Šizofreniją įveikti padeda kompiuterinis mokymas

Publikuota: 2012 m. gruodžio 1 d. šeštadienis

Šaltinis: ucc.lt

„ScienceDaily“ paskelbė, kad sergantys šizofrenija žmonės, pabaigę 80–ies valandų trukmės intensyvius kompiuterinius mokymo pratimus, tampa pajėgesni geriau atlikti sudėtingas užduotis, reikalingas atskirti savo vidines mintis nuo realybės.

Žurnale „Neuron“ buvo aprašytas nedidelis klinikinis tyrimas, atliktas San Francisko Medicinos centre ir Kalifornijos Universitete, kurio metu pacientai išbandė skaitmeninius pratimus, kurie skirti šizofrenijos gydymui.

„Šizofrenija atakuoja apie 1 procentą visų amerikiečių ir daugiau nei 50 milijonų žmonių visame pasaulyje. Tai viena sunkiausiai išgydomų psichikos ligų – kuo ilgiau pacientas serga, tuo liūdnesnės tampa prognozės,“ – teigė profesorė Sophia Vinogradov. „Realybė – tai stebėjimas ir gebėjimas atskirti vidinį pasaulį nuo išorinio tikrovės. Tai sudėtinga pažinimo funkcija, kuri yra sutrikusi, sergant šizofrenija,“ – paaiškino ji.

„Įtarėme, jog turint neuro psichiatrinių ligų ir siekiant pagerinti kognityvines funkcijas, turėtume kreipti dėmesį į pirmo lygio suvokimo procesus, taip pat į laikinąją atmintį ir socialinio pažinimo procesų sutrikimus,” – komentavo Srikantan Nagarajan, radiologijos ir biomedicinos tomografijos profesorius, mokslų daktaras.

Tirta 30 pacientų, sergančių šizofrenija. Pusei iš jų buvo paskirta 80 valandų kompiuterizuoto mokymo, kurį sudaro klausos, regos ir socialiniai kognityviniai pratimai (angl. cognitive training programs), sukurti „Posit Science Corporation“. Tuomet dalyviai nedelsdami pakartojo pirminės tikrovės stebėjimo užduotį, kurios metu buvo stebima smegenų veikla, susijusi su gebėjimu atskirti žodžius: jie susidaro paciento galvoje (viduje sukurta informacija), nuo žodžių, kuriuos parodė eksperimento organizatoriai (išoriškai pateikė informaciją).

Lyginant su vertinimais prieš mokymus, šizofrenija sergantys pacientai, kuriems per 16–ką savaičių buvo suteikta 80 kompiuterizuotų mokymo valandų, pradėjo geriau suvokti realybę. Šis pagerėjimas sutapo su pagrindine smegenų dalies aktyvacija. Todėl kompiuterizuotas mokymas bus taikomas kaip vienas iš metodų klastingai psichiatrinei ligai gydyti.

Kognityviniai kompiuteriniai mokymai – tai sistema suaugusiems, įprastai naudojama smegenų veiklos aktyvinimui, refleksų ir reakcijos tobulinimui. Sistema sudaryta iš programų ir vaizdo žaidimų, padedančių geriau pasiekti rezultatų. Įvairių žaidimų galima lengvai rasti internete, jie prieinami visiems. (Susidomėjusiems siūlome panaršyti čia – www.brainmetrix.com/cognitive–training/).

Šaltinis: ucc.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Įdomioji e-atliekų surinkėjų statistika: šaldytuvus gyventojai išmeta ir su uogienėmis

Kone dešimtadalis nebenaudojamų stambiųjų elektroninių prietaisų iš kaimo vietovių pas elektroninės technikos atliekų surinkėjus patenka jau apsamanoję. skaityti »

54 proc. pirkėjų kainas vis dar konvertuoja į litus

Nors su euru lietuviai gyvena jau trečius metus, tačiau daugeliui gyventojų pasverti savo išlaidas ir įvertinti prekių kainas vis dar yra patogiau litais. skaityti »

„Microsoft“ prijungs prie interneto „Toyota“ automobilius

Pernai „Toyota“ įkūrė naują įmonę „Toyota Connected“, kurios veikla – interneto paslaugų integracija į automobilius, kelių infrastruktūrą ir transporto priemonių tarpusavio komunikacijos sistemų kūrimas. skaityti »

Baltijos šalių šimtmečiui skirtos proginės dviejų eurų monetos dizainą išrinks gyventojai

Prasidėjo dvi savaites truksiantis Lietuvos ir kitų Baltijos šalių gyventojų balsavimas internetu: renkamas dviejų eurų monetos, skirtos Baltijos šalių šimtmečiui, projektas. skaityti »

Gėrimų šildytuvas-šaldytuvas ant darbo stalo

Gėrimai yra skaniausi tada, kai yra tinkamos temperatūros. Tam skirtas mažytis USB šildytuvas-šaldytuvas, nuolat laikomas ant stalo. skaityti »

Paneigtas mitas apie kompiuterinių žaidimų įtaką empatijai

Ilgą laiką buvo manoma, kad kompiuteriniai žaidimai mažina empatiją. Tačiau ar tikrai? skaityti »

„Microsoft“ sukūrė uodus gaudantį robotą

„Microsoft“ sukurtas robotas padės mokslininkams tirti, kokius pavojingus virusus ir bakterijas platina šie vabzdžiai. skaityti »

Ateities automobiliai atpažins vairuotojo nuotaiką

Ateityje automobiliai ne tik žinos, ko mes norime, bet ir kaip mes jaučiamės, galės ne tik pildyti mūsų komandas, bet ir mums atsakyti. skaityti »

Žinutes bus galima rašyti akimis

„Microsoft“ kartu su Vašingtono universiteto mokslininkais sukūrė programą „Eye-Gaze“, kuria naudojantis tekstą į telefono ekraną galima suvesti akimis. skaityti »

Virtualiosios realybės perspektyvos: nuo apsipirkinėjimo iki karybos

Virtuali realybė tarnauja ne tik išsiilgusiems pramogų ar naujų potyrių, bet ir tiesiog siekiant pagerinti mūsų kasdienį gyvenimą. skaityti »