6 būdai, kaip žaidimai gali padėti užtikrinti tinkamą sveikatos priežiūrą

Publikuota: 2013 m. birželio 24 d. pirmadienis

Šaltinis: ucc.lt

Internete vis daugėja straipsnių kaip kompiuteriniai žaidimai gali padėti spręsti įvairias sveikatos problemas. Pateikiame trumpą apžvalgą, ką kartu gali nuveikti žaidimų industrija ir sveikatos priežiūros institucijos. 

Disleksija ir veiksmo žaidimai 

Disleksijos atveju (sutrikimas skaitant ir jungiant raides) jaunimui, ypač ankstyvojoje paauglystėje, galima padėti pasitelkiant žaidimizacija. Neseniai paskelbtuose tyrimų rezultatuose, kurie buvo atlikti Padujos universitete Italijoje, rašoma, jog veiksmo žaidimai pagerina vaiko gebėjimą skaityti greitai ir efektyviai.

Vaikai 12 valandų žaidė „Rayman Raving Rabbids“, iškart po to buvo atlikti tyrimai. Rezultatuose užfiksuota greitesnė reakcija, o tai patvirtina  mokslininkų hipotezę, kad sąmoningumas ir dėmesys yra du įgūdžiai, galimai įgyjami žaidžiant žaidimus. Greitai besivystanti žaidimo eiga ir kartu užplūstantys veiksmai vienu metu įtraukia žaidėją, verčia jį skubiai mąstyti, kaip gauti reikiamą informaciją iš aplinkos. 

Nuo nudegimų padeda „Snow World“ 

Vaikai po sunkių nudegimų kenčia didelį skausmą. Siekiant sumažinti vaistų kiekį ir patiriamus sunkumus, Vašingtono universitete buvo sukurtas žaidimas „SnowWorld“. Tai virtualios realybės žaidimas, kuris dirba pagal informacijos pertekliaus prielaidą. Pacientai žaidime keliauja Arktimi ir mėto sniego gniūžtes į pingvinus ir mamutus. Tuo pat metu žaidimo fone groja Paul Simon muzika. Pagrindinė žaidimo idėja yra bent kažkiek apgauti smegenis nukreipiant dėmesį  į kitą dalyką vietoj koncentravimosi į skausmą. Naudojant įvairiapusę smegenų stimuliaciją, vienu metu pacientai gauna daug informacijos, taip smegenys nebespėja priimti skausmo signalų. 

Autizmą gydo detektyviniai žaidimai

Autistai sunkiai suvokia ir suvaldo emocijas, todėl jų socialinis gyvenimas tampa sudėtingas. Elisaneth Whyte, Neuromokslų tyrėja iš JAV, tikina, kad žaidimai gali būti panaudoti mokat autistus bendruomenės įgūdžių. Rekomenduojama žaisti „Warcraft“, kuris įtraukia vaikus savo detektyviniu turiniu.

Terapija su „Re:Mission“

Šiuo metu kylant problemų dėl vaikų fizinio pasyvumo, Wii Sports siūlo „exergame”. Tai linksmas laiko skaičiavimas sportuojant. Taip pat sukurta žaidimų, įkvepiančių pacientus. Populiari sėkmės istorija žaidimizacijoje ir sveikatos priežiūroje yra žaidimas „Re:Mission“, kuris padeda paaugliams ir jauniems žmonėms kovoti su vėžiu. Veikiant trečiuoju asmeniu, žaidimas detaliai paaiškina ligos simptomus ir gydymo būdus. Tyrimais įrodyta, kad vaikai, žaidę „Re:Mission“, geriau suprato savo ligą ir turėjo daugiau motyvacijos nepasiduoti ir su ja kovoti.

Gydytojo įgūdžiai ir „Wii Sports“

Sapienza universitetas Italijoje teigia, kad įgūdžiai, reikalingi žaidžiant „Wii Sports“, yra tokie patys, kurių prireikia, darant laparoskopines operacijas. Žaidžiant „Wii“ gerinami motorikos įgūdžiai ir koordinacija. Žaidimą galima žaisti dvejose arba trejose dimensijose. Operacijose laparoskopu naudojama maža kamera su 2D ekranu, kuri suteikia galimybę daktarams matyti, ką jie daro 3D erdvėje. Panaši sistema funkcionuoja „Wii Sports“.

