Vilniaus universitete taikomi innoSPICE mokymo metodai
Vilniaus universitete buvo aptarti mokymų, vykusių pagal specialią innoSPICE metodiką, rezultatai. Beveik pusantrų metų trukę mokymai buvo vykdomi imituojant technologijų perdavimo (TP) procesų gebėjimų vertinimą ir ugdant TP gebėjimus. Mokymus vedė konsultantai iš ilgametę TP patirtį turinčio Brėmeno universiteto ir VU Matematikos ir informatikos fakulteto docentas dr. Antanas Mitašiūnas.
Šiuose mokymuose galimybę dalyvauti turėjo universiteto darbuotojai, rengiantys paraiškas mokslinių tyrimų finansavimui, administruojantys projektus, kuriantys žinias, technologijas, vedantys derybas dėl technologijų perdavimo galimiems verslo partneriams. Pasibaigus mokymams, dr. A. Mitašiūnas ir Davidas Wevetzeris pateikė žinių ir TP Vilniaus universitete vertinimo ataskaitą, rodančią VU brandą TP srityje.
innoSPICE – tai modelis, sukurtas įgyvendinant 2007–2013 m. Baltijos jūros regiono programos projektą „Baltic Organisation and Network of Innovation Transfer Associations“ (BONITA). Šis modelis pateikia naują originalų požiūrį į inovacijas ir žinių perdavimą kaip į „baltą dėžę“. Tradiciškai ši veikla yra traktuojama kaip „juoda dėžė“, kurią siekiama pažinti stebint ir lyginant pradinius duomenis bei rezultatus.
innoSPICE modelio pagrindinė idėja – inovacijos ir žinių perdavimas yra į procesus orientuota veikla, kuri gali būti susisteminta, prižiūrima ir nuolat gerinama. Idėjos šaltinis – programinės įrangos kūrimo veiklos sėkmingas susisteminimas. Programų inžinerijos bendruomenė buvo priversta ieškoti būdų, kaip išspręsti vadinamąją programinės įrangos krizę, kai jos kūrimo projektai sistemingai viršija biudžetą, terminus ar nepasiekia numatyto funkcionalumo. Dėl programinės įrangos kūrimo procesų gebėjimo modelių evoliucijos buvo surasti vertinimo ir gerinimo sprendimai, kurie gali būti taikomi bet kokios į procesus orientuotos veiklos gerinimui.
Mokymų analizė parodė, kad VU gerai vykdomi procesai, susiję su žinių kūrimu, su projektiniais pasiūlymais. Tobulinti reikėtų rinkodaros analizės, žinių, TP ir TP perdavimo rezultatų priežiūros procesus. Siekiant gerinti VU vykdomos kūrybinės veiklos rezultatų panaudojimą, siūloma dokumentais aprašyti TP veiklą. Išsakytos mintys, kad atskiruose VU padaliniuose, ne tik centrinėje administracijoje turėtų būti sudarytos struktūros, užsiimančios žinių, technologijų perdavimu.
Specializuoti praktiniai mokymai vyko įgyvendinant projektą „Technologijų perdavimo gebėjimų ugdymas Lietuvos slėnių mokslo ir studijų institucijose (TP-Uni)“. Projekto koordinatorius – VšĮ „Saulėtekio slėnis“.