Šiuo metu žaidimai, skirti teigiamų pokyčių iniciavimui ir pozityviam problemų sprendimui, naudojami įvairiose sferose. Net JAV kariuomenėje žaidimai užėmė svarbią vietą. Įvairūs mokymai ir gydymai tampa praeitu etapu. Dabar veteranai gydomi žaidimais taip siekiant sugrąžinti žmonėms džiaugsmą ir viltį.
Šaltinis: ucc.lt
Šiuo metu žaidimai, skirti teigiamų pokyčių iniciavimui ir pozityviam problemų sprendimui, naudojami įvairiose sferose. Net JAV kariuomenėje žaidimai užėmė svarbią vietą. Įvairūs mokymai ir gydymai tampa praeitu etapu. Dabar – veteranai gydomi žaidimais. Taip siekiama jiems sugrąžinti džiaugsmą ir viltį.
Naudojant pakankamai naują sistemą „Computer Assisted Rehabilitative Environment“ (CAREN), sužeisti kariškiai, kenčiantys nuo įvairių sutrikimų, potrauminio streso ir galvos smegenų sužalojimo traumų, gali lengviau pradėti atgauti savo tiesioginę ir netiesioginę pusiausvyrą. Taip skatinamas tikslingesnis grįžimas prie normalaus gyvenimo. Pasak Veteranų administracijos, daugiau nei 44–iems procentams Irako ir Afganistano veteranų buvo diagnozuotos psichologinės problemos, o kariai, kurie tarnavo specialiuose dislokavimo būriuose, dažnai kenčia nuo potrauminio streso ir liekamųjų reiškinių po galvos sužalojimų. Tai psichologinė „spraga“, kur žaidimų pramonė, atrodo, gali įsitvirtinti.
Dr. Glenn Albright, Kognito Interactive įkūrėjas, savo supratimą apie šią „spragą“ panaudojo kurdamas simuliatorių, kuris moko šeimas, kaip adaptuotis prie gyvenimo namuose, vyrams grįžus iš karo. At–Risk (http://vimeo.com/26337019) – tai internetinių žaidimų rinkinys, skirtas parengti konkrečias žmonių grupes, nustatyti matomus ir nepastebimus psichologinio streso požymius. „Avataras“ naudojamas mokyti daugiau nei 900 000 veteranų šeimų iš JAV, dėstytojų ir studentų iš 95 universitetų ir daugiau nei 80 ligoninių. Tai žaidimų technologija, sujungta su mąstymo „avataru“, veikianti ir reaguojanti lyg veteranai, kuriems gresia pavojus.
Simuliatorius padeda sužeistiems kariams atgauti atpažinimo funkciją, sutelkti dėmesį, ir galbūt, grąžinti jų šypsenas. Kai kurios padėti siekiančios organizacijos renka pinigus kurti ir platinti tokius žaidimus.
Kaip kitos organizacijos naudoja žaidimizaciją kariams gydyti?
– „GamesAid“ yra Jungtinėje Karalystėje įsikūrusi didelė labdaros organizacija, padedanti kitoms labdaros organizacijoms. Praėjusiais metais jie paaukojo pinigų, kad padėtų žmonėms su negalia mėgautis vaizdo žaidimais – sužeistiems kariams, jauniems neįgaliems asmenims, nesvarbu, ar jie yra ligoninėje, slaugos ligoninėje, reabilitacijos centre, ar namuose.
– „Silver Star Families of America“ yra labdaros organizacija, kuri pagerbia sužeistus karius specialiais ženklais, pažymėjimais ir priežiūros paketais. „Patti Patton Bader“, „Soldiers‘s Angels“ įkūrėja Walter Reed ligoninėje kariams drąsiai teigė, kad vaizdo žaidimai suteikia puikią terapiją sužeistiems kariams.
-Praėjusį birželį George Schmidt, karo Irake veteranas, kenčiantis nuo potrauminio streso, supurtė žiniasklaidą savo asmenine istorija, kaip žaidimai padėjo jam grįžti į įprastą gyvenimą. Pareikšdamas solidarumą su kitais nuo potrauminio streso kenčiančiais kariais, G. Schmidt siūlė remti projektą „The Wounded Warrior Project“.
Tai tik keletas pagalbos pavyzdžių ir būdų padėti sužeistiems kariams. Manoma, kad tai naujos žaidimizacijos šakos pradžia.