Lietuvos mažos ir vidutinės įmonės šiemet daugiausia inovacijų diegs kurdamos produktus ir paslaugas
Lietuvos mažos ir vidutinės įmonės, diegdamos inovacijas, šiemet didžiausią dėmesį skirs paslaugų ir produktų naujovėms. Iš Baltijos šalių Lietuvos bendrovės šiemet išsiskiria tuo, kad daugiau negu kitos šalys planuoja skatinti inovacijas, skirtas darbuotojams ugdyti ir jų lojalumui stiprinti. Lietuvoje, kaip ir kitose Baltijos valstybėse, mažiausia įmonių, šiemet planuojančių taikyti inovacijas jau sukurto verslo modelio efektyvumui tobulinti, rodo SEB banko atlikta Baltijos šalių mažų ir vidutinių įmonių apklausa.
Didžiausias dėmesys - produktų ir paslaugų kūrimui
Baltijos šalių mažų ir vidutinių įmonių tyrimas rodo, kad šiemet, kaip ir praėjusiais metais, Lietuvos mažos ir vidutinės įmonės, diegdamos inovacijas, daugiausia dėmesio skirs naujiems produktams ir paslaugoms. Produktų ir paslaugų inovatyvumas vienodai svarbus ir estų, ir lietuvių bendrovėms – tai pažymėjo atitinkamai po 39 proc. apklaustų įmonių. Latvijoje, taikydamos inovacijas, pristatyti paslaugų ir produktų naujoves planuoja 36 proc. bendrovių. Per trejus metus, kaip rodo tyrimas, mažoms ir vidutinėms įmonėms inovacijų reikšmė kuriant produktus ir paslaugas palaipsniui didėja.
Tyrimas taip pat atskleidė, kad 19 proc. Lietuvos įmonių, diegdamos inovacijas, planuoja daugiau dėmesio skirti žmogiškiesiems ištekliams. Tai didžiausias rodiklis tarp Baltijos šalių. Estijoje inovacijas, skirtas darbuotojų ugdymui, šiemet planuoja taikyti 16 proc. įmonių, o Latvijoje – 12 procentų.
„Mažos ir vidutinės įmonės, diegdamos inovacijas, net ir esant neapibrėžtai situacijai kaimyninėse rinkose, siekia išlikti konkurencingos ir lanksčiai prisitaikyti prie besikeičiančios aplinkos, galimybių ieškoti šalies vidaus rinkoje. Be to, siekis inovatyviai valdyti žmogiškuosius išteklius taip pat atskleidžia, kad verslo sėkmę pirmiausia lemia darbuotojų patirtis, jų lojalumas“, – sako Virginijus Doveika, SEB banko prezidento pavaduotojas ir Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktorius.
Mažiausia inovacijų – verslo efektyvumui stiprinti
Šiais metais smulkiojo ir vidutinio verslo laukia nemažai iššūkių ieškant naujų pelningų eksporto rinkų. Tačiau tik 7 proc. Lietuvos bendrovių, kaip rodo tyrimas, šiais metais ketina diegti inovacijas, skirtas verslo modeliui keisti ar atnaujinti. Latvijoje ir Estijoje bendrovių, šiemet planuojančių diegti inovacijas, padedančias tobulinti verslo modelį, atitinkamai yra po 8 procentus.
„Daugelis sektorių praranda savo konkurencinį pranašumą dėl didėjančių sąnaudų, ypač dėl brangstančios darbo jėgos. Be to, konkurencija užsienio valstybėse, taip pat ir įmonių atrastose naujose Europos Sąjungos rinkose, yra itin didelė. Todėl nauji sprendimai keičiant arba atnaujinant įmonių veiklos modelį padėtų bendrovėms išlaikyti turimas pozicijas ir lanksčiai prisitaikyti prie besikeičiančių aplinkybių vidaus ir užsienio rinkose. Mažoms ir vidutinėms įmonėms iš naujo įvertinti ir tobulinti jau turimą veiklos modelį taikant inovacijas bus svarbi užduotis ateityje“, - pažymi V. Doveika.
SEB bankų Baltijos šalyse 2015 metais rudenį atlikta Baltijos šalių mažų ir vidutinių įmonių apklausa rodo šių įmonių lūkesčius 2016 metais. Tyrimo metu apklausta 5 119 įmonių visose trijose Baltijos šalyse.