Tyrimas: Lietuvos įmonės ketina skirti didesnį dėmesį elektroninio pašto marketingui

Publikuota: 2011 m. rugpjūčio 31 d. trečiadienis

2011 m. birželio-liepos mėnesiais, Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) užsakymu, rinkos tyrimų bendrovė UAB „Berent“ apklausė 176 LiMA narius bei naujienlaiškių valdymo sistemos Mailer.lt naudotojus apie jų naudojimąsi elektroniniais laiškais marketingo komunikacijai. Paaiškėjo, kad nors dauguma respondentų aktyviai naudoja elektroninį paštą marketingo tikslams pasiekti ir neketina mažinti investicijų į šią sritį, tačiau vos 18 proc. apklaustųjų mano, jog visos šalies mastu tai daroma efektyviai.

LiMA valdybos pirmininkas Simonas Bartkus atkreipia dėmesį į pagrindinius marketingo komunikacijos elektroniniais laiškais sėkmės kriterijus.

„Norint pasiekti užsibrėžtus marketingo tikslus, reikia atsižvelgti į tris pagrindinius veiksnius: turinio kokybę bei naudingumą, gavėjų sąrašo tikslumą bei kuriamą bendrą įvaizdį, – sako S.Bartkus. – Vis dėlto marketingo specialistai dažnai elgiasi aklai ir netikrina savo kampanijų efektyvumo, tad natūralu, jog jų daromos klaidos nuolat kartojasi ir užsibrėžti tikslai nėra pasiekiami – juk tik 45 proc. apklaustųjų nurodė esantys patenkinti savo pasiektais rezultatais.“

Atlikus apklausą paaiškėjo, jog viena dažniausiai pasitaikančių marketingo elektroniniais laiškais klaidų – nuoseklios strategijos stygius. Dauguma Lietuvos įmonių siunčia elektroninius naujienlaiškius bei reklaminius pranešimus nereguliariai, tinkamai jų neišdėstydami laike. Apklausos metu paaiškėjo, kad trečdalis įmonių elektroninius laiškus siunčia kartą per mėnesį, o kelis kartus per savaitę juos siunčia tik nedidelė dalis – taip nurodė 6 proc. apklaustųjų. Dažniausiai nurodomas elektroninio pašto komunikacijos gavėjų skaičius yra iki 2 tūkst., o naujų gavėjų kontaktus pardavimų metu renka tik 64 proc. apklaustųjų. Dažniausiai gavėjų sąrašas didinamas į pagalbą pasitelkiant registracijos formas interneto tinklalapiuose – taip daro 67 proc. apklaustųjų.

Tyrimo duomenimis, tik 38 proc. respondentų testuoja elektroninio pašto kampanijų efektyvumą, kuris dažniausiai matuojamas išsiųstų laiškų skaičiumi, paspaustų nuorodų, perskaitytų laiškų ar nepristatytų laiškų procentu, atsisakymu skaičiumi, įtaka pardavimams.

„Akivaizdu, kad elektroniniai laiškai suvokiami kaip tikrai vertinga marketingo komunikacijos priemonė – tam pritaria net 77 proc. respondentų. Juk mes visi nuolat rašome ir gauname elektroninius laiškus, tai viena labiausiai paplitusių komunikacijos priemonių, padedanti pateikti informaciją, palaikyti santykius su klientais ir net skatinti pardavimus, – sako UAB „Berent“ projektų direktorius Julius Neviera. – Tačiau įmonių darbuotojai dažnai neturi pakankamai žinių apie marketingo komunikaciją ir rengdami laiškus pasikliauna tik savo žiniomis, tad komunikacijos elektroniniu paštu kokybė būna prasta, jos efektyvumas abejotinas.“

Mailer.lt atstovų teigimu, norint pasiekti gerų elektroninio pašto marketingo rezultatų, nebūtina itin dažnai siųsti elektroninius laiškus, tačiau svarbu tai daryti reguliariai ir nuosekliai. Taip pat nevertėtų bandyti siųsti reklaminių pranešimų neturint gavėjų sutikimo.

Vis dėlto pastebima, kad į marketingo komunikaciją elektroniniais laiškais pradedama žiūrėti rimčiau ir įmonės noriai mokosi iš sėkmingų tokios komunikacijos pavyzdžių. Numatoma, kad ateinančiais metais 38 proc. įmonių skirs daugiau investicijų į komunikacijos elektroniniu paštu efektyvumo didinimą, o 47 proc. įmonių investicijos nekis.

Šaltinis: mokslasplius.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Lietuvoje informacinių ir ryšio technologijų plėtra išlieka stabili (170)

Tarptautinės telekomunikacijų sąjungos duomenimis, Lietuva užima 41 vietą pagal informacinių ir ryšio technologijų plėtrą šalyje. skaityti »

Lapkričio 21 d.– Pasaulinė televizijos diena

Pirmoji televizija atsirado dar 1884 m., o kaip ji pasikeitė iki šiol? skaityti »

Vilnius pateko į klestinčių išmaniųjų miestų 100-uką

Švedų IT bendrovė „Easypark“ ištyrė 500 pasaulio miestų, iš kurių atrinko 100, atitinkančių aukštą technologinį lygį pagal žmogaus potencialo plėtros indeksą. skaityti »

Po sunkių traumų ligoniams atsigauti padeda ir virtuali realybė (20)

Virtualiosios realybės technologija nebėra inovacija, skirta vien tik pramogauti, ją įvertino ir medikai. skaityti »

Kas sukūrė pirmąją kompiuterio programą?

Pirmoji programuotoja gyveno laikais, kai kompiuteriai dar net neegzistavo skaityti »

JAV kuriamas dronas, kuris įvykdęs užduotį tiesiog išnyksta

JAV kuriamas dronas, kuris po užduoties įvykdymo tiesiog išnyksta - mokslinei fantastikai prilyginami reikalavimai buvo išpildyti skaityti »

5 neįtikėtinos inovacijos, greitai tapsiančios mums prieinama realybe

Naujausi technologijų gamintojų išradimai kuriami siekiant ne tik palengvinti žmonių kasdienybę, bet ir praturtinti jų gyvenimus. skaityti »

Holografinis kompiuteris „Microsoft HoloLens“ atkeliavo į Lietuvos rinką

Holografinis kompiuteris „Microsoft HoloLens“ nuo šiol tapo prieinamas dar 29 naujose šalyse. Inovatyviu technologiniu įrenginiu nuo šiol galės džiaugtis ir lietuviai. skaityti »

Ar žinote, kam dar naudojamas šviesolaidinis kabelis?

Šiais laikais išgirdęs žodį „šviesolaidis“ arba „optinis kabelis“ iš karto pagalvoji apie internetą. Tačiau, pasirodo, šviesolaidinis kabelis naudojamas ne tik interneto ryšiui užtikrinti. skaityti »

Lietuviai kurs sistemą, užkertančią neteisėtus ir kenkėjiškus bepiločių orlaivių veiksmus

Nepaisant spartaus plėtros tempo, dronai vis dar laikoma nauja technologija, todėl Europos Sąjungos mastu bepiločių orlaivių naudojimas iki šiol nėra vieningai reglamentuotas. skaityti »