Svetlana Kauzonienė: prioritetas bendrojo ugdymo srityje – mokinių pasiekimų gerinimas

„Šių mokslo metų prioritetas bendrojo ugdymo srityje bus mokinių pasiekimų gerinimas. Susitikimuose  su savivaldybių atstovais ir planuojant, kaip gerinti mokinių pasiekimus, buvo  išskirti esminiai veiksniai, darantys didžiausią įtaką. Tai – skaitymo gebėjimai, aprūpinimas mokymo ir mokymosi ištekliais, mokyklos valdymas, vertinimas ir atskaitomybė, socialinio, ekonominio, kultūrinio statuso indekso gerinimas, mokinių motyvacijos ir pasitikėjimo didinimas. Ypač merginoms reikėtų diegti pasitikėjimą savo jėgomis ir domėjimąsi matematikos, gamtos, technologijų dalykais“, – sakė švietimo ir mokslo viceministrė Svetlana Kauzonienė. Ji dalyvavo Širvintų rajono švietimo centro organizuotoje metodinėje dienoje.

Viceministrė pristatė rengiamo veiklos plano mokinių pasiekimams gerinti gaires.

Ji pabrėžė, kad Lietuvos laukia svarbūs iššūkiai – pasirengimas tapti OECD šalimi, todėl labai svarbu dalyvauti tarptautiniuose tyrimuose. 2015 metais vyks 15-mečių skaitymo, gamtamokslinio, matematinio raštingumo ir dar du  nauji – Problemų sprendimo bendradarbiaujant ir Finansinio raštingumo tyrimai. Nauja tai, kad visos užduotys bus elektroninės ir mokiniai atliks užduotis kompiuteriuose.

„Lietuvos švietimo sistemoje ryškėja nauja  kryptis – STEM (angl. science, technology, engineering, and mathematics) – sisteminis matematikos, gamtos mokslų ir technologijų ugdymas, – sakė viceministrė S. Kauzonienė. – Rugsėjį mokinius pakvies pirmoji inžinerinio tipo mokykla Kaune. Planuojama įkurti dar kelias bandomąsias STEM krypties mokyklas, kuriose bus šiuolaikiškai įrengtos gamtos mokslų laboratorijos mokinių eksperimentiniams įgūdžiams ugdyti“.   

Planuojama, kad STEM aprėps ir naujų klasterių (formalus, neformalus švietimas, aukštosios mokyklos, verslas) kūrimą, bus stiprinama partnerystė tarp mokyklos, mokslo ir verslo pasaulio  išplečiant mokymosi formas ir  erdvių įvairovę.

Pasak viceministrės S. Kauzonienės, STEM plėstųsi dvejomis kryptimis: gabiausiųjų ugdymas, mokyklų kūrimas ir visų mokinių ugdymo tobulinimas kreipiant dėmesį į matematinį, gamtamokslinį ir technologinį ugdymą.