Kompiuterinių žaidimų žaidėjai mato daugiau

Publikuota: 2013 m. birželio 24 d. pirmadienis

Šaltinis: ucc.lt

Kompiuterinių žaidimų žaidėjai tikrai mato daugiau: žaidėjai per trumpesnį laiką užfiksuoja daugiau informacijos priiminėdami vizualinius sprendimus. Laiko, praleisto prie vaizdo žaidimų konsolės metu, treniruojamos ne tik žaidėjo rankos, kurias žaidėjai pasitelkia į pagalbą mygtukų valdymui, tačiau pasak Duke universiteto mokslininkų, taip pat treniruojamos ir smegenys geriau ir greičiau pasisavinti vaizdinę informaciją.

„Žaidėjai mato pasaulį kitaip“, teigia Duke medicines mokyklos psichiatrijos doc. Greg Appelbaum. „Iš vaizdinių scenų jie gali išgauti kur kas daugiau informacijos.“

Šiais laikais universitetuose tikriausiai būtų sunku surasti vaizdo žaidimų nežaidžiančių studentų, tačiau iš daugelio dalyvių, dalyvaujančių tyrime, atliekamame Stephen Mitroff vizualinio pažinimo laboratorijoje Duke medicines mokykloje, mokslininkai atrinko 125 dalyvius, kurie nėra vaizdo žaidimų žaidėjai arba yra labai intensyvūs žaidėjai.

Kiekvienas dalyvis turėjo atlikti vizualinę sensorinės atminties užduotį, kurioje apskritimu kas vieną dešimtąją sekundės buvo išdėstomos aštuonios raidės. Po vėlavimo, svyruojančio nuo 13 milisekundžių iki 2,5 sekundžių atsiranda rodyklė, nukreipta į vieną vietą apskritime, kurioje buvo viena iš raidžių. Dalyvių buvo paprašoma nustatyti, kuri raidė buvo toje vietoje.

Kiekviename laiko intervale, intensyviai veiksmo vaizdinius žaidimus žaidžiantys žaidėjai, raidės nustatyme aplenkė nežaidžiančiuosius arba ne taip intensyviai žaidžiančiuosius.

Ankstesni tyrimai rodo, jog žaidžiantieji greičiau reaguoja į regėjimo dirgiklius ir gali stebėti daugiau daiktų nei nežaidžiantieji. Žaidžiant žaidimą, ypač  „pirmojo asmens šaudyklę“ žaidėjas daro „tikimybines išvadas“ apie tai, ką jis mato – geras vaikinas ar blogas, juda į kairę ar į dešinę – taip greitai, kaip jis gali.

Appelbaum teigia, kad su laiku ir patirtimi, žaidėjas tai gali daryti vis geriau. „Jiems reikia vis mažiau informacijos, padaryti tikimybinę išvadą, ir tai jie gali padaryti greičiau.“

Tyrėjai išnagrinėjo tris galimas priežastis, kodėl žaidėjai, geriausiai sugeba priimti tikimybines išvadas. Jie ne tik mato geriau, tačiau jie išlaiko regimąją atmintį ilgiau taip pat pagerina savo sprendimų priėmimą.

Atsižvelgus į šio tyrimo rezultatus, Applebaum teigia, kad ilgalaikis atminties išsaugojimas nėra priežastis. Tačiau kiti du veiksniai gali ja būti – yra įmanoma, kad žaidėjai mato kur kas daugiau ir jie gali priimti geresnius teisingus sprendimus iš informacijos, kuri jiems yra prieinama. Atsakyti į šį klausimą, mokslininkams prireiks daugiau duomenų iš elektroencefalogramos ir magnetinio rezonanso vaizdų, siekiant nustatyti, kur žaidėjų smegenys buvo apmokytos atlikti skirtingas vizualines užduotis. 

Šaltinis: ucc.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Vaizdo žaidimai – daugiau nei vien pramoga: kodėl naudinga žaisti?

Kiekvienas žaidimas gali pasitarnauti ir kaip edukacijos šaltinis, įsitikinusi žaidimų kūrėjų įmonės „SneakyBox“ verslo plėtros vadovė Eglė Čiuoderienė. Pasak specialistės, skirtingi žaidimai padeda ugdyti loginį, kritinį, strateginį mąstymą, lavina atmintį, kūrybiškumą ir dar da... skaityti »

Informacija klientams (6)

Nuo š. m. sausio 29 dienos yra sutrikusi el. pašto @post.skynet.lt veikla. Šiuo metu problema yra šalinama. skaityti »

Vilnius ir šiemet sulauks daugiau nei milijono turistų

2017 m. pirmąjį ir antrąjį ketvirtį Vilnius sulaukė atitinkamai 7 ir 5 proc. daugiau turistų nei praėjusiais metais. skaityti »

Vilniuje susitinka Lietuvos ir Suomijos centrinių bankų vadovai

Lapkričio 2–3 dienomis Vilniuje vieši Suomijos bankų valdybų nariai. skaityti »

Japonijoje aptartos pasaulio ekonomikos aktualijos ir geroji „FinTech“ praktika

Tokijuje ​Lietuvos banko valdybos pirmininkas Vitas Vasiliauskas su Japonijos centrinio banko vadovu Haruhiko Kuroda aptarė FinTech sektoriaus raidą, rizikas pasaulio ekonomikos augimui, Japonijos ir euro zonos ekonomikos aktualijas. skaityti »

5 pagrindinės kliūtys, pradedant verslą Lietuvoje

Baimė bankrutuoti, nepasitikėjimas savo galimybėmis, nedraugiškas valstybės požiūris – anot dr. Austės Kiškienės, tai pagrindinės problemos, su kuriomis susiduria pradedantieji verslą Lietuvoje. skaityti »

Inovacijos tapo iškalbinga Lietuvos vizitine kortele JAE

Lietuvos Respublikos Prezidentė Dalia Grybauskaitė oficialaus vizito JAE metu su Dubajaus Emyru ir šalies Premjeru Mohammedu bin Rashidu Al Maktoumu aptarė bendradarbiavimą aukštųjų technologijų, inovacijų, komunikacijų, atsinaujinančiosios energetikos, gyvybės mokslų srityse. skaityti »

Lietuvoje vyrams verslo pradžiai reikia daugiau pinigų nei moterims

Norėdamas pradėti verslą, dažnas lietuvis startui pageidautų gauti vidutiniškai 33 tūkst. eurų dydžio lengvatinę paskolą. skaityti »

Ar tikrai mane palies ketvirtoji pramonės revoliucija?

Ketvirtoji pramonės revoliucija, dar vadinama daiktų internetu – jau ne ateitis, tai šių dienų realybė. skaityti »

V. Vasiliauskas: palanki reguliacinė aplinka gali padėti Lietuvai įsitvirtinti pasauliniame FinTech žemėlapyje

Finansinių technologijų (FinTech) sektorius gali suteikti ES kapitalo rinkų sąjungos projektui papildomą postūmį, o šalims naujų plėtros galimybių, įsitikinęs Lietuvos banko vadovas Vitas Vasiliauskas. skaityti »