Lietuvos gyventojai ieško dovanų internete, o perka parduotuvėse

Publikuota: 2012 m. gruodžio 13 d. ketvirtadienis

Didžioji dauguma 15–50 metų gyventojų pradeda galvoti apie kalėdines dovanas ir jas pirkti gruodžio viduryje. Šiuo metų laiku pradeda galvoti maždaug trečdalis, o perka – beveik kas antras (46,8 proc.). 70 proc. ketina ieškoti dovanų prekybos vietose, tačiau maždaug kas antras pasidairys internetiniuose šaltiniuose. Tokias tendencijas rodo „OMD“ atlikta kalėdinių dovanų pirkimo įpročių apklausa.

Populiariausi kanalai, kuriuose žmonės ieško informacijos apie kalėdines dovanas, yra interneto parduotuvės ir prekybos centrų prekių katalogai. Juose renkasi kas antras – atitinkamai 49,7 proc. ir 48,5 proc. Maždaug trečdalis ieško dovanų idėjų nuolaidų kuponų portaluose, naršo internete naudodamiesi paieškų sistemomis arba tariasi su draugais ir pažįstamais. Beveik penktadalis patikrina gamintojų internetines svetaines. Dar mažiau respondentų semiasi idėjų iš žurnalų, reklamos el. paštu, televizijos, Facebook, radijo.

„Svarbu tai, kad dauguma ieško dovanų idėjų įvairiuose informacijos šaltiniuose. Net jei didžioji dalis perka parduotuvėse, internetas pirmauja lyginant su kitais šaltiniais, kuriuose žmonės ieško idėjų kalėdinėms dovanoms. Šie duomenys atspindi interneto reikšmę dovanų pirkimo procese ir iliustruoja naują vartotojų elgesį“, – sako Darius Gricius, komunikacijos planavimo agentūros „OMD“ vadovas.

Klausiami apie tai, kur ketina pirkti dovanas, kas septintas respondentas (77,7 proc.) paminėjo, kad greičiausiai dovanų ieškos ir pirks parduotuvėse. 38,1 proc. ieškos informacijos internete ir pirks parduotuvėje, dar trečdalis (29,5 proc.) ieškos ir pirks internete, penktadalis (18,5 proc.) ieškos internete, apžiūrės gyvai ir pirks vėl internete. 

„Remiantis apklausos duomenimis, žmonės stebi labai daug informacijos šaltinių. Tai ženklas įmonėms, kad, norėdamos patraukti vartotojo dėmesį, jos turi pasitelkti įvairius komunikacijos kanalus ir formas. Taip pat reikia atkreipti dėmesį, kad penktadalis sieks sutaupyti laiko, skiriamo dovanų pirkimui. Tai reiškia, tad vartotojai gali rinktis jiems geriau žinomas ar jau išbandytas prekes bei paslaugas, todėl įmonės turėtų rūpintis savo žinomumu ne tik prieš kalėdinių pirkinių metą, bet nuolat“, – pasakoja Lina Venskaitytė, ryšių su visuomene agentūros „Nova media“ vykdančioji partnerė. 

Dauguma respondentų planuoja išleisti pirkiniams tokią pačią sumą kaip ir pernai (63,9 proc.) ir skirti tiek pat laiko (70,3 proc.). Maždaug penktadalis planuoja dovanų paieškai skirti mažiau laiko ir mažesnę sumą. Populiariausios perkamos kalėdinės dovanos yra žaislai, maistas (saldumynai, kava), kosmetika, kvepalai, papuošalai, knygos, tačiau trečdalis negalėjo atsakyti, kuria savo sugalvotos dovanos idėja labiausiai žavisi. Daugiausiai (8 proc.) savo idėja žavisi tie, kurie teiks rankų darbo dovaną arba kelionę (7 proc.). Kas penktas nežino ir kokią dovaną pats labiausiai norėtų gauti. Daugiausiai respondentų (7,4 proc.) įvardino, kad juos labiausiai pradžiugintų meilė, laimė, dėmesio parodymas ar gera nuotaika. 

