Įsigydami finansinių produktų derinių, vartotojai turėtų gauti daugiau informacijos

Su draudimo apsauga susijusius finansinių produktų derinius įsigyjantiems vartotojams turėtų būti pateikiama daugiau informacijos. Taip pat vertinama, ar kiekvienas derinyje esantis produktas yra tinkamas konkrečiam vartotojui, teigia Lietuvos banko specialistai.

Tai nurodoma Lietuvos banko Priežiūros tarnybos patvirtintoje pozicijoje dėl draudimo ir kitų finansinių paslaugų derinių pardavimo modelio. Šia pozicija Priežiūros tarnyba pateikia savo nuomonę dėl finansinių produktų deriniams taikytino teisinio reglamentavimo apimties, pranešė Lietuvos bankas.

Finansinių produktų deriniai yra sudaryti iš draudimo ir kitų finansinių paslaugų, kai finansų rinkos dalyvis veikia kaip draudėjas, o šį produktą įsigijęs vartotojas yra apdraustasis.

Vieni iš populiariausių finansinių produktų derinių – kredito kortelės su kelionių arba pirkinių draudimu, būsto paskolos su turto draudimu, vartojimo kreditai su sveikatos ir gyvybės draudimu ir panašiai.

Anot Priežiūros tarnybos, finansų rinkos dalyvis turėtų savo pasirinkta forma kiekvieną vartotoją supažindinti su teikiama draudimo apsauga – draudimo objektu. Taip pat su draudžiamųjų ir nedraudžiamųjų įvykių sąrašais, draudimo išmokų mokėjimo sąlygomis ir tvarka, šių esminių sąlygų pakeitimais ir kitomis sąlygomis, kurios būtų svarbios įvertinus konkretaus produkto savybes.

Be to, parduodant produktą, turėtų būti vertinama, ar šio produkto draudimo elementas tinkamas vartotojui. Tai leistų išvengti situacijų, kai standartinis produktas parduodamas tokiam vartotojui, kuris negalės pasinaudoti draudimo apsauga, pavyzdžiui, yra sulaukęs tam tikro amžiaus ir šios aplinkybės užkirs kelią gauti draudimo išmoką.

Pozicija dėl draudimo ir kitų finansinių paslaugų derinių pardavimo modelio įsigalios 2015 metų sausio 1 dieną.

 

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama.