Lietuviai e. parduotuvėse kas mėnesį išleidžia apie pusantro šimto litų

Publikuota: 2013 m. rugpjūčio 29 d. ketvirtadienis

Beveik trečdalis visų šalies gyventojų (31 proc.) nurodo apsiperkantys elektroninėje erdvėje ir skiriantys tam kas mėnesį apie pusantro šimto litų. Per pastaruosius metus pirkėjų skaičius internete paaugo 3 proc. punktais, o lyginant su tuo pačiu laikotarpiu prieš dvejus metus – 9 proc. punktais. Tai parodė Interneto vartotojų tyrimas, kurį atliko rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovė TNS LT.

„Internetinės prekybos mastai Lietuvoje auga lėtai, bet užtikrintai. Šis sektorius turi potencialą ir toliau plėstis, tačiau lietuvių pirkimo internetu įpročiuose galima pastebėti ir atsargumą. Pavyzdžiui, didžioji dauguma – 70 proc. mūsų šalies elektroninių pirkėjų prekes ir paslaugas internetu perka tik lietuviškuose internetinės prekybos puslapiuose. Užsienio tinklalapiuose perka tik kas penktas Lietuvos interneto pirkėjas“, – teigia TNS LT Media departamento projektų vadovas Darius Rinkūnas.

Trys ketvirtadaliai Lietuvos gyventojų, apsiperkančių internete, patikino, kad ateityje jie aktyviau pirks internetu, o dešimtadalis užtikrino, kad pirks daugiau. Palankios interneto rinkai tendencijos pastebimos ir tarp tų Lietuvos gyventojų, kurie iki šiol nebuvo pirkę internetu – beveik ketvirtadalis jų teigia, kad ateityje galbūt išbandys pirkimą šiuo būdu.

Tyrimo duomenys rodo, kad lietuviai perkantys internetu vidutiniškai išleidžia apie 160 litų per mėnesį. Daugiausiai – apie 220 litų – internete yra linkę išleisti 30–39 metų amžiaus vartotojai.

Įdomu tai, kad vyrai internetinėje erdvėje yra linkę išleisti daugiau. Jų bendra pirkinių krepšelio suma kas mėnesį vidutiniškai sudaro 215 litų. Tuo metu vidutinė statistinė mūsų šalies pirkėja internete išleidžia apie 111 litų per mėnesį.

Apklausos duomenimis, vyrai pirmauja ne tik pagal prekėms internete skiriamą biudžetą, bet ir pagal apsipirkimo dažnį. Per pastaruosius šešis mėnesius jie internete apsipirko 9,6 karto. Moterų pirkimo dažnis siekė apie 8,4 karto.

Elektroniniuose apsipirkimo krepšeliuose ir toliau dominuoja tokios prekių grupės kaip bilietai į renginius, drabužiai, batai, aksesuarai bei buitinė technika. Pirkiniai internetinėje erdvėje pastebimai skiriasi pagal pirkėjų lytį: dvigubai daugiau vyrų palyginus su moterimis įsigyja buitinę ir elektroninę techniką, jų dėmesį dažniau patraukia sporto ir laisvalaikio pirkiniai, o kompiuterinės technikos kategorijoje vyrų įsigyjamų prekių dalis yra net penkis kartus didesnė. Tuo metu pustrečio karto daugiau moterų į savo pirkinių krepšelį įsideda drabužius, batus ir įvairius aksesuarus. Trigubai didesnė dailiosios lyties atstovių dalis susivilioja kosmetikos bei parfumerijos gaminiais internete, pasirūpina prekėmis kūdikiams ir vaikams.

TNS LT Interneto vartotojų tyrimas atliktas 2013 m. pavasarį Lietuvoje apklausus 1856 interneto vartotojus nuo 15 iki 74 metų amžiaus. Tyrimo tikslas – nustatyti internetinės prekybos rinkos apimtis ir tendencijas Lietuvoje.

Šaltinis: TNS LT
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Kas lemia interneto spartą?

Pastaruoju metu interneto sparta tapo vienu esminių veiksnių, renkantis interneto paslaugų teikėją. Nuotolinis mokymasis, nuotolinis darbas, nuotolinės treniruotės ir kitokia veikla, vykdoma per vaizdo konferencijas, kuriose iš vienų namų vienu metu dalyvauja keli šeimos asmenys,... skaityti »

Žmonės nustemba internetu pasitikrinę savo sveikatos duomenis

Nepaisant to, kad jau nebe pirmus metus žmonės turi galimybę naudotis elektroninėmis paslaugomis ir sužinoti, kiek kainavo jų gydymas, jie vis dar vangiai tuo naudojasi. skaityti »

Medijų filosofas: „Keli tūkstančiai „Facebook“ kontaktų nėra visas pasaulis“

„Netikiu, kad patyčias viešoje erdvėje skatina siekis kelti visuomenės kultūros lygį. Man nuojauta kužda, kad tai daugiau komercinis ar net politinis interesas“, – teigia Nerijus Čepulis, Kauno technologijos universiteto Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto (KTU SHMMF) Filosofijos ir psichologijos katedros vedėjas. skaityti »

„Išmanieji“ lietuviai reguliariai telefone naudojasi 7 programėlėmis

Vidutiniškai savo išmaniajame telefone vienas Lietuvos gyventojas yra įsidiegęs 15 programėlių, o bent kartą per savaitę naudojasi 7 iš jų – parodė rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės TNS LT atliktas tyrimas. skaityti »

VDU – antras Lietuvoje pagal dalyvavimą internete

Paskelbtuose naujausiuose pasaulio aukštųjų mokyklų reitinguose „Webometrics“ Vytauto Didžiojo universitetas (VDU) išliko tarp pirmųjų pozicijų Lietuvoje. skaityti »

Lenkijoje populiarėja VOD paslaugos

Agentūros MEC duomenimis, net 77 proc. Lenkijos interneto naudotojų žiūri mokamą vaizdo turinį naudodamiesi VOD (angl. Video on demand) paslaugomis. skaityti »

Paskelbti internetu besinaudojančių tėvų ir paauglių nuomonės tyrimo rezultatai

2016 metais gegužės–birželio mėnesiais Švietimo informacinių technologijų centro užsakymu UAB „Spinter tyrimai“ atliko tėvų auginančių 5–18 m. vaikus ir paauglių nuo 14 iki 18 metų viešą reprezentatyvią apklausą. skaityti »

„TreeWiFi“: internetas bus prieinamas tik švarioje aplinkoje

Amsterdame gyvenantis dizaineris Joris Lam sukūrė inkilą primenantį įrenginį, kuris tiekia nemokamą „Wi-Fi“ interneto ryšį, jei aplinkos oras yra neužterštas. skaityti »

2016 m. II ketvirtį RRT gavo 173 pranešimus apie neteisėtą ar žalingą turinį internete

2016 m. II ketvirtį Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) interneto karštąja linija gavo 173 pranešimus apie neteisėtą ar žalingą turinį internete. skaityti »

Daiktų internetas pakeis žmonių įpročius

Prognozuojama, kad ateityje prie interneto bus prijungta vis daugiau automobilių ir namų. skaityti »

Europos Komisija priėmė sprendimą dėl Saugesnio interneto projekto tęsimo Lietuvoje

2016 m. birželio 29 d., Vilnius. Europos Komisija teigiamai įvertino Lietuvos paraišką vykdyti Saugesnio interneto projektą ir pritarė šio projekto tęsimui Lietuvoje. skaityti »