Reprezentatyvų Lietuvos gyventojų nuomonės tyrimą apie kalėdinių dovanų pirkimo įpročius  2012 m. gruodžio 3–10 d. atliko komunikacijos planavimo agentūra „OMD“ naudodama „OMD Snapshots“ tyrimų sistemą. Iš viso apklausta 1141 interneto vartotojas, kurių amžius nuo 15 iki 50 metų. Respondentų struktūra atitinka Lietuvos interneto vartotojų struktūrą pagal amžių, lytį ir gyvenamosios vietos dydį. 

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Kas lemia interneto spartą?

Pastaruoju metu interneto sparta tapo vienu esminių veiksnių, renkantis interneto paslaugų teikėją. Nuotolinis mokymasis, nuotolinis darbas, nuotolinės treniruotės ir kitokia veikla, vykdoma per vaizdo konferencijas, kuriose iš vienų namų vienu metu dalyvauja keli šeimos asmenys,... skaityti »

Bus kuriama vieninga žiniasklaidos informacinė sistema

Siekiant padidinti visuomenės informavimo priemonių veiklos viešumą ir skaidrumą, Vyriausybė teikia Seimui Visuomenės informavimo įstatymo pataisas. skaityti »

77 proc. lietuvių internetu nuolat naudojasi asmeniniais tikslais

„Kantar TNS“ tyrimai rodo, kad 16–34 metų vartotojas Lietuvoje turi beveik 4 įrenginius su prieiga prie tinklo. skaityti »

Interneto svetainių kūrimas padeda modernizuoti verslą

Šiandien internetinius tinklalapius turi ne tik įmonės, bet ir fiziniai asmenys. Dabar tai yra bene tas pats, kaip turėti mobilųjį telefoną. skaityti »

Europos Sąjunga kurs nemokamą belaidžio interneto tinklą

Europos Parlamentas nubalsavo už programą „Wifi4eu“, pagal kurią visose Europos Sąjungos šalyse siūloma nemokamai steigti belaidžio interneto stoteles. skaityti »

Studentai sukūrė sistemą, leidžiančią telefonu įjungti šviesą biure ar užkaisti virdulį

Galimybė telefonu užkaisti virdulį egzistuoja ne tik filmuose – tai įrodė bendram projektui susibūrę talentingi Lietuvos studentai, vos per kelias savaites sukūrę sistemą, kuri leidžia internetu valdyti buities bei elektronikos prietaisus biure ar namuose. skaityti »

Atidaryta nauja interneto karštosios linijos svetainė

Nauja specializuota RRT svetainė skirta pranešimams apie pastebėtą neteisėtą ar žalingą turinį, darantį įtaką nepilnamečiams. skaityti »

Ką daryti ir ko nedaryti, kad būtum populiarus internete?

Ką daryti ir ko nedaryti, kad būtum populiarius socialiniuose tinkluose? Į šiuos ir kitus klausimus atsako A. Bendorius, kuriantis tinklaraštį „Geležinė lapė“. skaityti »

E. prekybos dešimtmetis: 6 kartus padaugėjo internetu perkančių lietuvių

Per pastarąjį dešimtmetį visoje Europos Sąjungoje asmenų, perkančių internetu, padaugėjo beveik dvigubai. skaityti »

Lietuviai prekes dažniausiai užsisako į namus

Kiekvienoje šalyje nusistovi vis kitokie siuntų atsiėmimo įpročiai, pvz. Prancūzijoje daugiau nei pusė perkančiųjų internetu pirkinius nukreipia į siuntų atsėmimo tašką, o Baltijos šalyse išskirtinio populiarumo sulaukia siuntų terminalai. skaityti »

Interneto rūšys ir tiekėjai: kaip išsirinkti?

Patarimai, į ką vertėtų atkreipti dėmesį renkantis internetą ir kaip nuspręsti, kokia interneto rūšis jums tinkamiausia. skaityti »