Jane McGonigal: kodėl turėtume būti dėkingi žaidimams?

Publikuota: 2012 m. gruodžio 9 d. sekmadienis

Šaltinis: ucc.lt

Jane McGonigal – populiari žaidimų kūrėja, dar vadinama žymiausiu žaidimizacijos veidu JAV. 2011 m. parašė ir išleido knygą „Laužoma tikrovė: kodėl žaidimai mus daro geresnius ir kaip jie gali pakeisti pasaulį“, kurioje nagrinėja masinius žaidimus internete (angl. massive multiplayer online) ir netgi siekia inicijuoti žaidimizacijos kategoriją Nobelio premijai gauti.

„Nuo nulio iki didelės patirties per trisdešimt sekundžių – nenuostabu, jog vaizdo žaidimai įtraukia. Niekada iki šiol žmonijos istorijoje nebuvo tokio optimalaus būdo aktyvinti emocijas taip pigiai, patikimai ir greitai,“ – teigia autorė savo knygoje. Jos vizija – tai pozityviosios psichologijos į vaizdo žaidimus įtraukimas. Žaidėjai galėtų nukreipti įgūdžius, kuriuos įgijo žaisdami, ir panaudoti juos realių problemų sprendimui.

Savo novatorišku darbu Jane padėjo sujungti keletą tarpdisciplininių mokslo šakų ir tinkamai paaiškinti, kodėl turėtume džiaugtis žaidimų kūrimu ir žaidimizacija. Savo interneto dienoraštyje ji pabrėžia: žaidimų nauda gali būti įvairi. Pavyzdžiui, neseniai parašytas mokslinis straipsnis, kaip koviniai žaidimai gerina bendradarbiavimo įgūdžius. Dar daugiau, įrodyta, kad žaidimai – natūralus mokymosi procesas.

Ką jie suteikia mums?

1. Gilesnę prasmę žmogaus veiksmams – skatinamas noras būti kažkuo daugiau, o ne tik įprastu savimi, prisidėti prie didesnių tikslų kūrimo. Atliekant veiksmus dėl didesnio tikslo, žaidėjas patiria teigiamas emocijas, susijusias su altruizmu.
2. Erzina ir įtraukia žmones trumpais sėkmės blyksniais. Žmonės mėgsta nuolat ieškoti laimės šaltinių, o žaidimai padeda plėtoti staigaus optimizmo jausmą.
3. Suteikia galimybę intensyviai dalyvauti „veiksme“, smegenys dirba visu pajėgumu. Tą užtikrina apgalvotai suprojektuota žaidimo mechanika.
4. Palengvina socialinius ryšius, naudojant mobiliuosius žaidimus ir žaidžiant masinius žaidimus, tuo pačiu skatina tarptautinę komunikaciją. Jane vadina šį reiškinį „Bendradarbiavimo radaru”, žmonės buriasi į žaidybines grupes.

Jane nurodo top 10 teigiamų emocijų, kurias žaidėjai jaučia, žaisdami savo mėgstamus vaizdo žaidimus: kūrybiškumas; Pasitenkinimas; Atradimas; Susijaudinimas; Smalsumas; Pasididžiavimas; Nuostaba; Meilė; Palengvėjimas; Džiaugsmas.

Svarbu atkreipti dėmesį, kad kūrybiškumas nėra tapatus emocijoms, tačiau žaidėjai vis dar jaučia poreikį išreikšti tai, kaip didžiausią dalyką, žaisdami savo mėgstamus žaidimus. Kūrybiškumas yra unikalus kiekvienam individui, ir kiekvienas jį vertina savaip.

Įdomūs faktai:
1. Jane sukūrė pasaulį keičiančių žaidimų sąrašą (http://janemcgonigal.com/play–me/)
2. 97 proc. JAV paauglių žaidžia vaizdo žaidimus, ir net 92 proc. vos 2 metų vaikų!
3. Vaizdo žaidėjai turi beveik 30 proc. didesnę kūrybiškumo kompetenciją, nei jų bendraamžiai.
4. Mokslininkai nustatė, kad ADHD (dėmesio sukaupimo sutrikimo) simptomai išnyksta, studentams nuolat žaidžiant savo mėgstamus žaidimus.
5. Manoma, jog žmogaus teigiamų ir neigiamų emocijų santykis turėtų būti 3:1, tačiau natūraliai šis santykis neišlaikomas, neigiamos emocijos vyrauja. Žaidimai yra puikus būdas išlaikyti 3:1 santykį kasdieniniame gyvenime.

Šaltinis: ucc.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Vaizdo žaidimai – daugiau nei vien pramoga: kodėl naudinga žaisti?

Kiekvienas žaidimas gali pasitarnauti ir kaip edukacijos šaltinis, įsitikinusi žaidimų kūrėjų įmonės „SneakyBox“ verslo plėtros vadovė Eglė Čiuoderienė. Pasak specialistės, skirtingi žaidimai padeda ugdyti loginį, kritinį, strateginį mąstymą, lavina atmintį, kūrybiškumą ir dar da... skaityti »

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Šiuolaikiniai vaikai pinigus taupys skaitmeninėse taupyklėse

Kiekvienas vaikystėje esame turėjęs monetų taupyklę. Kaip vaikai taupys pinigus, jei kažkada pasaulyje nebebus grynųjų? skaityti »

Skeptiškiems tėveliams: 5 faktai apie vaizdo žaidimų naudą

Tyrimai atskleidė, kad saikingos pramogos su vaizdo žaidimais gali teikti naudą ne tik vaikams, bet ir jų tėveliams. skaityti »

NATO suvažiavimą saugos ereliai

Gegužės 25 d. Briuselyje vyks NATO renginys, kuriame dalyvaus ir JAV prezidentas Donaldas Trampas. Į susitikimą suvažiuos valdžios atstovai iš 29 šalių. skaityti »

Dubajaus gatvėse patruliuoja robotas–policininkas

Į darbą priimtas pirmasis robotas–policininkas. Jis prisijungė prie policininkų būrio Arabų Emyratuose, Dubajuje. skaityti »

Kodėl lietuviai mėgsta atsiskaityti tik gavę prekes?

Mokėjimas už prekes jų pristatymo metu – vienas populiariausių būdų atsiskaityti už internetinius pirkinius Lietuvoje. skaityti »

Kad palinkus prie išmaniųjų kupra neužaugtų...

JAV vykdytas tyrimas parodė, kad nuolatinis žiūrėjimas į išmanųjį telefoną žemyn prilygsta maždaug 27 kilogramų svoriui, pakabintam ant kaklo, o tai pastarajam nėra naudinga. skaityti »

Nauja mobilioji programėlė – unikalus emocinės pagalbos sau būdas

Kiekvienas programėlės naudotojas galės žymėti ir stebėti savo emocinę būklę, tikimasi, kad šis įrankis padės ugdyti emocinį raštingumą. skaityti »

Kvadratinės Latvijos kolekcinės monetos tiražas išgraibstytas akimirksniu

Gegužės pradžioje Latvijos centrinis bankas pradėjo prekiauti nauja kolekcine moneta, skirta Latgalos kongreso šimtmečiui. skaityti »

Išleista Eurovizijos konkursui skirta moneta

Nacionalinis Ukrainos bankas gegužės 11 d. pradės prekiauti kolekcine moneta, skirta „Eurovizijos 2017“ konkursui. skaityti »

Mokslas atskleidė, ko reikia norint sukurti genialų protą

Intelektas – nėra būtinas genijaus požymis, svarbus žmogaus kūrybiškumas ir atkaklumas. skaityti »