Kompiuterinių žaidimų žaidėjai mato daugiau

Publikuota: 2013 m. birželio 24 d. pirmadienis

Šaltinis: ucc.lt

Kompiuterinių žaidimų žaidėjai tikrai mato daugiau: žaidėjai per trumpesnį laiką užfiksuoja daugiau informacijos priiminėdami vizualinius sprendimus. Laiko, praleisto prie vaizdo žaidimų konsolės metu, treniruojamos ne tik žaidėjo rankos, kurias žaidėjai pasitelkia į pagalbą mygtukų valdymui, tačiau pasak Duke universiteto mokslininkų, taip pat treniruojamos ir smegenys geriau ir greičiau pasisavinti vaizdinę informaciją.

„Žaidėjai mato pasaulį kitaip“, teigia Duke medicines mokyklos psichiatrijos doc. Greg Appelbaum. „Iš vaizdinių scenų jie gali išgauti kur kas daugiau informacijos.“

Šiais laikais universitetuose tikriausiai būtų sunku surasti vaizdo žaidimų nežaidžiančių studentų, tačiau iš daugelio dalyvių, dalyvaujančių tyrime, atliekamame Stephen Mitroff vizualinio pažinimo laboratorijoje Duke medicines mokykloje, mokslininkai atrinko 125 dalyvius, kurie nėra vaizdo žaidimų žaidėjai arba yra labai intensyvūs žaidėjai.

Kiekvienas dalyvis turėjo atlikti vizualinę sensorinės atminties užduotį, kurioje apskritimu kas vieną dešimtąją sekundės buvo išdėstomos aštuonios raidės. Po vėlavimo, svyruojančio nuo 13 milisekundžių iki 2,5 sekundžių atsiranda rodyklė, nukreipta į vieną vietą apskritime, kurioje buvo viena iš raidžių. Dalyvių buvo paprašoma nustatyti, kuri raidė buvo toje vietoje.

Kiekviename laiko intervale, intensyviai veiksmo vaizdinius žaidimus žaidžiantys žaidėjai, raidės nustatyme aplenkė nežaidžiančiuosius arba ne taip intensyviai žaidžiančiuosius.

Ankstesni tyrimai rodo, jog žaidžiantieji greičiau reaguoja į regėjimo dirgiklius ir gali stebėti daugiau daiktų nei nežaidžiantieji. Žaidžiant žaidimą, ypač  „pirmojo asmens šaudyklę“ žaidėjas daro „tikimybines išvadas“ apie tai, ką jis mato – geras vaikinas ar blogas, juda į kairę ar į dešinę – taip greitai, kaip jis gali.

Appelbaum teigia, kad su laiku ir patirtimi, žaidėjas tai gali daryti vis geriau. „Jiems reikia vis mažiau informacijos, padaryti tikimybinę išvadą, ir tai jie gali padaryti greičiau.“

Tyrėjai išnagrinėjo tris galimas priežastis, kodėl žaidėjai, geriausiai sugeba priimti tikimybines išvadas. Jie ne tik mato geriau, tačiau jie išlaiko regimąją atmintį ilgiau taip pat pagerina savo sprendimų priėmimą.

Atsižvelgus į šio tyrimo rezultatus, Applebaum teigia, kad ilgalaikis atminties išsaugojimas nėra priežastis. Tačiau kiti du veiksniai gali ja būti – yra įmanoma, kad žaidėjai mato kur kas daugiau ir jie gali priimti geresnius teisingus sprendimus iš informacijos, kuri jiems yra prieinama. Atsakyti į šį klausimą, mokslininkams prireiks daugiau duomenų iš elektroencefalogramos ir magnetinio rezonanso vaizdų, siekiant nustatyti, kur žaidėjų smegenys buvo apmokytos atlikti skirtingas vizualines užduotis. 

Šaltinis: ucc.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Vaizdo žaidimai – daugiau nei vien pramoga: kodėl naudinga žaisti?

Kiekvienas žaidimas gali pasitarnauti ir kaip edukacijos šaltinis, įsitikinusi žaidimų kūrėjų įmonės „SneakyBox“ verslo plėtros vadovė Eglė Čiuoderienė. Pasak specialistės, skirtingi žaidimai padeda ugdyti loginį, kritinį, strateginį mąstymą, lavina atmintį, kūrybiškumą ir dar da... skaityti »

Susitikime su EBPO – dėmesys nuosekliai narystės siekiančios Lietuvos pažangai

Lietuvos stojimo į Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizaciją (EBPO) progresas, vertinimai EBPO komitetuose, kuriuose pagal kompetenciją dalyvauja Finansų ministerijos atstovai, bei tolimesni stojimo į EBPO veiksmai. skaityti »

Lietuva sensta, kokia išeitis?

2016-ais metais Lietuva užėmė 16 vietą pagal visų gyventojų amžiaus vidurkį, kuris siekė 43 metus. skaityti »

Baltijos šalių bankų vadovai diskutuoja apie finansines technologijas

Liepos 17 – 18 dienomis Kaune susitinka Lietuvos, Latvijos ir Estijos nacionalinių centrinių bankų valdytojai Vitas Vasiliauskas, Ilmaras Rimševičius (Ilmārs Rimšēvičs) ir Ardas Hansonas (Ardo Hansson). skaityti »

Lietuviai savo verslumą ir verslininkus vertina geriau nei latviai ir estai

Lietuviai mano, kad verslo pradžiai svarbiausia turėti pakankamai santaupų ir puikią idėją, o latviai, kad svarbiausia yra žinios. skaityti »

Daugiau nei pusė lietuvių finansiškai neraštingi ir nemoka taupyti

Tyrimai parodė, kad dažnas lietuvis negali pasigirti net elementariausiomis finansinėmis žiniomis. skaityti »

Daugiau nei 600 šauktinių ragina kartu giedoti Tautišką giesmę minint Valstybės dieną

Liepos 6-ąją „Tautiška giesmė“ skambės nuo 100 Lietuvos piliakalnių. skaityti »

V. Vasiliauskas: finansinės inovacijos turi didžiulį potencialą – tereikia jas protingai „įdarbinti“

Naujų galimybių verslui ir vartotojams atveriančios finansinės inovacijos gali tapti tuo smagiu arkliuku, kuris trūktelės tiek šalies, tiek pasaulio ekonomiką, pabrėžia Lietuvos banko valdybos pirmininkas Vitas Vasiliauskas, skaitantis pranešimą globalizacijos iššūkiams skirtoje konferencijoje Hamburge. skaityti »

Lietuvos verslininkai baiminasi ES skilimo

Realybe virtęs Didžiosios Britanijos pasitraukimo iš Europos Sąjungos scenarijus ir galimas bendrijos skilimas tapo didžiausia išorės grėsme Lietuvos verslo plėtrai. skaityti »

Kartų skirtumai: jaunimas nori verslą kurti individualiai, vyresni – su šeima

DNB banko užsakymu bendrovės „Spinter tyrimai“ atliktas Lietuvos gyventojų verslumo tyrimas rodo, kad jaunimas kur kas palankiau vertina galimybes kurti verslą, taip pat renkasi modernesnes sritis. skaityti »

Išmanusis žymėjimas pasiteisino – Vilniuje sutvarkyta 4 kartus daugiau duobių

Išmanioji programėlė „Waze“ padėjo Vilniuje užregistruoti per 2000 duobių. skaityti »