Per paskutinįjį dešimtmetį Lietuvos įmonės vis dažniau socialinės atsakomybės principus taiko savo veikloje, tačiau nebūtinai sistemingai ir integruotai, atskleidė Vyriausybės atliktas tyrimas.
Per paskutinįjį dešimtmetį Lietuvos įmonės vis dažniau socialinės atsakomybės principus taiko savo veikloje, tačiau nebūtinai sistemingai ir integruotai, atskleidė Vyriausybės atliktas tyrimas. Kaip vieną iš pagrindinių trukdžių įmonių socialinei atsakomybei skatinti, analitikai įvardina informacijos sklaidos trūkumą.
„Svarbu suvokti, kad įmonių socialinė atsakomybė nėra pavienės veiklos ar tiesiog įgyvendinti paramos projektai. Visų pirma socialinė atsakomybė – tai nuolatinis įsipareigojimas prisidėti prie darnios ekonominės plėtros, dirbti su savo darbuotojais ir jų šeimomis, vietine bendruomene ir plačiąja visuomene ir taip pagerinti jų gyvenimo kokybę“, – teigia socialinės apsaugos ir darbo ministrė Algimanta Pabedinskienė.
Nepaisant fiksuojamos teigiamos pastarųjų metų pažangos bei išaugusio gerųjų socialiai atsakingą verslą skatinančių iniciatyvų skaičiaus, Lietuva vis dar atsilieka nuo kitų ES šalių ir užima neaukštas vietas, vertinant pagal daugelį kriterijų.
Tyrimas parodė, kad deja, bet dėl nepakankamos oficialios (ataskaitų) bei savanoriškos (žiniasklaida, forumai, reklama) informacijos apie socialiai atsakingą verslą sklaidos, Lietuvos visuomenė yra mažai suinteresuota įmonių socialine atsakomybe.
Tik 31 proc. apklaustų lietuvių jaučiasi pakankamai informuoti apie įmonių vykdomą socialiai atsakingą veiklą ir beveik dvigubai didesnė dalis (67 proc.) jaučiasi nepakankamai informuoti. Informacijos bei gerųjų socialiai atsakingo verslo pavyzdžių sklaidos trūkumas įrodo viešų diskusijų šia tema poreikį.
Informacijos vakuumą šia tema užpildo ir kasmet daug dėmesio sulaukia socialinės verslo atsakomybės renginys – Nacionalinis atsakingo verslo apdovanojimas. Šiemet, gruodžio 1 dieną kartu bus rengiamas ir Nacionalinis įmonių socialinės atsakomybės forumas, kurio tema – socialinė atsakomybė Lietuvos įmonėse ir organizacijose, jos plėtros perspektyvos.
Tokiu būdu renginio organizatoriai siekia suburti ir skatinti šalies verslo organizacijas, institucijas bei visuomenės nuomonės lyderius veikti socialiai atsakingai, paskatinti prisidėti prie visuomenės socialinės, gamtosaugos ir klimato, ekonominės aplinkos problemų sprendimo, sąlygų gerinimo. Svarbi rengėjų misija – atkreipti ir visuomenės dėmesį į socialiai atsakingo verslo svarbą, naudą ir principus. Tai proga įvertinti ir palaikyti įmones, kurios per praėjusius metus labiausiai pasižymėjo socialinės atsakomybės klausimais, apžvelgti geruosius pavyzdžius.
Tyrimo respondentai teigia, kad verslo pasirinkimui plėtoti veiklą atsakingai, visuomenės vaidmens reikšmė – svarbi ir auganti, kaip ir jos supratimas apie socialinės atsakomybės principus bei neatsakingo verslo netoleravimas. Tokių principų nepaisantis verslas šiuolaikinių technologijų amžiuje per itin trumpą laiką gali patirti didžiulių nuostolių savo reputacijai dėl prekės ženklo nuvertėjimo. Visuomenės sąmoningumas socialiai atsakingo verslo srityje po truputį auga ir kelia socialinės atsakomybės principų kartelę aukštyn.