiek bendrąja prasme, tiek kiekvienam atskirai. Mokytojai džiaugiasi įgiję daugiau pasitikėjimo savimi bei naudinga informacija, kuri pravers jiems bendraujant su problematiškais mokiniais. Kiti projekto dalyviai džiaugiasi atsiradusiu artimesniu ryšiu su kolegomis, kurio trūko iki šiol.

Ugdymo modelio „Mokykla tėvams ir auklėtojams“ apmokyti 150 projekte dalyvaujančių mokyklų mokinių tėvų, programos „Tiltai“ apmokyti 453 mokiniai. Projekto pabaigoje, 2014 m. pradžioje, bus organizuota baigiamoji konferencija.