Bankinio sektoriaus tendencijos 2017

Publikuota: 2017 m. sausio 17 d. antradienis

Kas pasikeitė bankininkystės sferoje 2016 metais ir kas laukia 2017-aisiais? Ekspertai išskiria 10 pagrindinių šios srities tendencijų.

Naujų banko modelių atsiradimas

Anksčiau bankai mažai dėmesio skirdavo naujovėms, siekdami tiesiog palaikyti esamą darbo modelį ir stabilumą. Didžiausias dėmesys buvo skiriamas akcininkų poreikiams pildyti, o ne analizuoti klientų norams.

2016 m. viskas pasikeitė, kai ketvirtadalį visų pasaulio bankų įsigijo finansinės įmonės. Šiuo metu 60 proc. pasaulio bankų svarsto galimybę bendradarbiauti su finansinėmis institucijomis.

Biometrija

2016 m. finansinės įstaigos pradėjo aktyviau diegti biometrinės identifikacijos sistemas. Daugybę slaptažodžių įsiminti darosi sudėtinga, todėl biometrija bus vis labiau svarbi duomenų ir informacijos apsaugai. 

Dirbtinis intelektas ir robotai konsultantai

Bankų klientams šiais laikais svarbiausia yra operatyvus ir kokybiškas bankinių paslaugų teikimas. Prognozuojama, kad 2017 m. daugybėje bankų ir finansinių įstaigų dirbtinio intelekto sistemos apdoros klientų užklausas ir padės jiems spręsti finansines problemas.

Atviroji bankininkystė ir sąskaitų sujungimas

Bankų duomenų mainų idėja bankų klientams kol kas kelia nerimą dėl privatumo ir duomenų saugumo. 2016 m. atvirosios bankininkystės idėja buvo iškelta patvirtinus ES mokėjimo direktyvą, kuri įsigalios 2017 m.

Pagrindinis bankų duomenų mainų privalumas – skaidrumas, konkurencingumas ir inovacijos. Visa tai darys teigiamą poveikį bakinių paslaugų kokybei.

Įsigaliojus direktyvai, priėjimas prie klientų banko sąskaitų ir duomenų apie jų atliktas operacijas bus suteiktas trečiosioms šalims. Bus matomas bendras visų kliento atliekamų finansinių operacijų vaizdas, o jų metu gauta informacija valdoma centralizuotai. Finansų įstaigos gaus daugiau informacijos apie savo klientų pasirinkimą, jų polinkius ir atsižvelgdamos į tai galės siūlyti naujų finansinių produktų.

Daiktų bankininkystė

Gimsta naujo tipo bankininkystė, veikianti panašiu principu kaip daiktų internetas. El. piniginės, susietos su klientų sąskaitomis, bus įdiegiamos į automobilius, šaldytuvus, lemputes ir kitus prietaisus.

Automobiliai patys, be žmogaus įsikišimo, galės susimokėti už stovėjimą ir degalus. Išmaniosios lemputės susimokės už išnaudotą elektros energiją, o šaldytuvas užsakys reikiamų produktų. Viskas bus susieta su viena kliento sąskaita.

Klientų duomenų išnaudojimas

Bankai ilgą laiką neišnaudodavo apie klientus turimos informacijos. Klientų įpročiai, pomėgiai, išlaidos – dabar šios informacijos analizė skatina bankus kurti individualizuotas paslaugas ir bendradarbiauti su partneriais, kurie ieško klientų, besidominčių būtent jų produkcija ir paslaugomis.

Naujo tipo konsultacijos

Analizuodami savo klientų atliekamų operacijų duomenis, bankai galėtų ne tik priminti apie jūsų pažįstamo gimtadienį, bet ir patarti, kokią dovaną jam nupirkti, atsižvelgdami į jūsų turimas lėšas ir išanalizavę draugo pirkimo įpročius.

Be to, analitinės programos galėtų patarti, ir kur naudingiausia būtų tą dovaną įsigyti. Bankai turi informacijos apie tai, ką mes dažniausiai perkame, todėl gali iš tikrųjų duoti naudingų patarimų.

Dėvimieji prietaisai

2017 m. ir toliau populiarės įvairūs dėvimieji prietaisai: apyrankės, išmanieji laikrodžiai, žiedai, rašikliai ir t. t. Jie bus skirti ne tik prieigai prie interneto. Šiais daiktais bus galima operatyviai ir patogiai atsiskaityti priglaudus juos prie mokėjimo terminalo.

Balso programos

Pasaulyje, taip pat ir bankiniame sektoriuje, populiarėja įvairios balso programos. Manoma, kad ateityje jos padės klientams planuoti savo išlaidas, t. y. balsu įspės apie nesuplanuotas išlaidas, sumažėjusį sąskaitos likutį ir pan.

Darbo laikas 24/7

Bankai vis dažniau pereina nuo tradicinio darbo laiko prie nuolatinio klientų aptarnavimo 7 dienas per savaitę, 24 valandas per parą. Kad būtų galima nuolat teikti finansines paslaugas, naudojamos programos „WeChat“, „Facebook Messenger“, „Google Hangouts“, „Whatsapp“ ir kt.

 

Šaltinis: PSM7.com
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Mokėjimo terminalai stovi ir cerkvėse

Italijos cerkvėse stovi mokėjimo terminalai, kuriuose susimokėjus kreditine kortele, galima nusipirkti žvakutę. skaityti »

Gerk ir susimokėk už kelionę buteliu

Kelias dienas Londone už važiavimą metro buvo galima susimokėti... buteliu. skaityti »

Biometrijos technologijos daugiausiai naudojamos Azijoje

HSBC ataskaita „Trust in Technology“ parodė, kad Azija ir Artimieji Rytai lenkia Vakarų Europą biometrinės identifikacijos būdų naudojimu. skaityti »

Prekes bus galima įsigyti per virtualiosios realybės akinius

Mokėjimo procesų bendrovė „WorldPay“ sukūrė sistemą, kuria naudojantis per virtualiosios realybės įrenginį bus galima atlikti finansines operacijas. skaityti »

Rusijoje bankomatai klientus pažins iš veido

Stambiausi Rusijos bankai planuoja įdiegti į savo bankomatus sistemą, kuri pažins klientus iš veido. skaityti »

Lietuvoje populiarėja tarpusavio skolinimosi platformos

2017 m. pirmąjį ketvirtį toliau mažėjo gyventojams suteiktų naujų vartojimo kreditų skaičius, tačiau šiuos kreditus irgi teikiančios tarpusavio skolinimo platformos skolinimo apimtį sparčiai didino. skaityti »

Biometrinių atsiskaitymų patrigubės

„Juniper Research“ tyrimo duomenimis, mobiliųjų atsiskaitymų, kuriems atlikti naudojami biometriniai duomenys, šiemet išaugs iki 2 mlrd. dolerių. skaityti »

Šveicarijoje bus naudojama bendra bankomatų operacinė sistema

Šveicarijos bankai diegia standartizuotą operacinę sistemą, skirtą visiems šalies bankomatams. skaityti »

Išgėrei per daug – negalėsi pasinaudoti mokėjimo kortelėmis

Sukurta mobilioji programėlė „DrnkPay“, padėsianti kovoti su priklausomybe nuo alkoholio. skaityti »

Virtualiosios valiutos „Ethereum“ vertė staigiai išaugo

„Ethereum“ kaina per parą išaugo 25 proc. Dar metų pradžioje ši virtualioji valiuta kainavo vos 8 dolerius. „Ethereum“ išpopuliarino gamintojai ir verslo klientai. skaityti »