Farmacija: „Syrum“

Farmacijos kompanijos dažniausiai menkai bendrauja su savo klientais, nepalaikydami glaudesnių ryšių. „Boehringer“ kompanija kuria žaidimą, siekdami supažindinti žmones su šia industrija.

Žaidimas vadinasi „Syru“, ir smarkiai primena „Farmville“. Žaidimo tikslas – surinkti tinkamas sudedamąsias dalis laboratorijoje, sukurti veikiančias formules ir pristatyti vaistus į parduotuves. 

Neabejojama, kad sveikatos priežiūros apsauga turi didelį potencialą žaidimų industrijai, todėl ateityje panašių žaidimų skaičius tik didės. 

Šaltinis: ucc.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Vaizdo žaidimai – daugiau nei vien pramoga: kodėl naudinga žaisti?

Kiekvienas žaidimas gali pasitarnauti ir kaip edukacijos šaltinis, įsitikinusi žaidimų kūrėjų įmonės „SneakyBox“ verslo plėtros vadovė Eglė Čiuoderienė. Pasak specialistės, skirtingi žaidimai padeda ugdyti loginį, kritinį, strateginį mąstymą, lavina atmintį, kūrybiškumą ir dar da... skaityti »

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Įdomioji e-atliekų surinkėjų statistika: šaldytuvus gyventojai išmeta ir su uogienėmis

Kone dešimtadalis nebenaudojamų stambiųjų elektroninių prietaisų iš kaimo vietovių pas elektroninės technikos atliekų surinkėjus patenka jau apsamanoję. skaityti »

54 proc. pirkėjų kainas vis dar konvertuoja į litus

Nors su euru lietuviai gyvena jau trečius metus, tačiau daugeliui gyventojų pasverti savo išlaidas ir įvertinti prekių kainas vis dar yra patogiau litais. skaityti »

„Microsoft“ prijungs prie interneto „Toyota“ automobilius

Pernai „Toyota“ įkūrė naują įmonę „Toyota Connected“, kurios veikla – interneto paslaugų integracija į automobilius, kelių infrastruktūrą ir transporto priemonių tarpusavio komunikacijos sistemų kūrimas. skaityti »

Baltijos šalių šimtmečiui skirtos proginės dviejų eurų monetos dizainą išrinks gyventojai

Prasidėjo dvi savaites truksiantis Lietuvos ir kitų Baltijos šalių gyventojų balsavimas internetu: renkamas dviejų eurų monetos, skirtos Baltijos šalių šimtmečiui, projektas. skaityti »

Gėrimų šildytuvas-šaldytuvas ant darbo stalo

Gėrimai yra skaniausi tada, kai yra tinkamos temperatūros. Tam skirtas mažytis USB šildytuvas-šaldytuvas, nuolat laikomas ant stalo. skaityti »

Paneigtas mitas apie kompiuterinių žaidimų įtaką empatijai

Ilgą laiką buvo manoma, kad kompiuteriniai žaidimai mažina empatiją. Tačiau ar tikrai? skaityti »

„Microsoft“ sukūrė uodus gaudantį robotą

„Microsoft“ sukurtas robotas padės mokslininkams tirti, kokius pavojingus virusus ir bakterijas platina šie vabzdžiai. skaityti »

Ateities automobiliai atpažins vairuotojo nuotaiką

Ateityje automobiliai ne tik žinos, ko mes norime, bet ir kaip mes jaučiamės, galės ne tik pildyti mūsų komandas, bet ir mums atsakyti. skaityti »

Žinutes bus galima rašyti akimis

„Microsoft“ kartu su Vašingtono universiteto mokslininkais sukūrė programą „Eye-Gaze“, kuria naudojantis tekstą į telefono ekraną galima suvesti akimis. skaityti »

Virtualiosios realybės perspektyvos: nuo apsipirkinėjimo iki karybos

Virtuali realybė tarnauja ne tik išsiilgusiems pramogų ar naujų potyrių, bet ir tiesiog siekiant pagerinti mūsų kasdienį gyvenimą. skaityti »