6 būdai, kaip žaidimai gali padėti užtikrinti tinkamą sveikatos priežiūrą

Publikuota: 2013 m. birželio 24 d. pirmadienis

Šaltinis: ucc.lt

Internete vis daugėja straipsnių kaip kompiuteriniai žaidimai gali padėti spręsti įvairias sveikatos problemas. Pateikiame trumpą apžvalgą, ką kartu gali nuveikti žaidimų industrija ir sveikatos priežiūros institucijos. 

Disleksija ir veiksmo žaidimai 

Disleksijos atveju (sutrikimas skaitant ir jungiant raides) jaunimui, ypač ankstyvojoje paauglystėje, galima padėti pasitelkiant žaidimizacija. Neseniai paskelbtuose tyrimų rezultatuose, kurie buvo atlikti Padujos universitete Italijoje, rašoma, jog veiksmo žaidimai pagerina vaiko gebėjimą skaityti greitai ir efektyviai.

Vaikai 12 valandų žaidė „Rayman Raving Rabbids“, iškart po to buvo atlikti tyrimai. Rezultatuose užfiksuota greitesnė reakcija, o tai patvirtina  mokslininkų hipotezę, kad sąmoningumas ir dėmesys yra du įgūdžiai, galimai įgyjami žaidžiant žaidimus. Greitai besivystanti žaidimo eiga ir kartu užplūstantys veiksmai vienu metu įtraukia žaidėją, verčia jį skubiai mąstyti, kaip gauti reikiamą informaciją iš aplinkos. 

Nuo nudegimų padeda „Snow World“ 

Vaikai po sunkių nudegimų kenčia didelį skausmą. Siekiant sumažinti vaistų kiekį ir patiriamus sunkumus, Vašingtono universitete buvo sukurtas žaidimas „SnowWorld“. Tai virtualios realybės žaidimas, kuris dirba pagal informacijos pertekliaus prielaidą. Pacientai žaidime keliauja Arktimi ir mėto sniego gniūžtes į pingvinus ir mamutus. Tuo pat metu žaidimo fone groja Paul Simon muzika. Pagrindinė žaidimo idėja yra bent kažkiek apgauti smegenis nukreipiant dėmesį  į kitą dalyką vietoj koncentravimosi į skausmą. Naudojant įvairiapusę smegenų stimuliaciją, vienu metu pacientai gauna daug informacijos, taip smegenys nebespėja priimti skausmo signalų. 

Autizmą gydo detektyviniai žaidimai

Autistai sunkiai suvokia ir suvaldo emocijas, todėl jų socialinis gyvenimas tampa sudėtingas. Elisaneth Whyte, Neuromokslų tyrėja iš JAV, tikina, kad žaidimai gali būti panaudoti mokat autistus bendruomenės įgūdžių. Rekomenduojama žaisti „Warcraft“, kuris įtraukia vaikus savo detektyviniu turiniu.

Terapija su „Re:Mission“

Šiuo metu kylant problemų dėl vaikų fizinio pasyvumo, Wii Sports siūlo „exergame”. Tai linksmas laiko skaičiavimas sportuojant. Taip pat sukurta žaidimų, įkvepiančių pacientus. Populiari sėkmės istorija žaidimizacijoje ir sveikatos priežiūroje yra žaidimas „Re:Mission“, kuris padeda paaugliams ir jauniems žmonėms kovoti su vėžiu. Veikiant trečiuoju asmeniu, žaidimas detaliai paaiškina ligos simptomus ir gydymo būdus. Tyrimais įrodyta, kad vaikai, žaidę „Re:Mission“, geriau suprato savo ligą ir turėjo daugiau motyvacijos nepasiduoti ir su ja kovoti.

Gydytojo įgūdžiai ir „Wii Sports“

Sapienza universitetas Italijoje teigia, kad įgūdžiai, reikalingi žaidžiant „Wii Sports“, yra tokie patys, kurių prireikia, darant laparoskopines operacijas. Žaidžiant „Wii“ gerinami motorikos įgūdžiai ir koordinacija. Žaidimą galima žaisti dvejose arba trejose dimensijose. Operacijose laparoskopu naudojama maža kamera su 2D ekranu, kuri suteikia galimybę daktarams matyti, ką jie daro 3D erdvėje. Panaši sistema funkcionuoja „Wii Sports“.

