Festivalyje „džiazuos“ Lietuvoje sukurtas elektrinis autobusas

Birželio 5 d. startuojantis 21-asis Klaipėdos pilies džiazo festivalis pristato ne tik garsiausias  džiazo muzikos žvaigždes, bet ir šalies technologijų pasaulio naujienas. Festivalio žiūrovai taps pirmaisiais šalyje, kurie galės iš arti susipažinti su Lietuvoje sukurtu  permatomu elektriniu autobusu „Dancer“. 

Beje, šis autobusas taps ir Džiazo festivalio informacijos centru, o jo kėbulas – specialiu ekranu, kuriame atokiau nuo scenos būsiantys žiūrovai galės tiesiogiai stebėti garsiausių pasaulio džiazo žvaigždžių pasirodymus.

„Viena iš pagrindinių Festivalio misijų – skatinti kūrybinių industrijų plėtrą Vakarų Lietuvoje. Šį tikslą sėkmingai įgyvendiname jau eilę metų bei aktyviai prisidedame prie skirtigų meno sričių – muzikos, dailės, fotografijos, teatro – tarpusavio integracijos ir plėtros regione, - sako Klaipėdos pilies džiazo festivalio organizatorė Inga Grubliauskienė.

„Šiandien išskirtinai džiaugiamės tuo, kad festivalis tampa ir svaria platforma populiarinant Lietuvoje mokslininkų sukurtus pažangius kūrinius, taip kartu regiono kultūriniam gyvenimui suteikiant šiuolaikinių technologijų atspalvį.“

Permatomas autobusas „Dancer“ yra Lietuvos ir užsienio šalių verslininkų, inžinierių bei mokslininkų kūrinys. Jo tikslas yra padaryti visuomeninį transportą žymiai draugiškesniu žmonėms, miestui bei gamtai.

„Prieš gerus penkerius metus džiazavome, jog galima sukurti tokį miesto autobusą, kuriuo norėtų važiuoti net užkietėję automobilių mylėtojai. Tuomet sumojome, jog jis turėtų būti permatomas. Dar, savaime aišku, elektrinis ir priedo - kraunamas vėjo energija”, – sako „Dancer“ autobusus kuriančios bendrovės „Vėjo projektai“ generalinis direktorius Alvydas Naujėkas.

Pasak jo, prieš penkerius metus buvo sunku patikėti, kad svajonės ims pildytis - autobuso prototipas bus išbandytas Klaipėdoje ir pirmąsyk visuomenei pristatytas Pilies džiazo festivalyje.

Festivalyje pristatomas autobuso prototipas jau turi visas originaliame „Dancer“ naudojamas kompozitines kėbulo medžiagas, unikalias patentuotas elektrinės pavaros, baterijos ir valdymo technologijas. Autobuso dizaino koncepcija bus neatskleidžiama iki pat autobuso gamybos pradžios, kuri numatoma 2016 metų pradžioje. Kūrėjai kol kas išduoda tik tiek, jog autobusas bus konstruojamas naujovišku moduliniu principu. Kelių eismo įvykio ar gedimo atveju bus galima lengvai pakeisti reikiamą modulį ir šalinti gedimus nestabdant eismo.