Įmonėms skirtas socialinis tinklas „Yammer“: paprastumas, funkcionalumas ir „Microsoft“ idėja

Jei gatvėje užduotume klausimą, kokį socialinį tinklą žinote, turbūt neabejotinai atsakymas būtų vienas – „Facebook“. Apie jį Lietuvoje tiek kalbėta ir vis dar kalbama, jog labai lengva susidaryti įspūdį, kad tai vos ne vienintelis pasaulyje „tikras“ socialinis tinklas.

Vienas iš labai įdomių ir naudingų tinklų, apie kurį Lietuvoje mažai kas ir žino, o dar mažiau kalba yra „Yammer“. Tai išskirtinis socialinis tinklas, be kurio savo veiklos nebeįsivaizduoja daugybė pasaulio įmonių. 2012 metais socialinį tinklą „Yammer“ už 1,2 milijardo JAV dolerių nupirko kompanija „Microsoft". Pastaroji prieš keletą savaičių pristatė socialaus verslo (Enterprise Social) idėją, apimančią ne tik „Yammer, bet ir kitas šios korporacijos teikiamas debesijos komunikacijos ir bendradarbiavimo paslaugas. 

„Microsoft“ kompanija skelbia, kad šiais metais „Yammer“ tinkle yra registruota jau daugiau nei 400 000 skirtingų įmonių su 8 milijonais vartotojų iš viso pasaulio ir šis skaičius nuolat didėja.

„Yammer" tinkle yra saugi tiesioginio bendravimo galimybė tarp absoliučiai visų įmonės padalinių ir hierarchijos lygių. Naudojant socialinį tinklą, nelieka „sugedusio telefono“ efekto, kuomet nurodymai ir užduotys iš vadovybės nuleidžiami pakopomis per tarpinius vadovus. Ir tuo pačiu, visa skelbiama informacija lieka uždaro, tik įmonei skirto tinklo ribose.

Be to, svarbi ir laiko ekonomija – norint apsvarstyti kažkokį svarbų įvykį, visiškai nebūtina organizuoti tradicinių darbuotojų susirinkimų. Svarstant klausimą internetinėje socialinėje aplinkoje, nėra jokio skirtumo, kada ir kuris darbuotojas turi laisvo laiko.

Kiekvienas iš darbuotojų gali pareikšti savo nuomonę svarbiais klausimais. Tuo tarpu visų lygių vadovai lengvai stebi bendrą įmonės darbuotojų nuotaiką, požiūrį, greitai gali reaguoti į išsakomas problemas. Internete netrūksta labai gerų atsiliepimų apie „Yammer“ tinklo naudą derinant sudėtingas arba erdvėje išsklaidytas sistemas, kuomet į jų diegimą ir palaikymą turi įsitraukti labai daug skirtingų profilių darbuotojų, o jų efektyviam darbui reikalingas greitas apsikeitimas informacija.

Kitas patrauklus „Yammer“ tinklo bruožas – nuo pat pradžių aiški monetizavimo politika, tad skirtingai nei naudojantis dauguma startuoliškų projektų, neliko nežinomybės kaip ir kokiu būdu projektas sumąstys uždirbti pinigus, kas bus apmokestinta, kas palikta nemokamam naudojimui.

„Yammer“ tinklo įkūrėjai jau nuo pat pradžių žinojo atsakymą į šį klausimą ir jį iš karto paviešino paleisdami projektą. Taigi, bazinė socialinio tinklo versija yra visiškai nemokama – tereikia užsiregistruoti ir galima pradėti naudotis tinklu. Tačiau jei norima platesnių galimybių, didesnio saugumo ar integracijos su kitais produktais, tuomet numatytas abonementinis mokestis už kiekvieną iš tinklo dalyvių.

Tokia aiški ir konkreti monetizavimo strategija visiškai pasiteisino – sėkmingai verslą plėtojanti ir auganti įmonė anksčiau ar vėliau susidomi naujomis „Yammer“ galimybėmis ir turėdama laisvų finansų į jas noriai investuoja. O toms įmonėms, kurioms sekasi šiek tiek sunkiau, paprastai ir neprireikia šių papildomų galimybių, tad be jokių praradimų naudojasi nemokamomis paslaugomis.