Farmacija: „Syrum“

Farmacijos kompanijos dažniausiai menkai bendrauja su savo klientais, nepalaikydami glaudesnių ryšių. „Boehringer“ kompanija kuria žaidimą, siekdami supažindinti žmones su šia industrija.

Žaidimas vadinasi „Syru“, ir smarkiai primena „Farmville“. Žaidimo tikslas – surinkti tinkamas sudedamąsias dalis laboratorijoje, sukurti veikiančias formules ir pristatyti vaistus į parduotuves. 

Neabejojama, kad sveikatos priežiūros apsauga turi didelį potencialą žaidimų industrijai, todėl ateityje panašių žaidimų skaičius tik didės. 

Šaltinis: ucc.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Vaizdo žaidimai – daugiau nei vien pramoga: kodėl naudinga žaisti?

Kiekvienas žaidimas gali pasitarnauti ir kaip edukacijos šaltinis, įsitikinusi žaidimų kūrėjų įmonės „SneakyBox“ verslo plėtros vadovė Eglė Čiuoderienė. Pasak specialistės, skirtingi žaidimai padeda ugdyti loginį, kritinį, strateginį mąstymą, lavina atmintį, kūrybiškumą ir dar da... skaityti »

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Nacionalinis Ukrainos bankas išleido šventinę monetą

Nacionalinis Ukrainos bankas išleido šventinę 5 grivnų monetą su šv. Mikalojaus atvaizdu. skaityti »

Ką per Kalėdas daugiausia perka Lietuvos gyventojai?

Lietuvoje kalėdiniu laikotarpiu prekybos tinklų pardavimai išauga maždaug penktadaliu, o pirkėjai gruodį užplūsta didžiausius prekybos centrus. skaityti »

Sukurtas išmanusis žiedas su daiktų interneto technologija

Kompanija „On Track Innovations Ltd.“ pristatė naują įrenginį – žiedą su įdiegta daiktų interneto technologija. skaityti »

„Panasonic“ sukūrė išmanųjį parduotuvės krepšelį

„Panasonic“ pristatė išmanųjį parduotuvės krepšelį, kuris gali atstoti kasininką ir kasos aparatą. skaityti »

Tingi klotis lovą? Tegu pasikloja pati!

Jungtinių Amerikos Valstijų išradėjai sugalvojo prietaisą „Smartduvet“, kuris paverčia antklodę išmaniąja. skaityti »

Gandų patikimumą tikrins dirbtinis intelektas

„Reuters“ tyrimai rodo, kad 20 proc. naujienų visų pirma papuola į socialinius tinklus, o iš ten jau plinta į naujienų portalus. Dėl šios priežasties žinių portaluose neretai skelbiamos melagingos žinios. skaityti »

Pasaulinį inovatyvių idėjų konkursą laimėjo studentas iš Estijos

Paskelbtas visame pasaulyje vykusio tarptautinio idėjų inovatyviems namams konkurso „Electrolux Ideas Lab“ nugalėtojas – juo tapo idėjos autorius, produkto dizaino studentas Hannes Lung iš Estijos. skaityti »

„Galeries Lafayette“ prekybos centre apsigyveno šiaurės meškos

Prancūziškas prekybos tinklas „Galeries Lafayette“ vilioja pirkėjus papildytosios realybės vaizdais. skaityti »

„Intel“ pademonstravo 500 skraidyklių šviesos šou

Panaudodama 500 bepiločių skraidyklių su šviesos diodais bendrovė „Intel“ pristatė įspūdingą šviesos šou, kuris buvo įtrauktas į Gineso rekordų knygą. skaityti »

5 inovacijos, į kurias verta atkreipti dėmesį

Didieji technologijų gamintojai deda daug pastangų, siekdami naujais ir išmaniais sprendimais pagerinti žmonių gyvenimą. skaityti »