Kokią papildomą informaciją gali suteikti pašto kodas?

Publikuota: 2016 m. rugsėjo 8 d. ketvirtadienis

Internete norėdami nusipirkti prekę, užsiregistruoti pas šeimos gydytoją ar tiesiog sudalyvauti prekybos centro pasiūlytoje akcijoje, į nurodytą formą turite suvesti asmeninę informaciją. Nieko keisto, kad prašoma įvesti adresą ir gyvenamąją vietą, tačiau ar kada susimąstėte, kodėl didelė reikšmė suteikiama pašto kodui ir kokią papildomą informaciją jis gali suteikti apie gyventoją?

Šiuo metu informacijos srautus smarkiai keičia didieji duomenys (angl. Big Data). Tarptautinės duomenų valdymo bendrovės „Callcredit Information Group“, turinčios jau ketverius metus veikiantį padalinį Kaune, patirtis rodo, kad tinkamai juos apdorojus galima sužinoti naudingos ir ateičiai vertingos informacijos.

„Didieji duomenys turi tris ryškius požymius: duomenų kiekį, informacijos gavimo greitį ir duomenų struktūrą. Tai nėra vienalyčiai duomenys, nes jie gali egzistuoti skirtinguose formatuose: tekstiniu, vaizdiniu ar skaitmeniniu pavidalu. Daugybė industrijų naudoja šiuos duomenis, o jų pritaikymas yra beribis“, – pasakoja „Callcredit Information Group“ Kauno padalinio vadovas Dainius Aksinavičius.

Įmonės vis dažniau į pagalbą pasitelkia didžiuosius duomenis, norėdamos suprasti savo vartotojų ir klientų poreikius. Pašto kodas – vienas iš didžiųjų duomenų analizavimo lygmenų. Vien tik pagal žinomą skaičių ir raidžių kombinaciją galima sužinoti ir sugrupuoti informaciją apie žmones, gyvenančius tame pačiame mieste, rajone ar gatvėje.

„Callcredit Information Group“ Jungtinės Karalystės biuro darbuotojai sukūrė globalią ir visame pasaulyje naudojamą sistemą – „Cameo“, kuri leidžia daugiau sužinoti apie žmones pagal jų gyvenamąją vietą. Tam yra naudojami pašto kodai, kurie padeda grupuoti informaciją.

„Cameo“ yra segmentavimo įrankis, kuriuo apibendrinami duomenys apie konkrečią geografinę zoną. Šis suskirstymas apibūdina asmenų, gyvenančių konkrečioje geografinėje zonoje arba turinčių tą patį pašto kodą, demografinę charakteristiką, šeimyninę ir finansinę padėtį bei išsilavinimą.

Grupuojant ir analizuojant pašto kodus yra surenkama informacija, kuri vėliau suskirstoma į 68 kategorijas ir dešimt grupių pagal finansinį statusą, riziką, būsto vertę, išsilavinimą, šeimyninę padėtį, amžių, išlaidų įpročius bei kitus bruožus.

 

Šiuo metu sistema naudojasi viešosios įstaigos ir įmonės iš skirtingų verslo sektorių: finansų, sveikatos apsaugos, žiniasklaidos, mažmeninės prekybos, telekomunikacijų, turizmo, komunalinių paslaugų.

Vienas įdomesnių „Cameo“ sistemos bei kitų jos duomenų produktų pritaikymo atvejų galima sutikti sveikatos apsaugos sistemoje. Naudojant įrankius galima identifikuoti teritorijas ir išsiaiškinti demografinę žmonių sudėtį konkrečiuose mikrorajonuose. Tokiu būdu įmonės gali pasiekti ir adresuoti medicinos įstaigas bei koordinuoti pardavimų procesą taip, kad tam tikrus vaistus gautų tie, kuriems labiausiai jų reikia. Jei daugiausia vaistų nuo skausmo naudojama Antakalnyje, tuomet savo reklamos kampaniją reikia nukreipti į Antakalnio polikliniką.

Pagal pašto kodą galima ne tik nukreipti reklamą reikiama linkme, tačiau ir kurti pasiūlymus tiksliniams vartotojams. Pavyzdžiui, lankstinukas, reklamuojantis pigias šeimos atostogas visiškai netiks pasiturinčiai šeimai, todėl nustačius agentūros vartotojų tikslinę grupę, galima optimizuoti lankstinukų paskirstymą.

 

 

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Kas ketvirtas Lietuvos verslininkas pirmiausia laukia pokyčių švietimo sistemoje

Nuo realių darbo rinkos poreikių atitrūkusi Lietuvos švietimo sistema tampa kliūtimi kuriant geresnį gyvenimą Lietuvoje. Tuo įsitikinęs kas ketvirtas šalies verslininkas, įžvelgiantis švietimo sistemos reformų būtinybę. skaityti »

Kaip pasikeitusi darbo rinka diktuoja technologijų madas?

Prognozuojama, kad iki 2020–ųjų 40 proc. pasaulio gyventojų dirbs patys sau – vyraus laisvai samdomo darbo rinka. skaityti »

Kam reikalinga 360 laipsnių vaizdo kamera?

Dažniausiai apie 360 laipsnių vaizdo kamerą pagalvoja atostogas planuojantys žmonės, mėgstantys fiksuoti akimirkas kalnuose, ekskursijose po miestą ir t.t. skaityti »

Keturi būdai, kaip apsaugoti išmaniuosius vasaros karščių metu

Temperatūrai lauke stipriai šovus į viršų, lietuviai turėtų saugotis ne tik patys, bet ir pagalvoti apie savo išmaniuosius įrenginius. skaityti »

Kur Lietuvoje rastume daugiausiai televizoriaus pultelių?

Kas svarbiausia, renkantis naują televizorių, kokie dalykai, susiję su šiais prietaisais, labiausiai erzina skirtingų miestų gyventojus ir kuriame šalies krašte galima rasti daugiausiai televizoriaus pultelių? skaityti »

ES Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas vartotojams suteiks daugiau teisių, įmonėms – pareigų

Dėl technologinių pasiekimų pasaulyje sukurtų, apdorotų ir dalijamų duomenų kiekis pastaraisiais metais pasiekė nenumatytas proporcijas. skaityti »

Robotizacija kurs naujas darbo vietas

Pramonė neišvengiamai turi pereiti prie robotizacijos tam, kad būtų didinamas darbų efektyvumas, atliekamų užduočių tikslumas ir užtikrinamas saugumas. Taip tikina ekspertai ir priduria, kad robotų kuriama ekonominė nauda – akivaizdi. skaityti »

Svarbiausios televizorių savybės žaidimų mėgėjams

Pastaraisiais metais žaidimų rinkai skirtos konsolės smarkiai patobulėjo – naujausi įrenginiai palaiko ir 4K grafiką, ir aukštą dinaminį diapazoną. skaityti »

„Microsoft“ technologija leis valdyti išmanųjį be rankų

„Microsoft Research“ sukūrė technologiją „GlassHands“, kuri leidžia valdyti mobilųjį įrenginį rankų judesiais ore ar ant bet kokio norimo paviršiaus. skaityti »

Nuo šiol kompiuteriui krauti nebereikės laidų

Belaidis krovimas tampa viena naujausių technologijų, kurias siūlo mobiliųjų telefonų ir planšečių gamintojai. skaityti »