Priklauso reportažui: „Formulės - 2“ Europos čempionatas Lietuvoje
Šie laivai pasiekia 100 km/h greitį, didesnį nei „Lamborghini Murcielago LP640“ ar „Mercedes SLR McLaren“. Jų išcentrinė jėga, darant posūkį 90 laipsnių kampu, 150 km/h greičiu, yra 4,5G (G Force). Vairuotojas sėdi visiškai uždaroje mažoje kapsulėje, jo matomumas – labai ribotas, o konkuruoti jam reikia su daugiau nei 20 varžovų, dažnai vos tik keli centimetrai vienas nuo kito, skriejant virš vandens iki 200 km/h greičiu… Kas tai? Tai „Formulės - 2“ greitaeigiai laivai (Powerboats)!
Šie gana lengvi iš anglies pluošto pagaminti katamaranai su labai galingu 2 taktų Mercury V6 2.5 litro varikliu, kuris turi daugiau nei 200 AG, ne tik skrieja vandens paviršiumi, bet ir dažnai tik oru – tik sraigtas siekia vandenį.
F2 formulės pirmą kartą pasirodė 1980 metais Italijoje, tais laikais technikos ir dalyvių saugumas tikrai nebuvo prioritetas. Katamaranai buvo pagaminti iš plonos faneros, o lenktynininkai sėdėjo atvirame kokpite laivo priekyje. Tada buvo naudojami V8 4 litrų varikliai. Formulės buvo vadinamos „mirtinu ginklu vandenyje“.
Beveik kiekvienose varžybose buvo skaudžių avarijų. Šis sportas yra praradęs daug lenktynininkų, kurie žūdavo skaudžiose avarijose, kai greitaeigiai laivai atsitrenkdavo vienas į kitą.
Laikui bėgant laivai buvo stipriai tobulinami. Dėl saugumo lenktynininkų kabinos tapo uždaros ir stipriai apsaugotos nuo didelių smūgių.
Šiandien F2 Europos bei pasaulio čempionatai tapo žymiai saugesni.
4 litrų V8 varikliai buvo pakeisti į naujausios kartos 2.5 litro OptiMax 200 XS variklius. Šie lenktyniniai varikliai yra griežtai kontroliuojami UIM techninių komisarų kiekvienų lenktynių metu. Nors galia buvo sumažinta, tai turėjo mažai įtakos greičiui ir pavojams, kuriuos tenka patirti lenktynininkams.
Šiandien F2 varžybas gali stebėti visas pasaulis: televizija, internetas ir įvairūs socialiniai tinklai leidžia gerbėjams iš viso pasaulio sekti kiekvieną UIM F2 Grand Prix etapą.