Žaidimizacija gali skatinti donorystę

Publikuota: 2013 m. rugsėjo 1 d. sekmadienis

Šiuo metu žaidimizuojamos įvairiausios gyvenimo sritys – mokslas, verslas, menas ir pan. Kokių dar yra sričių, kurias būtų galima žaidimizuoti? Andrew Tipp, vienas žinomiausių skaitmeninės leidybos redaktorių (blogerių), apžvelgia kaip būtų galima panaudoti žaidimizaciją, siekiant paskatinti kraujo donorystę.

Padaręs analizę  A. Tipp pateikia keletą variantų: 
– Pasiekimų fiksavimas (angl. milestones) – kraujo donorai galės stebėti savo kraujo davimo progresą ir matyti kaip vystosi jų „karjera“ šioje srityje. Informacija taip pat galėtų būti atvaizduojama progreso schemose; 
– Atlygio sistema (angl. reward system) – suteikiami taškai atsižvelgiant į kraujo davimą. Reikia numatyti, kad surinkus tam tikrą kiekį taškų, donoras bus apdovanotas – gaus atlygį; 
– Nukreipimai (angl. referals) – jeigu donorai pritraukia/nukreipia daugiau žmonių duoti kraujo, gauna daugiau taškų; 
– Bendruomenė ir varžymasis (angl. community&competition) – turi būti lyderių lentos, kuriose atvaizduoti reitingai, kas kiek taškų turi, kas pirmauja ir pan. Tai turėtų paskatinti bendruomenės narius varžytis tarpusavyje ir siekti geresnių rezultatų. Geresnių rezultatų siekimas – reiškia dažnesnis kraujo davimas ir kitų pritraukimas į šį procesą.

Jeigu tokiais metodais būtų sužaidybintas kraujo davimas, jokiu būdu to nereikia vertinti to kaip žaidimo. Juk niekas neduos kraujo tam, kad smagiai praleistų laiką. Taip elgiamasi siekiant padėti kitiems. O žaidimizacijos įvedimas kraujo donorystės srityje galėtų padaryti patį procesą patrauklesniu ir labiau įtraukiančiu tiems, kurie jame dalyvauja ir paskatintų sudalyvauti kitus. Kita vertus, savo pasiekimų parodymas per socialines medijas taip pat veikia kaip stiprus motyvatorius, kadangi žmonės yra labai linkę pasiskelbti, kiek taškų jie surinko vienoje ar kitoje srityje.

Panašu, kad Niujorke panaši sistema jau veikia. Galima pasitikrinti kraujo donorystės istoriją ir pažiūrėti kaip gali būti renkami taškai – mydonoradvantage.com . Tai puiki pradžia siekiant žaidimizuoti kraujo donorytę.

Šaltinis: ucc.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Sukurk savo klasę kaip vaizdo žaidimą

Žaidimizacija ir žaidimu pagrįstas mokymas yra skirtingi dalykai – pirmuoju atveju yra naudojami mokinius įtraukiantys metodai, tam tikri elementai, o antruoju atveju yra iš tikrųjų naudojami vaizdo žaidimai kaip mokomoji medžiaga. Dabar vaizdo žaidimai gali pasiūlyti labai daug... skaityti »

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Įdomioji e-atliekų surinkėjų statistika: šaldytuvus gyventojai išmeta ir su uogienėmis

Kone dešimtadalis nebenaudojamų stambiųjų elektroninių prietaisų iš kaimo vietovių pas elektroninės technikos atliekų surinkėjus patenka jau apsamanoję. skaityti »

54 proc. pirkėjų kainas vis dar konvertuoja į litus

Nors su euru lietuviai gyvena jau trečius metus, tačiau daugeliui gyventojų pasverti savo išlaidas ir įvertinti prekių kainas vis dar yra patogiau litais. skaityti »

„Microsoft“ prijungs prie interneto „Toyota“ automobilius

Pernai „Toyota“ įkūrė naują įmonę „Toyota Connected“, kurios veikla – interneto paslaugų integracija į automobilius, kelių infrastruktūrą ir transporto priemonių tarpusavio komunikacijos sistemų kūrimas. skaityti »

Baltijos šalių šimtmečiui skirtos proginės dviejų eurų monetos dizainą išrinks gyventojai

Prasidėjo dvi savaites truksiantis Lietuvos ir kitų Baltijos šalių gyventojų balsavimas internetu: renkamas dviejų eurų monetos, skirtos Baltijos šalių šimtmečiui, projektas. skaityti »

Gėrimų šildytuvas-šaldytuvas ant darbo stalo

Gėrimai yra skaniausi tada, kai yra tinkamos temperatūros. Tam skirtas mažytis USB šildytuvas-šaldytuvas, nuolat laikomas ant stalo. skaityti »

Paneigtas mitas apie kompiuterinių žaidimų įtaką empatijai

Ilgą laiką buvo manoma, kad kompiuteriniai žaidimai mažina empatiją. Tačiau ar tikrai? skaityti »

„Microsoft“ sukūrė uodus gaudantį robotą

„Microsoft“ sukurtas robotas padės mokslininkams tirti, kokius pavojingus virusus ir bakterijas platina šie vabzdžiai. skaityti »

Ateities automobiliai atpažins vairuotojo nuotaiką

Ateityje automobiliai ne tik žinos, ko mes norime, bet ir kaip mes jaučiamės, galės ne tik pildyti mūsų komandas, bet ir mums atsakyti. skaityti »

Žinutes bus galima rašyti akimis

„Microsoft“ kartu su Vašingtono universiteto mokslininkais sukūrė programą „Eye-Gaze“, kuria naudojantis tekstą į telefono ekraną galima suvesti akimis. skaityti »

Virtualiosios realybės perspektyvos: nuo apsipirkinėjimo iki karybos

Virtuali realybė tarnauja ne tik išsiilgusiems pramogų ar naujų potyrių, bet ir tiesiog siekiant pagerinti mūsų kasdienį gyvenimą. skaityti »