Jane McGonigal: kodėl turėtume būti dėkingi žaidimams?

Publikuota: 2012 m. gruodžio 9 d. sekmadienis

Šaltinis: ucc.lt

Jane McGonigal – populiari žaidimų kūrėja, dar vadinama žymiausiu žaidimizacijos veidu JAV. 2011 m. parašė ir išleido knygą „Laužoma tikrovė: kodėl žaidimai mus daro geresnius ir kaip jie gali pakeisti pasaulį“, kurioje nagrinėja masinius žaidimus internete (angl. massive multiplayer online) ir netgi siekia inicijuoti žaidimizacijos kategoriją Nobelio premijai gauti.

„Nuo nulio iki didelės patirties per trisdešimt sekundžių – nenuostabu, jog vaizdo žaidimai įtraukia. Niekada iki šiol žmonijos istorijoje nebuvo tokio optimalaus būdo aktyvinti emocijas taip pigiai, patikimai ir greitai,“ – teigia autorė savo knygoje. Jos vizija – tai pozityviosios psichologijos į vaizdo žaidimus įtraukimas. Žaidėjai galėtų nukreipti įgūdžius, kuriuos įgijo žaisdami, ir panaudoti juos realių problemų sprendimui.

Savo novatorišku darbu Jane padėjo sujungti keletą tarpdisciplininių mokslo šakų ir tinkamai paaiškinti, kodėl turėtume džiaugtis žaidimų kūrimu ir žaidimizacija. Savo interneto dienoraštyje ji pabrėžia: žaidimų nauda gali būti įvairi. Pavyzdžiui, neseniai parašytas mokslinis straipsnis, kaip koviniai žaidimai gerina bendradarbiavimo įgūdžius. Dar daugiau, įrodyta, kad žaidimai – natūralus mokymosi procesas.

Ką jie suteikia mums?

1. Gilesnę prasmę žmogaus veiksmams – skatinamas noras būti kažkuo daugiau, o ne tik įprastu savimi, prisidėti prie didesnių tikslų kūrimo. Atliekant veiksmus dėl didesnio tikslo, žaidėjas patiria teigiamas emocijas, susijusias su altruizmu.
2. Erzina ir įtraukia žmones trumpais sėkmės blyksniais. Žmonės mėgsta nuolat ieškoti laimės šaltinių, o žaidimai padeda plėtoti staigaus optimizmo jausmą.
3. Suteikia galimybę intensyviai dalyvauti „veiksme“, smegenys dirba visu pajėgumu. Tą užtikrina apgalvotai suprojektuota žaidimo mechanika.
4. Palengvina socialinius ryšius, naudojant mobiliuosius žaidimus ir žaidžiant masinius žaidimus, tuo pačiu skatina tarptautinę komunikaciją. Jane vadina šį reiškinį „Bendradarbiavimo radaru”, žmonės buriasi į žaidybines grupes.

Jane nurodo top 10 teigiamų emocijų, kurias žaidėjai jaučia, žaisdami savo mėgstamus vaizdo žaidimus: kūrybiškumas; Pasitenkinimas; Atradimas; Susijaudinimas; Smalsumas; Pasididžiavimas; Nuostaba; Meilė; Palengvėjimas; Džiaugsmas.

Svarbu atkreipti dėmesį, kad kūrybiškumas nėra tapatus emocijoms, tačiau žaidėjai vis dar jaučia poreikį išreikšti tai, kaip didžiausią dalyką, žaisdami savo mėgstamus žaidimus. Kūrybiškumas yra unikalus kiekvienam individui, ir kiekvienas jį vertina savaip.

