Kompiuterinių žaidimų žaidėjai mato daugiau

Publikuota: 2013 m. birželio 24 d. pirmadienis

Šaltinis: ucc.lt

Kompiuterinių žaidimų žaidėjai tikrai mato daugiau: žaidėjai per trumpesnį laiką užfiksuoja daugiau informacijos priiminėdami vizualinius sprendimus. Laiko, praleisto prie vaizdo žaidimų konsolės metu, treniruojamos ne tik žaidėjo rankos, kurias žaidėjai pasitelkia į pagalbą mygtukų valdymui, tačiau pasak Duke universiteto mokslininkų, taip pat treniruojamos ir smegenys geriau ir greičiau pasisavinti vaizdinę informaciją.

„Žaidėjai mato pasaulį kitaip“, teigia Duke medicines mokyklos psichiatrijos doc. Greg Appelbaum. „Iš vaizdinių scenų jie gali išgauti kur kas daugiau informacijos.“

Šiais laikais universitetuose tikriausiai būtų sunku surasti vaizdo žaidimų nežaidžiančių studentų, tačiau iš daugelio dalyvių, dalyvaujančių tyrime, atliekamame Stephen Mitroff vizualinio pažinimo laboratorijoje Duke medicines mokykloje, mokslininkai atrinko 125 dalyvius, kurie nėra vaizdo žaidimų žaidėjai arba yra labai intensyvūs žaidėjai.

Kiekvienas dalyvis turėjo atlikti vizualinę sensorinės atminties užduotį, kurioje apskritimu kas vieną dešimtąją sekundės buvo išdėstomos aštuonios raidės. Po vėlavimo, svyruojančio nuo 13 milisekundžių iki 2,5 sekundžių atsiranda rodyklė, nukreipta į vieną vietą apskritime, kurioje buvo viena iš raidžių. Dalyvių buvo paprašoma nustatyti, kuri raidė buvo toje vietoje.

Kiekviename laiko intervale, intensyviai veiksmo vaizdinius žaidimus žaidžiantys žaidėjai, raidės nustatyme aplenkė nežaidžiančiuosius arba ne taip intensyviai žaidžiančiuosius.

Ankstesni tyrimai rodo, jog žaidžiantieji greičiau reaguoja į regėjimo dirgiklius ir gali stebėti daugiau daiktų nei nežaidžiantieji. Žaidžiant žaidimą, ypač  „pirmojo asmens šaudyklę“ žaidėjas daro „tikimybines išvadas“ apie tai, ką jis mato – geras vaikinas ar blogas, juda į kairę ar į dešinę – taip greitai, kaip jis gali.

Appelbaum teigia, kad su laiku ir patirtimi, žaidėjas tai gali daryti vis geriau. „Jiems reikia vis mažiau informacijos, padaryti tikimybinę išvadą, ir tai jie gali padaryti greičiau.“

Tyrėjai išnagrinėjo tris galimas priežastis, kodėl žaidėjai, geriausiai sugeba priimti tikimybines išvadas. Jie ne tik mato geriau, tačiau jie išlaiko regimąją atmintį ilgiau taip pat pagerina savo sprendimų priėmimą.

Atsižvelgus į šio tyrimo rezultatus, Applebaum teigia, kad ilgalaikis atminties išsaugojimas nėra priežastis. Tačiau kiti du veiksniai gali ja būti – yra įmanoma, kad žaidėjai mato kur kas daugiau ir jie gali priimti geresnius teisingus sprendimus iš informacijos, kuri jiems yra prieinama. Atsakyti į šį klausimą, mokslininkams prireiks daugiau duomenų iš elektroencefalogramos ir magnetinio rezonanso vaizdų, siekiant nustatyti, kur žaidėjų smegenys buvo apmokytos atlikti skirtingas vizualines užduotis. 

Šaltinis: ucc.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Vaizdo žaidimai – daugiau nei vien pramoga: kodėl naudinga žaisti?

Kiekvienas žaidimas gali pasitarnauti ir kaip edukacijos šaltinis, įsitikinusi žaidimų kūrėjų įmonės „SneakyBox“ verslo plėtros vadovė Eglė Čiuoderienė. Pasak specialistės, skirtingi žaidimai padeda ugdyti loginį, kritinį, strateginį mąstymą, lavina atmintį, kūrybiškumą ir dar da... skaityti »

Augant ekonomikai bankuose mažėjo blogų paskolų

Pirmąjį šių metų pusmetį įmonėms ir gyventojams bankai skolino daugiau. Atsigaunanti ekonomika mažino blogų paskolų sumą, o tai gerino bankų pelningumo rodiklius. skaityti »

Koks būdas padėjo Einšteinui, Darvinui ir Nyčei pakelti produktyvumą

Šiuolaikinė visuomenė iš mūsų reikalauja nuolatinio produktyvumo. Turime arba dirbti, arba ilsėtis, kad galėtume dirbti vėliau. skaityti »

Lietuvos gyventojams rizikingas plepėjimas telefonu – nė motais

Aštuoni iš dešimties gatve einančių žmonių Lietuvoje naudojasi išmaniaisiais telefonais – kalbasi, naršo internete, rašo trumpąsias žinutes, atsakinėja į elektroninius laiškus ar bendrauja socialiniuose tinkluose. skaityti »

Afrikos bibliotekų novatoriai sėmėsi patirties iš Lietuvos bibliotekų

Sparčiausiai augame dalydamiesi patirtimis su kitais, siekiančiais tų pačių tikslų. skaityti »

Prof. dr. R. Gudauskas: vertybinių krizių pasaulyje trūksta pilietinio žmonių solidarumo

Nacionalinės bibliotekos generalinio direktoriaus prof. dr. Renaldo Gudausko nuomone, mūsų Nacionalinė biblioteka, kaip humanistinis tarptautinio ir tarpkultūrinio dialogo centras, – puikiausia vieta prestižiniams tarptautiniams forumams rengti ir patiems jų darbe prasmingai dalyvauti. skaityti »

Verslo atstovai kviečiami dalyvauti Europos Komisijos idėjų konkurse

Ūkio ministerija kviečia drąsius ir kūrybingus šalies verslininkus teikti paraiškas Europos Komisijos idėjų konkursui „Ideas from Europe“ ir pristatyti originalias bei inovatyvias veikiančio verslo idėjas, kurios padeda spręsti įvairių sričių globalias problemas. skaityti »

Mokesčių ir socialinė sistema tobulinama atsižvelgus į visuomenės nuomonę

Vyriausybė siūlo neapmokestinamųjų pajamų dydį jau nuo kitų metų prilyginti minimaliai mėnesiniai algai, siekiančiai 380 eurų. skaityti »

Kuris turtingesnis – Jeffas Bezosas ar Billas Gatesas?

Pastaruoju metu žiniasklaida mirga pranešimais apie turingiausią pasaulio žmogų. Vieną akimirką tai „Amazon“ vadovas Jezzas Bezosas, o kitą – „Microsoft“ įkūrėjas Billas Gatesas susigrąžina savo pozicijas. skaityti »

Kokiuose miestuose labiausiai sekasi moterims verslininkėms?

Londonas, Stokholmas, Niujorkas, San Franciskas ir Bostonas – penki potencialioms moterims verslininkėms palankiausi miestai pasaulyje. skaityti »

Lietuvių instaliacija atrinkta dalyvauti legendiniame festivalyje „Burning Man“

Lietuvių komanda kuri pristatys meninę-techninę instaliaciją „Dance For The Dawn“ skaityti »