Lietuviai e. parduotuvėse kas mėnesį išleidžia apie pusantro šimto litų

Publikuota: 2013 m. rugpjūčio 29 d. ketvirtadienis

Beveik trečdalis visų šalies gyventojų (31 proc.) nurodo apsiperkantys elektroninėje erdvėje ir skiriantys tam kas mėnesį apie pusantro šimto litų. Per pastaruosius metus pirkėjų skaičius internete paaugo 3 proc. punktais, o lyginant su tuo pačiu laikotarpiu prieš dvejus metus – 9 proc. punktais. Tai parodė Interneto vartotojų tyrimas, kurį atliko rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovė TNS LT.

„Internetinės prekybos mastai Lietuvoje auga lėtai, bet užtikrintai. Šis sektorius turi potencialą ir toliau plėstis, tačiau lietuvių pirkimo internetu įpročiuose galima pastebėti ir atsargumą. Pavyzdžiui, didžioji dauguma – 70 proc. mūsų šalies elektroninių pirkėjų prekes ir paslaugas internetu perka tik lietuviškuose internetinės prekybos puslapiuose. Užsienio tinklalapiuose perka tik kas penktas Lietuvos interneto pirkėjas“, – teigia TNS LT Media departamento projektų vadovas Darius Rinkūnas.

Trys ketvirtadaliai Lietuvos gyventojų, apsiperkančių internete, patikino, kad ateityje jie aktyviau pirks internetu, o dešimtadalis užtikrino, kad pirks daugiau. Palankios interneto rinkai tendencijos pastebimos ir tarp tų Lietuvos gyventojų, kurie iki šiol nebuvo pirkę internetu – beveik ketvirtadalis jų teigia, kad ateityje galbūt išbandys pirkimą šiuo būdu.

Tyrimo duomenys rodo, kad lietuviai perkantys internetu vidutiniškai išleidžia apie 160 litų per mėnesį. Daugiausiai – apie 220 litų – internete yra linkę išleisti 30–39 metų amžiaus vartotojai.

Įdomu tai, kad vyrai internetinėje erdvėje yra linkę išleisti daugiau. Jų bendra pirkinių krepšelio suma kas mėnesį vidutiniškai sudaro 215 litų. Tuo metu vidutinė statistinė mūsų šalies pirkėja internete išleidžia apie 111 litų per mėnesį.

Apklausos duomenimis, vyrai pirmauja ne tik pagal prekėms internete skiriamą biudžetą, bet ir pagal apsipirkimo dažnį. Per pastaruosius šešis mėnesius jie internete apsipirko 9,6 karto. Moterų pirkimo dažnis siekė apie 8,4 karto.

Elektroniniuose apsipirkimo krepšeliuose ir toliau dominuoja tokios prekių grupės kaip bilietai į renginius, drabužiai, batai, aksesuarai bei buitinė technika. Pirkiniai internetinėje erdvėje pastebimai skiriasi pagal pirkėjų lytį: dvigubai daugiau vyrų palyginus su moterimis įsigyja buitinę ir elektroninę techniką, jų dėmesį dažniau patraukia sporto ir laisvalaikio pirkiniai, o kompiuterinės technikos kategorijoje vyrų įsigyjamų prekių dalis yra net penkis kartus didesnė. Tuo metu pustrečio karto daugiau moterų į savo pirkinių krepšelį įsideda drabužius, batus ir įvairius aksesuarus. Trigubai didesnė dailiosios lyties atstovių dalis susivilioja kosmetikos bei parfumerijos gaminiais internete, pasirūpina prekėmis kūdikiams ir vaikams.

TNS LT Interneto vartotojų tyrimas atliktas 2013 m. pavasarį Lietuvoje apklausus 1856 interneto vartotojus nuo 15 iki 74 metų amžiaus. Tyrimo tikslas – nustatyti internetinės prekybos rinkos apimtis ir tendencijas Lietuvoje.

Šaltinis: TNS LT
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Kas lemia interneto spartą?

Pastaruoju metu interneto sparta tapo vienu esminių veiksnių, renkantis interneto paslaugų teikėją. Nuotolinis mokymasis, nuotolinis darbas, nuotolinės treniruotės ir kitokia veikla, vykdoma per vaizdo konferencijas, kuriose iš vienų namų vienu metu dalyvauja keli šeimos asmenys,... skaityti »

„Cisco Systems Inc.“ kontroliuoja daugiau nei pusę tinklo įrangos rinkos

„Synergy Research Group“ analitikai pateikė pasaulio tinklo įrangos gamintojų rinkos ataskaitą, pagal kurią „Cisco Systems Inc.“ apimama dalis sudaro 55 proc. skaityti »

Prieigą prie interneto iki metų pabaigos turės 3,5 mlrd. žmonių

Jungtinių Tautų organizacijos komisija paskelbė ataskaitą „Plačiajuosčio interneto būklė 2016“. Jos duomenimis, interneto prieinamumas pasaulyje didėja. skaityti »

Lietuvos žydų istorijai ir kultūrai pažinti – naujas interaktyvus gidas mobiliajame telefone

VšĮ „Rytų Europos žydų kultūros ir istorijos tyrimų centras“ pristato ir kviečia išbandyti interaktyvų edukacinį ir turistinį gidą po žydiškąją Lietuvą – „Discover Jewish Lithuania“, kurį jau galima parsisųsti į savo išmanius įrenginius iš „Google Play“ ir „App Store“ parduotuvėlių. skaityti »

Lietuvos internetinėje prekyboje – pasaulinė inovacija

Lietuvoje startuoja visiškai naujas mažiausių kainų paieškos portalas www.priceposter.lt. skaityti »

Per metus suteikta 10 kartų daugiau elektroninių paslaugų

VšĮ „Versli Lietuva“ kartu su partneriais 2015 m. įgyvendino projektą, kurio metu buvo sukurtos 163 elektroninės paslaugos verslui. skaityti »

Paklausių profesijų grupių prognozės – interneto tinklalapyje

Apsisprendžiant dėl studijų abiturientams gali padėti Ūkio ministerijos atlikta stebėsena ir žmogiškųjų išteklių poreikio prognozavimas 2014-2018 metams. skaityti »

Didžiausia kinų pramoga internete – vaizdo įrašai

„China Internet Network Information Center“ agentūra paskelbė naujausią statistiką apie Kinijos interneto naudotojų pomėgius. skaityti »

„Cisco Systems Inc.“ grynasis pelnas išaugo 20 proc.

Palyginti su ankstesniais finansiniais metais, „Cisco Systems Inc.“ pajamos bemaž nepakito, veiklos pelnas padidėjo 17,6 proc., o grynasis pelnas – 19,5 proc. skaityti »

„Facebook“ plinta melagingi pranešimai apie teroro aktus

Melagingų pranešimų apie mirtinas atakas Prahoje banga buvo nukreipta prieš Čekijos ir Slovakijos „Facebook“ naudotojus. ESET saugumo tyrėjai įspėja, kad tokios apgaulės gali pasikartoti ir kitų šalių socialiniuose tinkluose. skaityti »

Moksleiviai mokyklinių prekių nelinkę pirkti internetu

Tyrimai rodo, kad mokyklines prekes moksleiviai linkę įsigyti realiose parduotuvėse, o ne per internetą. skaityti »