LEU studentų tyrimas parodė, kad sprendimą renkantis specialybę jie priima patys

Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) pirmo kurso studentams didžiausią įtaką renkantis studijas darė jie patys. Tai parodė 2013 m. į LEU įstojusių studentų tyrimas. Antroje pozicijoje lieka tėvai, trečioje – internetas, ketvirtoje – mokytojai. Mažiausiai įtakos jų sprendimui daro draugai, reklama ir broliai, seserys.

LEU atliktas tyrimas atskleidė, kad svarbiausi informavimo būdai, darantys įtaką renkantis studijas, yra internetas (52 proc.). Taip pat veiksminga: pokalbis su studijuojančiu ar baigusiu universitetą studentu (51 proc.); studijų mugės (34 proc.); aukštųjų mokyklų prisistatymai mokyklose (15 proc.). Tačiau tik 6 procentai studentų paminėjo reklamą spaudoje, 2 procentai – reklamą televizijoje, 1 procentas – reklamą radijuje.

Vykdant šį tyrimą, studentai buvo prašomi įvertinti, kurie veiksniai darė įtaką renkantis universitetą. Visi veiksniai buvo įvardyti kaip svarbūs, nes jų vertinimas prasideda nuo 2,1 iki 3,8 iš 5 balų. Tačiau daugiausiai dėmesio sulaukė šie veiksniai: pasirinktas miestas, kuriame studijuosiu (Vilnius) – 3,8; pasirinktos specialybės karjeros galimybės (Kokias pareigas galiu užimti?) – 3,6; pasirinktos specialybės įsidarbinimo galimybės (Ar lengva susirasti darbą?) – 3,2; galimybė gauti tikslinę stipendiją – 3,1. Prasčiausiai vertinami šie veiksniai: galimybė gauti bendrabutį – 2,1; popaskaitinės veiklos galimybės (sportas, menas ir kt.) – 2,4.