2016-ieji bus virtualios realybės proveržio metai

Publikuota: 2016 m. balandžio 13 d. trečiadienis

Technologijų ekspertai ir gamintojai vieningai prognozuoja – šie metai bus virtualios realybės proveržio metai. Virtualios realybės įrenginiams tampant vis labiau prieinamiems bei atsirandant daugiau jiems pritaikyto kokybiško turinio, kyla klausimas, kokiose srityse ji bus naudinga labiausiai?

Kitoks pažinimas

Pasak Simono Skupo, „Samsung Electronics Baltics“ padalinio Lietuvoje vadovo, virtuali realybė leidžia mums apgauti smegenis ir patekti į realybėje neįmanomą pasaulį.

„Virtualią realybę galima pavadinti tobulesne televizijos forma. Tik žiūrėdami televiziją mes viską matome iš šono, o virtuali realybė įgalina mus viską pajausti pirmuoju asmeniu“, – teigė S. Skupas.

Medijų laboratorijos „Gluk Media“ bendraįkūrėjas Bartas Polonskis, teigė, jog su virtualia realybe mes galime patirti tai, kas realybėje nėra įmanoma.

„Virtualioje realybėje mes galime tapti bet kuo ir patekti bet kur – galime tapti skruzdėle ir pajusti, ką reiškia būti tūkstantį kartų mažesniais negu esame. Taip pat galime iškraipyti gamtos dėsnius ir atsidurti pasaulyje su 10 kartų silpnesne gravitacija. Visa tai sukuria naujas dimensijas žaidimams bei pažinimo procesams“, – kalbėjo B. Polonskis.

Kasdienis kompanionas

Rodos, neužilgo virtualioje realybėje praleisime vis daugiau laiko. Tuo neabejoja ir S. Skupas teigdamas, kad dėl technologijų proveržio virtualios realybės įrenginius netrukus bus galima rasti beveik kiekvieno namuose. „Šiandien, norint pasinerti į virtualią realybę nebereikia pirkti brangių virtualios realybės akinių. Žmonėms, turintiems „Galaxy S6“ arba „S7“ serijos telefonus, užtenka įsigyti specialų virtualios realybės dėklą „Gear VR“, į kurį įstačius telefoną gausime kokybiškus virtualios realybės akinius už gerokai mažesnę kainą“, – tikino specialistas.

Savo ruožtu, B. Polonskis vardino sritis, kuriose virtuali realybė jau netrukus gali tapti kasdienybe: „Viena realiausių VR panaudojimo sričių yra įvairūs simuliatoriai. Jais atkurdami realias situacijas galės treniruotis įvairių sričių specialistai – medikai, pilotai, o galbūt taip žmonės ateityje mokysis vairuoti. Architektai ir projektuotojai galės sukurti pastatų vizualizacijas, kurios padės lengviau pamatyti statinių trūkumus ar privalumus. Galiausiai, virtuali realybė padės mums patekti ten, kur fiziškai tai padaryti sunku – ar tai būtų robotų valdymas, ar kelionės po pasaulį sėdint mokyklos suole“.

Žaidimų revoliucija

Specialistai vieningai prognozuoja, jog ateityje dauguma žaidimų bus kuriami virtualioje realybėje. Anot S. Skupo, su virtualios realybės įrenginiais žaidėjai labiau įsitraukia į žaidimą, o tai padaro žaidimus įdomesnius. „Žaisdami įprastus kompiuterinius žaidimus mes išlaikome tam tikrą atstumą, susitapatinti su žaidimo personažu sunku. Virtuali realybė žaidimus perkelia į naują erdvę – mes įkūnijame pagrindinį personažą, pats žaidimas tampa asmeniškesnis. Jau šiandien galime rasti tokių žaidimų, o ateityje, kai daugiau žmonių įsigis virtualios realybės įrenginius, ši sritis bus išnaudota dar plačiau“, – kalbėjo ekspertas.

Paklausus, kada galima tikėtis virtualios realybės proveržio, tiek B. Polonskis, tiek S. Skupas teigė, jog jis jau prasidėjo tada, kai pirmieji įperkami įrenginiai pasiekė parduotuvių lentynas. „Šiandien virtualios realybės įrenginius galima nusipirkti beveik visose elektronikos parduotuvėse. Kasdien didėjančio kokybiško turinio dėka, šių įrenginių poreikį pajus vis daugiau žmonių“, – teigė B. Polonskis.

Šaltinis: technologijos.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

„Microsoft“ sukūrė nemokamą programėlę silpnaregiams

„Microsoft“ sukūrė nemokamą mobilią programėlę „Seeing AI“ silpnaregiams, kuri analizuoja vaizdo kameros informaciją ir pasakoja balsu, ką mato aplink. skaityti »

Skaitmeninė evoliucija: kokios šalys lyderiauja?

Flečerio mokykla ir „Mastercard“ atliko tyrimą ir paskelbė ataskaitą „Skaitmeninės evoliucijos indeksas 2017 metais“, kurioje vertinami šalių pasiekimai skaitmeninės ekonomikos srityje. skaityti »

18 proc. elektronikos prietaisų Lietuvos gyventojų namuose yra nenaudojami

Elektronikos platintojų asociacijos (EPA) užsakymu atlikto tyrimo duomenimis, 18 proc. visų laikomų elektronikos prietaisų Lietuvos gyventojų namuose yra nenaudojami. skaityti »

Pristatytas įrankis, pakeisiantis šiandieninę skaitmeninę ekonomiką

Neseniai „Dell EMC“ užsakymu atliktas tyrimas atskleidė, kad organizacijos, kurios IT transformacijai skiria daug dėmesio, į IT žiūri kaip į konkurencinį pranašumą septynis kartus dažniau. skaityti »

Vairuotojų dėmesiui: 4 išmanūs sprendimai saugiam eismui

Pasirodo, eismo saugumo sprendimai gimsta ne tik automobilių gamyklose, bet ir išmaniųjų telefonų gamintojų dirbtuvėse. skaityti »

Sukurtas trimatis infraraudonųjų spindulių veido skeneris

Bendrovė „Morpho“ išleido naują biometrijos terminalą „3D Face Reader“, skirtą identifikuoti darbuotojus, skenuojant jų veidus. skaityti »

Elektroninės komercijos naujienos: siuntas pristatantys dronai ir auganti Kinijos galia

Elektroniniai verslai smarkiai keičia ne tik mažmeninės prekybos, bet ir logistikos sektorių. Kas ir kaip mums pristatinės mūsų internetinius pirkinius ir kas mums parduos prekes? skaityti »

Augantis kompiuterinių žaidimų įrangos pardavimas skatina inovacijas

Viename seniausių ir didžiausių žaidimams skirtų renginių pasaulyje „Electronic Entertainment Expo“ (E3) pristatyta daugybė naujų kompiuterinių žaidimų ir jiems skirtos techninės įrangos. skaityti »

„Microsoft“ pristatė klaviatūrą su įtaisytu pirštų atspaudų skeneriu

Klaviatūra panaši į pirmtakę „Surface Keyboard“, tačiau turi atskirą mygtuką su jutikliu „Fingerprint ID“, kuris geba pažinti naudotoją. skaityti »

Saulėtekio slėnyje kuriamos aukštosios technologijos Silicio slėniui

Saulėtekio slėnyje Vilniuje įsikūręs Fizinių ir technologijos mokslų centras bendradarbiauja su Silicio slėnio kompanija „Lam Research Corporation“. skaityti »