2016-ieji bus virtualios realybės proveržio metai
Technologijų ekspertai ir gamintojai vieningai prognozuoja – šie metai bus virtualios realybės proveržio metai. Virtualios realybės įrenginiams tampant vis labiau prieinamiems bei atsirandant daugiau jiems pritaikyto kokybiško turinio, kyla klausimas, kokiose srityse ji bus naudinga labiausiai?
Kitoks pažinimas
Pasak Simono Skupo, „Samsung Electronics Baltics“ padalinio Lietuvoje vadovo, virtuali realybė leidžia mums apgauti smegenis ir patekti į realybėje neįmanomą pasaulį.
„Virtualią realybę galima pavadinti tobulesne televizijos forma. Tik žiūrėdami televiziją mes viską matome iš šono, o virtuali realybė įgalina mus viską pajausti pirmuoju asmeniu“, – teigė S. Skupas.
Medijų laboratorijos „Gluk Media“ bendraįkūrėjas Bartas Polonskis, teigė, jog su virtualia realybe mes galime patirti tai, kas realybėje nėra įmanoma.
„Virtualioje realybėje mes galime tapti bet kuo ir patekti bet kur – galime tapti skruzdėle ir pajusti, ką reiškia būti tūkstantį kartų mažesniais negu esame. Taip pat galime iškraipyti gamtos dėsnius ir atsidurti pasaulyje su 10 kartų silpnesne gravitacija. Visa tai sukuria naujas dimensijas žaidimams bei pažinimo procesams“, – kalbėjo B. Polonskis.
Kasdienis kompanionas
Rodos, neužilgo virtualioje realybėje praleisime vis daugiau laiko. Tuo neabejoja ir S. Skupas teigdamas, kad dėl technologijų proveržio virtualios realybės įrenginius netrukus bus galima rasti beveik kiekvieno namuose. „Šiandien, norint pasinerti į virtualią realybę nebereikia pirkti brangių virtualios realybės akinių. Žmonėms, turintiems „Galaxy S6“ arba „S7“ serijos telefonus, užtenka įsigyti specialų virtualios realybės dėklą „Gear VR“, į kurį įstačius telefoną gausime kokybiškus virtualios realybės akinius už gerokai mažesnę kainą“, – tikino specialistas.
Savo ruožtu, B. Polonskis vardino sritis, kuriose virtuali realybė jau netrukus gali tapti kasdienybe: „Viena realiausių VR panaudojimo sričių yra įvairūs simuliatoriai. Jais atkurdami realias situacijas galės treniruotis įvairių sričių specialistai – medikai, pilotai, o galbūt taip žmonės ateityje mokysis vairuoti. Architektai ir projektuotojai galės sukurti pastatų vizualizacijas, kurios padės lengviau pamatyti statinių trūkumus ar privalumus. Galiausiai, virtuali realybė padės mums patekti ten, kur fiziškai tai padaryti sunku – ar tai būtų robotų valdymas, ar kelionės po pasaulį sėdint mokyklos suole“.
Žaidimų revoliucija
Specialistai vieningai prognozuoja, jog ateityje dauguma žaidimų bus kuriami virtualioje realybėje. Anot S. Skupo, su virtualios realybės įrenginiais žaidėjai labiau įsitraukia į žaidimą, o tai padaro žaidimus įdomesnius. „Žaisdami įprastus kompiuterinius žaidimus mes išlaikome tam tikrą atstumą, susitapatinti su žaidimo personažu sunku. Virtuali realybė žaidimus perkelia į naują erdvę – mes įkūnijame pagrindinį personažą, pats žaidimas tampa asmeniškesnis. Jau šiandien galime rasti tokių žaidimų, o ateityje, kai daugiau žmonių įsigis virtualios realybės įrenginius, ši sritis bus išnaudota dar plačiau“, – kalbėjo ekspertas.
Paklausus, kada galima tikėtis virtualios realybės proveržio, tiek B. Polonskis, tiek S. Skupas teigė, jog jis jau prasidėjo tada, kai pirmieji įperkami įrenginiai pasiekė parduotuvių lentynas. „Šiandien virtualios realybės įrenginius galima nusipirkti beveik visose elektronikos parduotuvėse. Kasdien didėjančio kokybiško turinio dėka, šių įrenginių poreikį pajus vis daugiau žmonių“, – teigė B. Polonskis.