Jane McGonigal: kodėl turėtume būti dėkingi žaidimams?

Publikuota: 2012 m. gruodžio 9 d. sekmadienis

Šaltinis: ucc.lt

Jane McGonigal – populiari žaidimų kūrėja, dar vadinama žymiausiu žaidimizacijos veidu JAV. 2011 m. parašė ir išleido knygą „Laužoma tikrovė: kodėl žaidimai mus daro geresnius ir kaip jie gali pakeisti pasaulį“, kurioje nagrinėja masinius žaidimus internete (angl. massive multiplayer online) ir netgi siekia inicijuoti žaidimizacijos kategoriją Nobelio premijai gauti.

„Nuo nulio iki didelės patirties per trisdešimt sekundžių – nenuostabu, jog vaizdo žaidimai įtraukia. Niekada iki šiol žmonijos istorijoje nebuvo tokio optimalaus būdo aktyvinti emocijas taip pigiai, patikimai ir greitai,“ – teigia autorė savo knygoje. Jos vizija – tai pozityviosios psichologijos į vaizdo žaidimus įtraukimas. Žaidėjai galėtų nukreipti įgūdžius, kuriuos įgijo žaisdami, ir panaudoti juos realių problemų sprendimui.

Savo novatorišku darbu Jane padėjo sujungti keletą tarpdisciplininių mokslo šakų ir tinkamai paaiškinti, kodėl turėtume džiaugtis žaidimų kūrimu ir žaidimizacija. Savo interneto dienoraštyje ji pabrėžia: žaidimų nauda gali būti įvairi. Pavyzdžiui, neseniai parašytas mokslinis straipsnis, kaip koviniai žaidimai gerina bendradarbiavimo įgūdžius. Dar daugiau, įrodyta, kad žaidimai – natūralus mokymosi procesas.

Ką jie suteikia mums?

1. Gilesnę prasmę žmogaus veiksmams – skatinamas noras būti kažkuo daugiau, o ne tik įprastu savimi, prisidėti prie didesnių tikslų kūrimo. Atliekant veiksmus dėl didesnio tikslo, žaidėjas patiria teigiamas emocijas, susijusias su altruizmu.
2. Erzina ir įtraukia žmones trumpais sėkmės blyksniais. Žmonės mėgsta nuolat ieškoti laimės šaltinių, o žaidimai padeda plėtoti staigaus optimizmo jausmą.
3. Suteikia galimybę intensyviai dalyvauti „veiksme“, smegenys dirba visu pajėgumu. Tą užtikrina apgalvotai suprojektuota žaidimo mechanika.
4. Palengvina socialinius ryšius, naudojant mobiliuosius žaidimus ir žaidžiant masinius žaidimus, tuo pačiu skatina tarptautinę komunikaciją. Jane vadina šį reiškinį „Bendradarbiavimo radaru”, žmonės buriasi į žaidybines grupes.

Jane nurodo top 10 teigiamų emocijų, kurias žaidėjai jaučia, žaisdami savo mėgstamus vaizdo žaidimus: kūrybiškumas; Pasitenkinimas; Atradimas; Susijaudinimas; Smalsumas; Pasididžiavimas; Nuostaba; Meilė; Palengvėjimas; Džiaugsmas.

Svarbu atkreipti dėmesį, kad kūrybiškumas nėra tapatus emocijoms, tačiau žaidėjai vis dar jaučia poreikį išreikšti tai, kaip didžiausią dalyką, žaisdami savo mėgstamus žaidimus. Kūrybiškumas yra unikalus kiekvienam individui, ir kiekvienas jį vertina savaip.

Įdomūs faktai:
1. Jane sukūrė pasaulį keičiančių žaidimų sąrašą (http://janemcgonigal.com/play–me/)
2. 97 proc. JAV paauglių žaidžia vaizdo žaidimus, ir net 92 proc. vos 2 metų vaikų!
3. Vaizdo žaidėjai turi beveik 30 proc. didesnę kūrybiškumo kompetenciją, nei jų bendraamžiai.
4. Mokslininkai nustatė, kad ADHD (dėmesio sukaupimo sutrikimo) simptomai išnyksta, studentams nuolat žaidžiant savo mėgstamus žaidimus.
5. Manoma, jog žmogaus teigiamų ir neigiamų emocijų santykis turėtų būti 3:1, tačiau natūraliai šis santykis neišlaikomas, neigiamos emocijos vyrauja. Žaidimai yra puikus būdas išlaikyti 3:1 santykį kasdieniniame gyvenime.

Šaltinis: ucc.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Vaizdo žaidimai – daugiau nei vien pramoga: kodėl naudinga žaisti?

Kiekvienas žaidimas gali pasitarnauti ir kaip edukacijos šaltinis, įsitikinusi žaidimų kūrėjų įmonės „SneakyBox“ verslo plėtros vadovė Eglė Čiuoderienė. Pasak specialistės, skirtingi žaidimai padeda ugdyti loginį, kritinį, strateginį mąstymą, lavina atmintį, kūrybiškumą ir dar da... skaityti »

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Medžiaga, kuri sukels perversmą sporto prekių ir medicinos pramonėse

Bingamtono Universiteto Niujorke mokslininkai sukūrė šią keistą tamprią medžiagą, kuri iš tikrųjų yra baterija. skaityti »

Vyras savadarbe raketa bandys įrodyti, kad Žemė plokščia

Mike'as Hughesas pasirengęs paleisti savo iš metalo laužo sukurtą raketą Mojave dykumoje ir įrodyti, kad Žemė yra plokščia. skaityti »

Ar galima sapnuoti nemiegant?

Mokslininkai iš Londono teigia atradę būdą kaip sutrikdyti žmogaus protą ir pakeisti jo supratimą apie tai, kas tikra. skaityti »

Biurų pastatai su treniruokliais ir masažuotojais – kaip milžiniškos kompanijos atrakina darbuotojų kūrybiškumą?

Įsivaizduokite įmonę, kuri iš visų savo darbuotojų ne prašo, bet reikalauja į užduotis žvelgti netradiciškai. skaityti »

„Panasonic“ pristatė permatomą televizorių

Neseniai Berlyne vykusioje parodoje „IFA 2017“ televizorių gamintoja „Panasonic“ pristatė televizorių su visiškai permatomu ekranu. skaityti »

Programuotojų diena

Rugsėjo 13 dieną minima Programuotojų diena. Kodėl būtent šiandien? skaityti »

Mokslininkai mano atradę būdą, kaip visam laikui atsikratyti žalingų įpročių

Mokslininkai atranda naujų būdų, kaip tiesiogiai veikiant smegenis atsikratyti žalingų įpročių ir iki minimumo sumažinti atkritimo tikimybę. skaityti »

Kad kelionė neprailgtų: intelektiniai žaidimai, kuriuos privalote turėti išmaniajame

Pažinimo džiaugsmas mus praturtina kaip niekas kitas, tačiau keliaudami mes dažnai daugybę laiko praleidžiame automobilyje ar lėktuve, valandų valandas pro langą veltui stebėdami plaukiančius debesis. skaityti »

Ką veikia biomechanikai?

Biomechanikai – tai inžinieriai, kurie mokosi iš gamtos... skaityti »

Lietuvos studentas sukūrė sportinį elektrinį triratį

Europoje dar nauja sporto šaka susidomėjęs studentas Rolandas Dockevičius iš Klaipėdos sukūrė elektrinį triratį drifterį. skaityti »