Įdomūs faktai:
1. Jane sukūrė pasaulį keičiančių žaidimų sąrašą (http://janemcgonigal.com/play–me/)
2. 97 proc. JAV paauglių žaidžia vaizdo žaidimus, ir net 92 proc. vos 2 metų vaikų!
3. Vaizdo žaidėjai turi beveik 30 proc. didesnę kūrybiškumo kompetenciją, nei jų bendraamžiai.
4. Mokslininkai nustatė, kad ADHD (dėmesio sukaupimo sutrikimo) simptomai išnyksta, studentams nuolat žaidžiant savo mėgstamus žaidimus.
5. Manoma, jog žmogaus teigiamų ir neigiamų emocijų santykis turėtų būti 3:1, tačiau natūraliai šis santykis neišlaikomas, neigiamos emocijos vyrauja. Žaidimai yra puikus būdas išlaikyti 3:1 santykį kasdieniniame gyvenime.

Šaltinis: ucc.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Vaizdo žaidimai – daugiau nei vien pramoga: kodėl naudinga žaisti?

Kiekvienas žaidimas gali pasitarnauti ir kaip edukacijos šaltinis, įsitikinusi žaidimų kūrėjų įmonės „SneakyBox“ verslo plėtros vadovė Eglė Čiuoderienė. Pasak specialistės, skirtingi žaidimai padeda ugdyti loginį, kritinį, strateginį mąstymą, lavina atmintį, kūrybiškumą ir dar da... skaityti »

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Įdomioji e-atliekų surinkėjų statistika: šaldytuvus gyventojai išmeta ir su uogienėmis

Kone dešimtadalis nebenaudojamų stambiųjų elektroninių prietaisų iš kaimo vietovių pas elektroninės technikos atliekų surinkėjus patenka jau apsamanoję. skaityti »

54 proc. pirkėjų kainas vis dar konvertuoja į litus

Nors su euru lietuviai gyvena jau trečius metus, tačiau daugeliui gyventojų pasverti savo išlaidas ir įvertinti prekių kainas vis dar yra patogiau litais. skaityti »

„Microsoft“ prijungs prie interneto „Toyota“ automobilius

Pernai „Toyota“ įkūrė naują įmonę „Toyota Connected“, kurios veikla – interneto paslaugų integracija į automobilius, kelių infrastruktūrą ir transporto priemonių tarpusavio komunikacijos sistemų kūrimas. skaityti »

Baltijos šalių šimtmečiui skirtos proginės dviejų eurų monetos dizainą išrinks gyventojai

Prasidėjo dvi savaites truksiantis Lietuvos ir kitų Baltijos šalių gyventojų balsavimas internetu: renkamas dviejų eurų monetos, skirtos Baltijos šalių šimtmečiui, projektas. skaityti »

Gėrimų šildytuvas-šaldytuvas ant darbo stalo

Gėrimai yra skaniausi tada, kai yra tinkamos temperatūros. Tam skirtas mažytis USB šildytuvas-šaldytuvas, nuolat laikomas ant stalo. skaityti »

Paneigtas mitas apie kompiuterinių žaidimų įtaką empatijai

Ilgą laiką buvo manoma, kad kompiuteriniai žaidimai mažina empatiją. Tačiau ar tikrai? skaityti »

„Microsoft“ sukūrė uodus gaudantį robotą

„Microsoft“ sukurtas robotas padės mokslininkams tirti, kokius pavojingus virusus ir bakterijas platina šie vabzdžiai. skaityti »

Ateities automobiliai atpažins vairuotojo nuotaiką

Ateityje automobiliai ne tik žinos, ko mes norime, bet ir kaip mes jaučiamės, galės ne tik pildyti mūsų komandas, bet ir mums atsakyti. skaityti »

Žinutes bus galima rašyti akimis

„Microsoft“ kartu su Vašingtono universiteto mokslininkais sukūrė programą „Eye-Gaze“, kuria naudojantis tekstą į telefono ekraną galima suvesti akimis. skaityti »

Virtualiosios realybės perspektyvos: nuo apsipirkinėjimo iki karybos

Virtuali realybė tarnauja ne tik išsiilgusiems pramogų ar naujų potyrių, bet ir tiesiog siekiant pagerinti mūsų kasdienį gyvenimą. skaityti »